Homam 6

Homam 6

Might and Magic: Heroes VI navazuje na tradici populárních strategií

  • 167
Vypadalo to, že další díl slavné série tahových strategií Heroes of Might and Magic nevznikne. Nakonec máme dobré zprávy.

Šestý díl ságy, kterou jsme byli zvyklí hrávat pod názvem Heroes of Might and Magic, vypráví příběh dynastie Griffinů. Rzhádá tak, že se nejdřív pustí do sebe navzájem a pak podstoupí rozhodující bitvu andělů s démony.

Nejstarší králův syn Anton je dědicem trůnu, má však proti sobě čtyři ambiciózní sourozence, kteří mu nic nedarují. Právě tahle pětice stojí v popředí. Každý z nich je hrdinou vlastní kampaně.

Logicky se ve hře objeví pět frakcí. Anton ovládá královské útočiště, za sestrou Anastasií stojí frakce Nekropolis, Kiril se zaprodal rovnou peklu neboli Infernu a příslušnost dalších dvou sourozenců bude teprve oznámena.

Might and Magic: Heroes VI

Pamětníkům předchozích dílů se možná zdá divné, že se v souvislosti s touto sérií zabýváme příběhem. Ten totiž pro Heroes nikdy nebyl důležitý a není daleko od pravdy tvrzení, že mnoho hráčů, kteří předchozí díly milovali, ani nevědělo, oč v nich běží.

To se má s novým pokračováním změnit. Také proto si s ním vydavatelský dům Ubisoft dává tak načas. Fantasy univerzum by podle vývojářských plánů mělo hráče nadchnout pro příběh. "Svět je pro nás velice důležitý," říká producent Erwan le Breton. "Heroes VI budou hrou se silným vyprávěním."

Zdá se, že na povrchu se toho se šestým dílem mění víc. Kromě názvu je na palubě také nové vývojářské studio: Black Hole Games z Maďarska. Fanoušci série už na internetových fórech horečně spekulují o tom, zda je tímto krokem tak tradicionalistická značka v dobrých rukou.

Might and Magic: Heroes VI

Ve skutečnosti se toho ale tolik nezmění. Autoři dobře vědí, že předchozí díly nastavily tak silný koncepční standard, že co do zábavnosti a návykovosti je prakticky nemožné ho překonat. A tak nechají co skvěle funguje na svém místě a pustí se do detailů, které se vzhledem k technologickému vývoji dají vylepšovat vždycky.

Na první pohled se Heroes VI od pátého dílu liší jen minimálně. Dokonce lze říct, že autoři udělali pár krůčků zpět, směrem k dosud asi nejlepšímu třetímu dílu série.

Například bojový systém se vrací ke kořenům, tedy ke klasickým tahům. V případě hrdinů je znovu zavedeno rozlišení na bojové a magicky nadané reky.

Might and Magic: Heroes VI

Žádný ze základních kamenů hratelnosti nebyl odstraněn. Postupně prozkoumáváte mapy, které Erwan le Breton připodobňuje k vánočnímu stromečku (ozdoby mají podobu artefaktů, surovin či pokladů). Sem tam narazíte na protivníka, s nímž se musíte ostře střetnout, pak se pro změnu věnujete výstavbě města. Nebo se snažíte co nejvíce vytěžit z vývojového stromu hrdiny, případně ideálně uspořádat jeho inventář.

Teprve na druhý pohled se vyjeví opravdové změny, které se jistě stanou předmětem fanouškovské kritiky. Řada z nich má za cíl hru zjednodušit.

Nejpatrnější to je na surovinách. Dosud jsme se v Heroes sháněli po krystalech, drahých kamenech, rtuti a síře. V šestém díle z těchto čtyř surovin zbývá jediná: krystaly.

"Dosud se každá frakce shromažďovala především svou hlavní surovinu," vysvětluje změnu Erwan le Breton. "My ale chceme, aby všichni bojovali o stejnou surovinu. To udělá hru strategičtější." Základní elementy jako dřevo, ruda a zlato budou k dispozici i nadále.

Might and Magic: Heroes VI

Druhou viditelnou změnou je skutečnost, že města nebudou vypadat neustále stejně a nebudou mít stejnou velikost. Naopak se mění a rozrůstají přímo na mapě s tím, jak hráč staví nové budovy.

Dílčích změn je celá řada.

Z Kings Bounty autoři odkoukali souboje se silnými monstry, takzvanými bossy. Motivace k boji s nimi je jasná: jejich pokoření znamená bohatou odměnu jak v podobě zkušeností, tak pokladů.

Jakmile se vám podaří dobýt město, můžete si vybrat, zda ho zničíte nebo konvertujete na svou stranu. V průběhu celé kampaně funguje systém reputace, který vám buď zpřístupní nebo zamítne řadu vedlejších úkolů. Záleží na vašich činech.

Might and Magic: Heroes VI

Hodně se zapracovalo také na jednotkách a kreaturách, které mají jednotlivé frakce k dispozici. "Zhruba polovina všech jednotek je nová," poznamenává Erwan le Breton. To však nutně neznamená, že se za jednotlivé frakce hraje znatelně jinak. Spíše jde o ozvláštnění.

Might and Magic: Heroes VI nevypadá vůbec špatně. Autoři na jedné straně modernizují a zjednodušují, na druhé straně se snaží z předchůdců vybrat to nejlepší. Výsledkem bude v ideálním případě snadno přístupný, a přesto zábavný, návykový a trvanlivý titul.


Témata: Ubisoft