„Bylo to jako stavět plachetnici v láhvi. Nejprve jsme museli vše vyrobit a nanečisto sestavit v hale, abychom věděli, že nic nechybí. Poté bylo nutné vše očíslovat, rozložit a zase sestavit v atriu budovy. Šlo o mravenčí práci,“ popisuje vznik vestavěného koncertního sálu architekt Petr Hájek.
Veškeré potřebné audiovizuální, scénické a akustické technologie jsou proto součástí vloženého objektu. Vestavba je tak napojena pouze na elektroinstalace. Všechny soudobé zásahy jsou tak jasně znatelné a z památkového pohledu vratné.
Zvuk umí pohlcovat, odrážet i rozptylovat
Vedle konstrukce jsou unikátní i akustické vlastnosti vestavěného sálu. Jeviště má posuvnou akustickou stěnu a polohovatelné přetáčivé panely. Umí prostor přizpůsobit různým požadavkům na zvuk. Každá strana otočných trojúhelníků ve stropě má jinou funkci. Jedna zvuk pohlcuje, druhá odráží a třetí rozptyluje. Vznikají tak ideální podmínky pro interprety a různé formy programů.
„Návrh Petr Hájka pojímá vestavbu jako autonomní objekt. Respektuje limity památkové ochrany a zároveň naplňuje akustické, provozní a technické požadavky špičkového sálu pro hudební produkci Karlovarského symfonického orchestru, ale i všech dalších, kteří budou prostor využívat nejen pro koncerty,“ říká k dílu studia hejtman Petr Kulhánek.
Studio Petr Hájek Architekti je podepsané i pod přístavbou Střední uměleckoprůmyslové školy keramické a sklářské v Karlových Varech. Ta ve své finální podobě téměř obkrouží historickou budovu školy.