Watch Series 3 zajistily Applu rekordní prodeje chytrých hodinek

Watch Series 3 zajistily Applu rekordní prodeje chytrých hodinek | foto: www.apple.com

Apple loni prodával 50 tisíc hodinek denně, na trhu dominuje

  • 25
Apple kraluje segmentu nositelné techniky a v závěru roku prodal osm milionů svých hodinek. Na druhém místě je s velkým odstupem Samsung, po jehož chytrých hodinkách sáhlo přes milion uživatelů. Vyplývá to z analýzy společnosti IDC.

Poslední kvartál roku byl pro Apple v segmentu nositelné techniky nebývale úspěšný. Zasloužil se totiž o výrazných 45 procent odbytu hodinek za celý loňský rok. Zásadní posílení prodejů během vánoční sezony zajistil příchod již třetí generace Watch, která byla uvedena v září spolu s iPhony 8.

Celkem si v uvažovaném období zákazníci zakoupili 37,9 mil. kusů nositelné techniky, která však kromě chytrých hodinek zahrnuje i nejrůznější trackery a chytré náramky, jejichž cena je oproti hodinkám leckdy zlomková.

Takové vyrábí i Fitbit, který prodal 5,4 milionu kusů nositelné techniky. S mírným odstupem je na třetím místě Xiaomi, které však v součtu za celý rok udalo 15,7 milionu kusů a zařadilo se hned za Apple. Ten s téměř 18 miliony prodaných hodinek segmentu kraluje.

Prodeje nositelné techniky v 4Q2017 (zdroj: IDC)

IDC uvádí jen počty prodaných kusů, jak ale bylo naznačeno výše, chytré hodinky jsou mnohem dražší než jednoduché náramky.

Prodeje Applu tak představují násobně větší tržby v porovnání s Xiaomi nebo Fitbitem. Příkladem je Mi Band 2 od Xiaomi s cenou okolo 800 korun, naproti tomu Apple Watch začínají na 7 tisících, současné Series 3 s hliníkovým pouzdrem na gumovém řemínku, tedy v nejlevnějším provedení, pak vyjdou na téměř deset tisíc korun.

Apple válcuje ostatní, Samsung je druhý s velikým odstupem

Agentura proto uvádí i odhadované prodeje ryze chytrých hodinek, tedy časomíry, která běží na nějakém operačním systému a umožňuje z přidruženého aplikačního portálu stahování nových titulů.

Tato data ukazují náskok Applu před jeho rivaly doslova v plné nahotě. Zatímco kalifornský gigant za poslední kvartál prodal 8 milionů Watch a ukousl výrazných 61 procent, po hodinkách Samsung kolekce Gear sáhlo 1,1 milionu zákazníků, což stačilo jen na 8,4procentní tržní podíl.

Prodeje nositelné techniky v letech 2016 a 2017 (zdroj: IDC)
Prodeje chytrých hodinek v 4Q17 a celý rok 2017 (zdroj: IDC)

Přibližně o 200 tisíc hodinek méně prodal v tomto období Garmin, chytrou časomíru Fossil pak zvolilo 600 tisíc zákazníků a Fitbit prodal půl milionu hodinek. Celkem se v závěru roku prodalo 13,1 milionu chytrých hodinek.

Obdobné pořadí značek skýtají i celoroční výsledky s tím rozdílem, že pátý Fitbit střídá čínský výrobce Continental Wireless. Celkem se loni prodalo 33,3 milionu chytrých hodinek a každé druhé byly z dílny Applu, který uzmul 53procentní tržní podíl. Blíže nespecifikovaní výrobci prodali v součtu 6 milionů hodinek, tedy necelou pětinu z celkového objemu.

Series 3 jsou úspěšné, potvrdil Cook

Analytik IDC Jitesh Ubrani uvádí, že je cítit příklon spotřebitelů k sofistikovanějším zařízením a také známějším značkám a produktům, jako jsou právě Apple Watch. Díky tomu průměrná cena prodaného kusu nositelné elektroniky od roku 2016 zaznamenává dvojciferný meziroční růst.

Apple sice v oficiálních hospodářských výsledcích prodeje hodinek skrývá do kolonky ostatních produktů, ale velký úspěch Watch Series 3 potvrdil i šéf gigantu Tim Cook slovy, že prodeje třetí generace hodinek byly v závěru roku víc než dvakrát silnější v porovnání s loňskem, kdy šla do prodeje jejich druhá generace.

Apple prý prodal víc hodinek než všichni Švýcaři dohromady

A ještě jedno zajímavé srovnání: ředitel IDC Francisco Jeronimo na Twitteru uvedl, že Apple v závěru roku prodal víc hodinek než všichni švýcarští výrobci dohromady.

04.února 2018 v 19:52, příspěvek archivován: 06.března 2018 v 22:00

For the first time, #Apple shipped more Apple Watches in 4Q2017, than the entire Swiss Watch Industry shipped watches! Apple is the biggest watch maker in the world #AppleWatch https://t.co/G6M6TJ7uO2

Nutno ovšem říci, že cena švýcarských hodinek sice začíná v případě nejjednodušších quartzových modelů řekněme na 4 – 5 tisících korunách, ovšem v případě mechanických strojků s vysokými komplikacemi jsme rázem v cenové hladině několika stovek tisíc korun, zlatá nebo platinová pouzdra pak cenu s přehledem katapultují za hranici milionu korun.

Rozptyl tržeb mezi Apple Watch a švýcarskými hodinkami tak může být při stejném počtu skutečně propastný a ještě výraznější než v případě chytrých hodinek a náramků.