"Když se mám vyjádřit k CD Shutdown, pokud člověk vůbec může nějak hodnotit svoje dílo, tak si myslím, že je to jedna z nejoriginálnějších věcí, co jsem udělal," říká s odstupem Michal Pavlíček. "Deska vlastně vznikala, když už Stromboli de facto neexistovali. Byla to moje reakce i únik z rozpadlého vztahu s Bárou Basikovou, snaha najít nějaké světlo a smíření, poslední vzdech Stromboli."
Pavlíček považuje Basikové pěvecký výkon na tomto albu za jeden z nejsilnější z jejich dlouholeté vzájemné spolupráce. Zároveň dodává: "Asi by toto album oslovilo širší okruh fanoušků, kdyby v té době nevyšlo jen v angličtině. Ale i tak si velmi cením textařské práce Martina Němce, Michala Horáčka, Ondřeje Hejmy a Michaela Žantovského."
V roce 1989 Michal Horáček napsal obsáhlý komentář do bookletu alba. Píše v něm mimo jiné: "Určitou symboliku nalézám už v samotném názvu Tvého elpíčka. Shutdown bychom snad do češtiny mohli přeložit jako Spadla klec. Je v tom cosi hrozivého, hořce osudového... a důvěrně známého."
"Přesto tuším v tom názvu i další významy: uvnitř nezměrně velké klece světa, omezeni lidskou nutností živit se, šatit, každý den usínat, hledáme své stezky v pokoře před nekonečným vesmírem, ale i s neudusitelnou hrdostí, nezměrně velcí, pomíjiví i trvající na cestách labyrintu uvnitř své klece zvané Země..."