Přinést do vyučovacích hodin moderní formy vzdělávání. To je cílem pilotního projektu Designové a projektové myšlení, se kterým přišla Karlovarská agentura rozvoje podnikání. | foto: KARP

Kreativitu středoškoláků podpoří projekt designové a projektové myšlení

  • 0
Přinést do vyučovacích hodin moderní formy vzdělávání. To je cílem pilotního projektu Designové a projektové myšlení, se kterým přišla Karlovarská agentura rozvoje podnikání. Nápad má podpořit kreativitu při výuce na středních školách v regionu a pomoci žákům proces učení lépe pochopit.

„Jedná se o specifický způsob analýzy a řešení problémů, který využívá postupy oboru projektového řízení a prolíná se s řadou dalších důležitých dovedností a schopností, jako jsou například kreativita, kritické myšlení, čtenářství, aplikovaná matematika, využití cizího jazyka a další,“ vysvětlil ředitel agentury Vlastimil Veselý.

Workshopy posloužily k testování

Na školách novinka funguje od ledna letošního roku. Cílem je vytvořit nový metodický koncept pro projektové myšlení ve výuce na středních školách. Ten by bylo možné využít pro přípravu různých soutěží či projektových dnů na školách v regionu věnovaných podnikavosti, kreativitě a iniciativě. Koncept má rovněž motivovat k mezioborovému propojování mezi školami.

„Letos během prvního pololetí jsme mapovali a zjišťovali potenciál na školách v Karlovarském kraji. Již jsme uspořádali tři interní workshopy, na kterých jsme si otestovali první návrhy připravované metodiky,“ nastínila dosavadní průběh projektu manažerka Kamila Krupičková.

Strategické pro rozvoj podnikavosti

Doplnila, že nově vytvořená metodika kreativního učení nabízí moderní zážitkovou formu vzdělávání a výchovy ke kreativitě. Zároveň podněcuje další rozvoj k podnikavosti. Nově vznikne metodický koncept, který naváže na stávající metodiku a pomůže provést studenty výukou předmětů moderním způsobem.

„V poslední fázi projektu otestujeme propojení kreativního a projektového myšlení na školách. Studenty seznámíme s tím, co je kreativní učení a inovace a jak souvisí s podnikáním a navrhováním podnikatelského modelu,“ doplnila Miroslava Tlučhořová z agentury. „Díky novým metodám studenti pochopí, že designové a projektové myšlení je nezbytné k rozvoji podnikavosti i podnikání,“ dodala Tlučhořová.