Přízemní objekt vytvoří dvojice výškově i materiálově odlišných kvádrů. Prosklená stěna odbavovací haly bude ve vstupním průčelí lemována portálem z pohledového betonu. Na halu potom naváže nižší provozní část z režného cihelného zdiva.
Plánuje se i renovace zastřešení nástupiště, jež využívají vlaky ve směru do německého Hofu. Rekonstrukce čeká i přejezd na koleji vedoucí do Hranic v Čechách.
Vznikne také malý autobusový terminál
Ve spolupráci s městem Aš se rovněž upraví prostor před nádražím. Vznikne tu malý autobusový terminál, který bude přímo navazovat na vlakové nástupiště. Vedle něj vzniknou dvě desítky parkovacích míst pro veřejnost.
„První, co návštěvník uvidí, když k nám přijede vlakem, je nádraží. Vítám, že tu bude nová moderní budova, na jejíž podobě jsme se mohli sami podílet,“ řekl starosta Vítězslav Kokoř.
Výstavby nového nádraží za bezmála 70 milionů korun se ujala firma Berger Bohemia. Práce by měly skončit letos v prosinci.
Ašské hlavní nádraží má kromě jiného i mimořádný historický význam. Leží totiž na trati, kudy zamířil v září 1951 takzvaný Vlak svobody za přísně střeženou hranici do německého Selbu. Tehdy tu ovšem ještě stála jiná nádražní budova.
7. listopadu 2018 |