- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč Vary financují ruské letiště?
Kraj posle 10mega letisti aby mu letiste zaplatilo 16mega za najem (2017+2018) ? Trochu Kocourkov :-(
Kdyby kraj, jako vlastník letiště, už konečně rozšířil dráhu pro větší typy letadel, tak by udělal nejlépe... S rozumnými poplatky by to přilákalo nízkonákladové společnosti a byla by to paráda.
Pokud se rozšíří a prodlouží dráha, musí se prodloužit i ochranné pásmo letiště, a to by zasahovalo až nad chemickou výrobu ve Vřesové / nově zpracovávající kaly z Ostravy /, z čehož teda radost fakt nemám
Měl jsem za to, že letiště v Karlových Varech je třetí nejúspěšnější v Česku po letišti Václava Havla v pražské Ruzyni nebo letišti Leoše Janáčka v Mošnově u Ostravy. Letiště v pardubických Popkovicích bych pojmenoval na letiště Jana Kašpara a doufám, že si povede také dobře a napojí se na železnici.
Pravdou je, že letiště v Karlových Varech má konkurenci a to letiště v Praze, v Mnichově a v Drážďanech. Nedaří se ani letišti v brněnských Tuřanech, více letů je z Vídně a z Bratislavy. Nedaří se ani letišti v Žilině to více přebírá Mošnov. A let do Dubaje třeba z Mnichova vyjde cenově lépe, do USA se pak vyplatí letět z Bratislavy. Věřím, že nízkonákladovky hledají volná místa pro přistání a dokáží tak udržet letiště života schopná. Třeba v pražské Ruzyni už brzy nebude stačit kapacita a i když se to hodně lidem nelíbí tak nové mezinárodní letiště má být ve Vodochodech, já bych raději volil Pardubice. Lepší umístění snadné spojení s městy Hradec Králové, Olomouc, Jihlava ideální spojení na Brno, Ostravu, Prahu, Plzeň, Ústí nad Labem, Liberec, České Budějovice, Zlín nemohu si pomoci, ale letiště v Pardubicích by mělo zkvétat.