Horor. Na rozdíl od filmového světa (kde tento žánr spíše stagnuje) se v tom našem herním dočkáváme nových projektů i dalších dílů známých zástupců tohoto žánru. Série Silent Hill, Resident Evil, ale i třeba Project Zero jsou toho více, než zdárným příkladem. PC hráči mohli donedávna konzolistům opravdu závidět. Alespoň do té doby, než přišel F.E.A.R. Kombinace FPS žánru a klasického hororu dopadla na výbornou a titul se stal oprávněným hitem. Konzolisté byli tentokrát ti, kdo musel sahat do kapsy po kapesníku, protože z neznámých důvodů doposud na žádnou konzolovou platformu nezavítal. Inu, život je někdy pes, ale když nemůže hora k Mohamedovi...
Všichni nepřátelé jsou stejně jako celá hra neuvěřitelně děsiví.
O tom, že v Monolithu na konzolové hráče přeci jenom myslí, svědčil fakt, že byl ve vývoji již několik měsíců dlouho očekávaný
Tvůrci vyprávějí příběh naprosto surovou a syrovou formou. Jeden krvavý záběr střídá druhý a slabší nátury u hry jistě nevydrží dlouho. Já sám jsem měl se shlédnutím některých záběrů problémy a to rozhodně nepatřím
mezi lidi, kteří při krvavých scénách přivírají oči. Filmové sekvence nejsou jediné z čeho vám budou při hraní CCO vstávat vlasy na hlavě. Samotné in-game scény jsou děsivé ažaž. Některé „lekačky“ ohodnotíte pouhým výkřikem, ale při některých poběžíte rovnou do koupelny. Tvůrci si dokonale pohrávají s jednou z nejhorších lidských emocí - strachem. Excelentně využívají všech dostupných prostředků, aby vás vyděsili, což se jim ve výsledku vydařilo na jedničku. Letmé pohledy na děsivé scény skrze okno, halucinace i výskoky nepřátel z těch nejmíň čekaných míst. To vše vás v CCO čeká v té nejstrašidelnější formě. Jediná hra, která se v oblasti děsu může s CCO porovnávat je pouze první Silent Hill pro PSone. Navíc jsou i lokace vybrány tak, aby vzbuzovaly co největší hrůzu. Zapadlé squaty, špinavé ulice, metro, ale i zničená škola či městská knihovna ve vás vyvolají pocit úzkosti a nepříjemného pocitu v podbřišku.
Původní Xbox by technicky CCO zvládl bez nejmenších problémů.
Jednotlivé lokace jsou sice na můj vkus až moc lineární, ale na druhou stanu v levelu, kde s ultrafialovým světlem hledáte jednotlivé části hádanky, jsem se na chvíli absolutně ztratil. Prostředí je velmi interaktivní a poškodit nebo úplně zničit lze drtivou většinu herních předmětů. Fyzika je ve hře opravdu úchvatná. Gravitační engine Havok, se poprvé prezentuje ve verzi 3.0 a až poprvé uvidíte zabitého nepřítele padat po schodech, pochopíte moje pochvalná slova na jeho adresu. Detekce kolizí by sice chtěla trošku vyladit, ale není to taková hrůza jako v nedávné a jinak povedené westernové pecce Gun pro původní Xbox. A proč že není CCO klasická FPS?
Střílení se v ní sice taky dočkáte, ale v daleko menší míře, než u ostatních klasických titulů reprezentující tento žánr. CCO je totiž
založen na soubojích s chladnými zbraněmi. A že nejde o typické zástupce herních zbraní, si jistě domyslíte sami. Sekery, kladiva, sekáčky na maso, prkna s hřebíky, ale i cedule a nohy od stolu se stanou vašimi nejlepšími spolubojovníky proti tuctům nepřátel. Vše, co je dostatečně ostré nebo naopak tupé přijde
Ethanovi vhod. Střelné zbraně zastupují v menšině pistole, brokovnice a puška. Povalující se náboje však nikde nehledejte, posbírané zbraně obsahují často i jeden jediný náboj. Naštěstí i ony se dají použít jako chladné a věřte, že až se náhodný feťák potká s pažbou vaší brokovnice, radostí do vzduchu skákat rozhodně nebude. Takto se střelné zbraně dají používat pouze nouzově, protože se již po několika zásazích rozpadají. Jako vedlejší zbraň můžete použít vystřelovací paralyzér. Jeho účinnost je však naprosto minimální, takže s největší pravděpodobností zůstane i u vás schovaný pěkně v kapse.
|

Nejlepším vyšetřovatelem FBI se však nestanete jen tak jednoduše. K hledání přímých důkazů vám přijdou
všechny vaše hi-tech
udělátka vhod. A že jich má Ethan požehnaně. Ultrafialové světlo, ultrazelené světlo (lepší pojmenování mě opravdu nenapadlo) a dokonce i obyčejný digitální fotoaparát a váš věrný smart-phone.
Vizuálně je hra rozhodně stylová a atmosferická, ale jisté zklamání nad grafikou CCO popřít nelze. Hra rozhodně nevypadá jako next-gen hra a srovnáte-li ji s Perfect Dark Zero, pravděpodobně vybuchnete smíchy. Některé světelné efekty jsou pěkné a bumpmapingové textury jakbysmet, ale jinak nic, co by připomínalo hru pro X360. Původní Xbox by technicky CCO zvládl bez nejmenších problémů. Pokud však vlastníte HDTV, tak veškerá tato slova zapomeňte. CCO podporuje všechny formy high definition rozlišení. Osobně jsem viděl hru běžet na 100cm plazmě na 1080i a nestačil jsem se divit. Zvuková stránka hry též není nijak zvlášť nápaditá. Zvuky jsou sice kvalitní, ale
|
Condemned: Criminal Origins | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|