Firmy chtějí využít MMS hlavně pro služby zákazníkům

Obecné využití pro služby zákazníkům převládá mezi představami českých firem o možném uplatnění technologie multimediálních zpráv MMS.

Obecné využití pro služby zákazníkům převládá mezi představami českých firem o možném uplatnění technologie multimediálních zpráv MMS. Výzkumu agentury Digimark se letos v říjnu zúčastnilo 3010 respondentů z řad českých firem. "Konkrétní představu o využití MMS zpráv ve firmě, v níž pracují, uvedlo 695 respondentů," sdělil David Šmahel ze společnosti Digimark.

Nejvíce odpovědí - 42 procent - zmínilo obecné využití pro služby zákazníkům. Firmy vidí možnost uplatnění MMS také pro dokumentaci (21 procent), ostatní specifické aplikace (18 procent), pro komunikaci v rámci firmy (17 procent), marketing a reklamu (9 procent) a pro kontrolu (6 procent). "Mezi ostatní specifické aplikace patří například příjem zpravodajství a dalších užitečných informací s využitím obrazu, dále využití v oblasti zabezpečení nebo komunikace s webovými aplikacemi," upřesnil Šmahel.

Přestože se mobilní operátoři zatím v reklamních kampaních na MMS zaměřují více na běžné nefiremní uživatele a služba je zčásti propagována jako módní zábava teenagerů, potenciál využití MMS ve firmách je podle Šmahela poměrně dobrý.