Potřebujete vypnout, dobít energii, posílit tělo i mysl nebo jen přijít na jiné myšlenky? Dáme vám návod.

Dny volna by měly být od toho, abyste odpočívali a eliminovali stres, který je rizikovým faktorem pro řadu nemocí, například těch kardiovaskulárních. Jakmile se naučíte vhodně a účinně relaxovat, váš organismus na tom bude podstatně lépe.



K čemu jsou dobré relaxační techniky?


Relaxace je proces, který snižuje účinky stresu a působí na mysl i tělo. Praktikování relaxačních metod vám pomůže vychutnat si lépe kvalitu živo­ta, zejména trpíte-li srdečním či jiným onemocněním. Bylo totiž prokázáno, že například při léčbě vysokého krevního tlaku jsou relaxační metody přinejmenším stejně účinné jako klasická léčba léky.



Co všechno dokáže relaxace:


1. Zpomalí se vám tepová frekvence.

2. Sníží se vám krevní tlak.

3. Zpomalí se rychlost dýchání a prohloubí se.

4. Zvýší se průtok krve do velkých svalů.

5. Sníží se svalové napětí a chronická bolest.

6. Zlepší se koncentrace.

7. Budete méně frustrovaní.

8. Posílíte si sebedůvěru k řešení problémů.



Pokud si tedy užíváte volný víkend nebo se na něj chystáte, pak zkuste používat relaxační techniky, trošku si zacvičte a dostatečně spěte, a určitě

poznáte rozdíl.


  7:19,  aktualizováno  25. března 2019 19:29