Manažeři sociálních sítí známých značek se ani po tak dlouhé době neumějí poučit. Twitter sám automaticky hlásí, z jakého zařízení odesíláte příspěvky. A tak by bylo vhodné, pokud jste zástupcem nějaké konkrétní značky androidích smartphonů, na sebe nenechat upozorňovat, že k psaní na Twitter používáte iPhone. Přesně to se nyní povedlo i oficiálnímu účtu pro ty vůbec nejvíce ikonické androidy, Google Pixel.
Mělo přitom jít jen o poměrně neškodnou poznámku na adresu Tima Cooka, který si k příležitosti představení nových tabletů iPad přivlastnil hashtag „TakeNote“. Ten přitom už nějakou dobu využíval basketbalový tým americké ligy NBA (Utah Jazz) k interakci s fanoušky. Nyní se však na objednávku Applu změnil na propagační symbol nových tabletů s vlastní ikonkou, což naštvalo značnou část fanoušků onoho basketbalového týmu.
Profil konkurenčního pixelu neváhal na tento fakt zareagovat a pokusil se vrátit značku „TakeNote“ zpět do kontextu basketbalu. Jenže právě u tohoto příspěvku se objevila ona proslulá automaticky generovaná poznámka, že příspěvek byl odeslaný z iPhonu:
Netrvalo dlouho a původní příspěvek byl vyměněn za nový, kde už pouze stojí, že byl odeslán prostřednictvím webového prohlížeče. Uživatelé Twitteru si však tohoto trapasu stihli všimnout, a Googlu se tak vrátil pokus o rýpnutí si do konkurenta i s úroky.
Zaměstnanci daných firem samozřejmě nemají v pracovních podmínkách používat pouze zařízení „své“ firmy. Když se tak však stane i u manažerů sociálních sítí, kde je navíc daná skutečnost poznat, už je to pro image značky vcelku problém. Jedinou útěchou může být to, že profil Google Pixel není prvním a zcela jistě ani posledním, komu se takový trapas povedl. Vzpomeňme si třeba na herečku a tehdejší ambasadorku Huaweie Gal Gadotovou, či ředitele Xiaomi.