GameBoy Color byl neuvěřitelně všestrannou platformou. S osmibitovým procesorem vydržel různá zmenšení přístroje a barvení displeje a navíc je s námi již od roku 1989. Jedním slovem zázrak. Zahrajeme si na něm i nejvíce hodnocený příběh Solida Snaka, známý v zahraničí jako Ghost Babel, několik dílů Final Fantasy a dokonce i Resident Evil.
První díl Resident Evilu měl původně přistát i na GBC, ale sám Shinji Mikami rozjetý projekt zastavil. Postavy se mu v GBC verzi nezdály dostatečně děsivé pro horor. Zdálo se, že značku RE hráči na GBC nemají šanci uvidět. Netrvalo dlouho a vznikl unikátní projekt Resident Evil: Gaiden. Opustil tradiční RE vzhled a vsadil na kombinaci pohybu malého panáčka a unikátní bojové obrazovky. Nutno říct, že se vydařil.
Dva displeje umožňují dost zajímavá kouzla.
GBC pomalu vzala voda a nastoupila nová generace handheldů. Velké displeje, velký výpočetní výkon a neuvěřitelné možnosti. Zatímco výše zmíněná série Metal Gear vzala útokem PSP v podobě nově založené větve příběhů Solida Snaka Metal Gear Acid, Resident Evil zamířil na NDS. Světe div se, půjde o remake úplně prvního dílu. Nechci se pitvat v nesčetných konverzích, nejznámější remake prvního dílu vyšel pro GameCube a byl trefou do černého. Přinesl grafiku snů a příběh naprosto úžasně odvedl do jiné dimenze strachu. Bravo.Nyní ale Capcom znovu bere recyklovaný Resident Evil 1 a nechává ho jako výchozí materiál pro tvorbu hry na handheld Nintendo DS. Dalo by se říct, že je to bezmezná drzost, kdyby nebylo právě onoho klíčového slova „kdyby“. Pokud nejsou programátoři úplní tupci, na NDS lze každou hru udělat znovu, změněnou jen stylem ovládání a přesto se při jejím hraní budete bavit. Možnosti dvou displejů a zvláště toho dotykového, jsou takřka nevyčerpatelné. A to pochopili i hoši z Capcomu. Nenadřou se při vymýšlení děje ani prostředí a úspěch je zaručen.
Zatím není jasné, kolik z původního příběhu bude zachováno a jakou nadstavbu Capcom ke hře přidá.
V Resident Evil: Deadly Silence, jak se chystaný titul pro NDS má jmenovat celým jménem, si užijete zvláště dotykového displeje. Kulisy a příběh by měly sice být podobné jako v PSone verzi původního Resident Evilu, ovšem zombíky budete likvidovat za pomoci stylusu a ťukání do dotykového displeje. Hra samozřejmě tím pádem umožní specifický pohled vlastníma očima, což samozřejmě fanouška RE potěší.Právě nemožnost palby ve first person pohledu byla často pociťována hráči RE jako handicap. Capcom se pokusil vstoupit do 3D prostředí již na PSone svým titulem Resident Evil: Survivor, ale příliš neuspěl. Druhý pokus byla úplná blamáž, nějaké body tak posbíral až Resident Evil: Dead Aim, kde se mixoval pohled na postavu a palba z pohledu vlastníma očima.Resident Evil: Deadly Silence se rozhodl vyrazit podobnou cestou. Dva displeje umožňují dost zajímavá kouzla, dema na Metroid Prime: Hunters se dodnes nemůžu nabažit a nedočkavě hledím, kdy už ta hra vyjde. Capcom má zatím co pilovat. Ačkoliv má NDS velice slušný výkon, překonávající PSone, není hračkou vytvořit něco, co neurazí již prvním pohledem. Znovu bych asi připomněl Metroid Prime: Hunters. Ale z uvolněných screenshotů se zdá, že mistři hororu se snaží seč mohou.
|
Na druhou stranu zatím není jasné, kolik z původního příběhu bude zachováno a jakou nadstavbu Capcom ke hře přidá, potažmo jak vylepší atmosféru. Přece jen dotekový displej dokáže zprostředkovat mnohem více emocí než ovladač a tak zoufalá bitka s několika oživlými mrtvolami může získat na napínavosti a děsivosti. Zatím není jasné, kdy se hra objeví na trhu, doufám, že dostatečně brzy před Resident Evil 5, který je jednou z nejvíce očekávaných her jak pro Xbox 360, tak pro PlayStation 3.
Index očekávání: 85%