Vlak, který vykolejil u Mariánských Lázní, jel na třicítce 86 km/h

  • 138
Vlak, který na konci července vykolejil u Mariánských Lázní, jel rychlostí 86 kilometrů v hodině. Informovala o tom Česká televize s odkazem na zdroj blízký vyšetřování nehody.

Omezení na 30 kilometrů v hodině podle ČT strojvedoucí zřejmě nezaznamenal. Televizi to potvrdil zdroj blízký vyšetřování s odvoláním na rozbor rychloměru. 

Jak televize uvedla, strojvedoucí tvrdí, že snížení povolené rychlosti na místě, kde se staví nový silniční nadjezd, nebylo dostatečně vyznačeno, a ten, kdo místem projížděl jen jednou za čas a o změně nevěděl, nemusel stihnout zpomalit. 

Na místě podle ČT zřejmě nebylo v pořádku ani návěstění. Jaký vliv to mohlo na nehodu mít, inspektoři ještě prověřují.

Drážní inspekce, která nehodu vyšetřuje, informaci iDNES.cz zatím nepotvrdila. „Vyšetřování stále pokračuje, inspektoři jsou i dnes na místě nehody. Než bude vydána závěrečná zpráva, ještě to několik měsíců potrvá,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Železniční nehoda se na trati mezi stanicemi Mariánské Lázně a Chodová Planá stala v neděli 28. července. Nákladní vlak převážející vápenec vykolejil a vagony poškodily 200 metrů železničního svršku a 300 metrů trakčního vedení. 

Škody na infrastruktuře odhaduje Správa železniční dopravní cesty na devět milionů korun. Už tehdy bylo zřejmé, že strojvedoucí vlaku nejspíše překročil povolenou rychlost (podrobněji v článku Strojvedoucí překročil rychlost až třikrát, účet za nehodu je 9 milionů). 

Drážní inspekce, která okolnosti nehody vyšetřuje, zatím pracuje s několika variantami příčiny. „Prošetřujeme jak možnost technické závady, tak selhání člověka,“ uvedl mluvčí Drápal.

Opravy trati se blíží ke konci. Jak informovala mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová, dnes začaly práce na opravě trakčního vedení. 

Termín zprovoznění trati upřesní SŽDC podle Pistoriusové tuto středu. „Je opravená záporová stěna, je přeštěrkováno, položila se nová kolej. Práce pokračují podle harmonogramu. Před uvedením do provozu je nutné provést odpovídající zkoušky a revize,“ řekla Pistoriusová.

29. července 2019

,