Klement Gottwald hovoří z balkonu Paláce Kinských

Klement Gottwald hovoří z balkonu Paláce Kinských. | foto: Profimedia.cz

Do rozhlasu se vrátil Klement Gottwald

Z rádia opět mluví Klement Gottwald. Zlomový historický okamžik, jehož poselství je opět aktuální, se objevil v kampani iDNES.

POSLECHNĚTE SI SPOTY
Klement Gottwald se vrátil z Hradu
Antonín Panenka dává gól

"Myslím, že posluchačům ´zazvoní´ v uších. Chtěli jsme dát najevo, že umíme přinést zpravodajství z každého místa, kde se něco děje," uvedl ředitel iDNES Jaroslav Kábele.

Je únor 1948. Na balkon Paláce Kinských přichází komunistický předseda vlády Klement Gottwald a oznamuje davu na Staroměstském náměstí, že se právě vrátil z Hradu.

"Pan prezident všechny mé návrhy přijal," pronesl už notoricky známou větu, která odstartovala politický teror v zemi, vykonstruované politické procesy a popravy nepohodlných lidí.

První rozhlasový spot využívá autentický záznam z Gottwaldova balkonového vystoupení. Vzrůstající vliv komunistů je nejen aktuální současnou politickou situací, ale vyvolává také zamyšlení, jak by se události vyvíjely v době internetu, na který nelze mít takový vliv jako na jiné sdělovací prostředky.

Druhý spot připomíná komentář legendárního slovenského komentátora Karola Poláka z finále mistrovství Evropy 1976 v Bělehradě, které českoslovenští fotbalisté vyhráli po nejslavnějším gólu Antonína Panenky.

"Vybrali jsme notoricky známé situace, aby naše spoty v reklamním čase upoutaly," uvedla marketingová manažerka iDNES Renata Fiedlerová.

Oba spoty mají jednotný název "Buďte u toho, když se něco děje". Uvažovalo se také o legendárním projevu Milouše Jakeše z Hrádku.

"Snažili jsme se to hodně nadsadit a dostat člověka do situací, ve kterých být nemohl, aby ta absurdita víc umocnila sdělení, že člověk sledující iDNES je přímo v dění," podotkl Jaroslav Schovanec z agentury McCann Erickson, z jejíž dílny nápady jsou.

Reklamní spoty vysílají všechna rádia regionální sítě (MMS), která sdružuje 56 rozhlasových stanic. Mezi nimi je například rádio City, Country, Kiss, Contact Liberec, Faktor či Vysočina.

Co si o reklamních spotech myslíte?

Budeme rádi, když se o svůj názor podělíte. Pište, prosím, na idnes@idnes.cz. Děkujeme