- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že potřebují neustále navigovat? U profíků to beru, ale na rodinný výlet...?
Nejde o IQ, ale o orientační schopnosti a ty prostě každý nemá. To je fakt, se kterým nic nenaděláš. Teda naděláš-koupíš za pár litrů navi. Za pár let to bude mít každý nový auto v palubce, bych tipoval.
a on zatím vymýšlí takové kokotiny.
Pro Slovensko a ostatní východní země používám IGO, které dělá pokroky. Ovšem u něj je šipka vždy zpožděná proti skutečnosti, zatím co u Toma je přesná. U Toma se můžu spolehnout i v mlze na pokyn "nyní odbočte", IGO si takové povely nemůže dovolit, vždy má jen pokyn předem.
Máš asi nějakou starší verzi, mě se iGO chová úplně stejně jako TT.
Může to řidiče odvádět od pozornosti a bude víc čumět na displej než na silnici. Nejlepší je na displej kouknout jenom občas a poslouchat hlas. Ale myslím, že budoucnost je v holografickém promítání odboček a údajů na čelní sklo + klasická LCD obrazovka v přístojovce pro detaily.
přesně, umí to chip za pár kaček... jen do něj dostat ty informace
No myslim, ze pri navigacii je najdolezitejsi hlas, ale urcite to pomoze. Nikdo netvrdi, ze treba cumiet na displej navigacie cely cas, ale aj ked sam jazdim casto s navigaciou, bol som v situacii, kedy som nevedel kam odbocit, pretoze cesta bola tak neprehladna, rozvetvena a co ja viem co, ze prave takyto live nahlad by mi to velmi ulahcil. Urcite tuto iniciativu TomTom-u kvitujem, aj ked by som skor prijal mapy s pokrytim ala Garmin ako toto. BTW 3D zobrazenie - realne pouzivaju japoncici uz roky a nemyslim, ze by sa na to niekto stazoval, cize otexturovane domceky, alebo skutocny nahlad z kamery presnosti navigacie len prospeje.
Já jsem hlasovou navigaci po měsíci vypnul, štvalo mě to Teď používám 2D náhled (oddaluje se s vyšší rychlostí), přijde mi nejpřehlednější, vidím kam která ulice vede a mám přehled v síti jednosměrek.
Myslím, že to je už docela zbytečné... Dopravní značení není zas tak tragické, aby se nedalo řídit pokyny z navigace, které mi už tak přijdou dost polopatické... Kdo má problém jezdit I PODLE NAVIGACE, měl by raději jezdit hromadnou dopravou... Při používání navigace je totiž taky potřeba používat MOZEK!
Používáte navigaci? Já ano a dost a tohle je podle mne skvělý nápad. Ještě by to chtělo promítat ne do obrazu na přístroji, ale jen na čelní sklo tak, aby byly z pohledu řidiče informace zasazeny do správné polohy. Pak bude snímání okolí kamerou zbytečné. Stačil byk tomu jen malý projektor, umístěný zeshora na palubní desce.
BMW??? Já myslel, že za promítáním informací na čelní sklo stojí spíš LEXUS (potažmo Toyota)... Ale jinak si myslím, že mně více vyhovuje současný TomTom než tohle. Ale chápu, že je asi více lidí, které více osloví reálný obraz než mapové schéma. Ale prakticky se to zatím neumím představit. Počkáme s hodnocením na budoucnost.
Tak nápad je to určitě zajímavej, ale mám vážný pochybnosti o jeho reálným uvedení do provozu ... u pevných přístrojů s kamerou umístěnou v nárazníku nebo jinde na autě si to ještě jakž takž dovedu představit, ale u přenosných navigací s kamerou zabudovanou na zádech přístroje to bude podle mě téměř nepoužitelné ... jednak by se navigace musela umístit přesně pod určitým úhlem (kolmo na směr jízdy) což ale bude buď znamenat, že na ní pak bude řidič koukat lehce zboku nebo jí bude muset mít před sebou a clonit si tak, pak taky bude dost záležet na počasí, co vlastně kamera přes sklo uvidí (např při jasném světle se o sklo bude nejspíš odrážet palubní deska, při dešti zas bude šipka kličkovat mezi kapkama), ale hlavně ta šipka podle mě nikdy nemůže takhle hezky zapadnout mezi ty baráky, jak je na ukázce znázorněno, pokud nebude mít senzor prostorového vidění, něco jako jsou parkovací senzory. Jinak to bude nejspíš nepřehlednější, než uvedené schematické zobrazení reálného světa.