Klasik české psychologické prózy v něm nastínil příběh rodiny, v jejímž středu stojí strýc trpící představou, že je neviditelný. „V dramatizaci Martina Velíška to uvádíme jako první, román se ještě nikdy na jevišti neukázal,“ upozorňuje herec Miloslav Mejzlík, který si v rodinném dramatu zahraje postavu otce, tedy Huga Hajna.
„Havlíček je sám o sobě zajímavý, pro část mojí generace to byla kultovní literatura. Utíkali jsme k němu od socialistické televizní produkce,“ vysvětluje herec, proč ho téma zaujalo. „Jistě byl poučen severskou tvorbou, protože jsem hrál v mnoha Ibsenových dramatech a v Havlíčkovi cítím určitá odvolání právě na Ibsena,“ poukazuje. „V době, kdy Neviditelného psal, se stala módou spiritistika, jeho dílo je i tím ovlivněno,“ dodává herec.
Mejzlík se o severskou tematiku zajímá, má rád Strindberga či zmíněného Ibsena, proto byl za nabídku Městských divadel vděčný. „Je to temná hra. Ale samozřejmě se snažíme, aby se divák nepotácel jen v temnotách,“ naznačuje k pojetí Martina Františáka.
„Režisér je plný fantazie. Jeho vize, jeho představivost i divadelní názor mi velice konvenuje,“ dodává. Neviditelný má v Rokoku premiéru v sobotu. Vedle Mejzlíka se objeví třeba Marie Málková, Petra Tenorová, Aleš Bílík, Milan Kačmarčík či Michal Kern. Hlavní roli má v dramatu Petr Konáš.