- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jezdím na motorce už od roku 1966 bez dopravní nehody.Jezdím též s autem jezdil jsem s náklaďákem i autobusem,ale někteří motorkáři jsou takový prasata ,že pro ně není problém předjíždět obrovskou rychlostí na plných čárách v nepřehledných zatáčkách a jiných nebezpečných místech.Neříkám,že to jsou všichni jízda na motorce je krásná a příjemná.
Jinak na sobě zjišťuji, že za to čtvrtstolení co mám velké papíry se na motorce bojím. Zamlada jsem byl bezstarostný , klopil to až jsem škrtal stuoačkama i s učitelem jízd a dnes se už tak naklopit bojím i když jsou lepší pneu i podvozek motorky. Řídit a klopit je fajn, ale jako spolujezdec to se bojím docela dost. Jednou jsem to na křižovatce odpích že jsem ztratil spolujezdce a to byla jen Jawa 250. Ale v pohodě nic se nestalo. On pro změnu jednou za šera nevybral zatáčku a skočil snad 20m do pole taky bez zranění ani nespadl
To stejny plati i u auta a furt do toho leze kde jaky nemehlo neumejic otocit volantem aby ohrozoval vsechny kolem sebe.
Tak ja bych predevsim upresnil pojem motorkar a ridic ci majitel motorky. Motorkaru je opravdu jen par, to sou ty lidi co na motorce jezdeji od svých 10 let. Proi si to pres babetu, pionyra, 250 popr MzZ atd atd. Vubec to neresi, sednou na masinu a jdou se projet, proste to k nim patri. Pak je ale drtiva vetsina bukvic co maji par peněz na masinu (dnes to stoji pakatel) nakoupeji znackovy hadry a mysleji si ze jsou mistři sveta. Nikdy nepochopi ze duc. monater a cervena komboska z nich motorkare neudela.
Myslím že se z řidičičáku na motorku dělá velká věda. Mám průkaz z doby kdy bylo jen A50 a A. Nikdy jsem neměl problémy s jízdou. Jezdím i dnes a jediné negativum je bezohkedá jízda a velký provoz prakticky všude. To jako fakt jsou lidi co neumí kličkovat mezi kužely, nebo nevykrouží 8?
Bezte si to na cvicak zkusit. Ona to zas takova legrace neni. Ono to neni jen "klickovat mezi kuzely". Musite klickovat taky v dane rychlosti. Pro cloveka, ktery jeste na motorce nejel to vubec neni snadne. Clovek, ktery ma pod zadkem hezkych par let, uz to samozrejme zvlada jinak. Jenze to je presne ten problem. Kde nabrat zkusenost bez ridicaku, abyste bez problemu udelal ridicak.
Na motorce by měl každý začínat před autem. Motorka vám toho moc neodpustí, pochopíte, jak jste zranitelní a naučí vás to, že řízení není znuděné pospávání v celkem bezpečné krabici, kde někteří mají pocit, že se stačí zavěsit na auto před sebou a nevnímat, co se kolem děje, kašlat na zrcátka. Motorka vás naučí vnímat situaci v širokěm okolí, ne jen těsně před vámi a především PŘEDVÍDAT. Naučí vás rozpoznat, jaký manévr se lidé kolem vás chystají udělat, i když nepoužijí blinkr, poznáte, kdo se chystá udělat myšku, přestože předstírá, že ne, aby mu to někdo neznemožnil, podle mnoha indicií (typ a stav auta, typ a výraz řidiče) poznáte, že vám tam ten blbeček z vedlejší vletí, protože jede jen kousek k Lídlu s nechce se mu čekat.. To vše se naučíte poznávat jednoduše proto, že na motorce dobře chápete, že vám jde o život a že se proto musíte plně soustředit. Má to jen jednu vadu, nemusíte se toho zkušeného stavu dožít.
Na motorce jezdím tak, že "nikde nemám přednost". Bohužel dnešní rádoby řidiči jsou opravdu nevyzpytatelní, mnoho z nich vůbec patrně neví, že auto má blinkry a zpětná zrcátka.
Hlavně ti s kloboukem nebo kšiltovkou. Musí se dávat bacha všude
Je to naprosto stejné jako právo vlastnit střelnou zbraň.