„Po úspěšném spuštění v USA nyní mohou o program Applu pro nezávislé poskytovatele oprav žádat i nezávislé opravny ve 32 evropských zemích a v Kanadě,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Přihlášky do programu nyní Apple podle svých internetových stránek přijímá také od firem v České republice.
Program je určen pro společnosti, které mají zájem provádět mimozáruční opravy iPhonů přímo pro koncové uživatele. Registrovat se nemohou prodejci a distributoři dílů či autorizovaní prodejci Apple. Aby ovšem společnost přihlášku přijala, tak zájemce nesmí používat v názvu firmy či webových stránek ochrannou známku Applu v rozporu s podmínkami pro její užití.
V případě splnění podmínek (např. snadno přístupné veřejné servisní místo, opravy musí provádět pouze Applem certifikovaní technici) a následného přijetí do programu „získají přístup k originálním dílům, nástrojům, školením, servisním příručkám, diagnostickým prostředkům a dalším materiálům Apple potřebným k provádění nejrůznějších mimozáručních oprav iPhonů, například výměn jejich displejů a baterií“. Servisní nástroje, školení, servisní příručky a diagnostické prostředky musí nicméně udržovat v utajení.
Apple program ve Spojených státech spustil v loňském roce. Neautorizované obchody a opravny si dlouho stěžovaly, že aby se staly autorizovanými poskytovateli služeb Applu, vyžaduje firma příliš velký odběr dílů. Apple léta proti tlakům na poskytování součástek nezávislým provozovnám bojoval, nakonec však postoj změnil (více viz Apple ustoupil. Neautorizované servisy dostanou originální díly na iPhony).
„Jsme velmi rádi za rozšíření svého programu pro nezávislé opravny na více míst ve Spojených státech a na podniky v Evropě a Kanadě,“ uvedl v prohlášení provozní ředitel Applu Jeff Williams. „Pokud zákazník potřebuje opravu, chceme, aby měl na výběr z možností, které nejen odpovídají jeho potřebám, ale také zaručují bezpečnost a kvalitu,“ dodal.