Lock On: Modern Air Combat - dojmy

  • 111
Jak to vypadá, čím dál tím více se přibližujeme onomu datu, kdy bude dokončen další z velice očekávaných titulů na poli leteckých simulací. Nejedná se o nic jiného než o nástupce legendárního Flankera.

Lock On: Modern Air Combat Jak to vypadá, čím dál tím více se přibližujeme onomu datu, kdy bude dokončen další z velice očekávaných titulů na poli leteckých simulací. Nejedná se o nic jiného než o nástupce legendárního Flankera, simulátor Lock ON – Modern Air Combat. Co nového by nám měl přinést a co od něj můžeme očekávat? Obdobně jako v IL 2 se podíváme na poměrně atypické bojiště, které bychom v simulátoru nečekali, a to konkrétně na černomořskou oblast. Oblast operací bude ohraničena prostorem od Krymského poloostrova na východ. Tentokrát však nebudeme zabředávat do historie, ale zůstaneme hezky v současnosti. Hlavní konflikt bude založen samozřejmě na fiktivních datech. S tím už musíme počítat, protože letouny evropského a zejména východního bloku neměly tolik možností bojovat jako jejich američtí oponenti.

Můžeme se těšit na dynamickou kampaň, tréninkové mise, 36 jednotlivých misí a samozřejmě multiplayer Lock On: Modern Air Combat pro 32 hráčů po LAN. U hry po internetu uvádí tvůrci zatím nižší číslo (minimálně 6 hráčů), což se ale ve finále určitě změní. Příjemným příslibem je i editor misí, který bude pro multiplayer jistě přínosem. Letový park by měl čítat okolo 56 strojů, ale většina z nich bude pouze jako dekorace a setkáme se s nimi pouze pasivně. Pilotovatelných letadel bude pravděpodobně pouze 8. Bitevníky A10-Warthog a jeho oponent SU-25 Frogfoot, samozřejmě také stíhací stroje F15-Eagle, 3 verze Migu 29, SU-27 Flanker B, SU-33 Flanker D. Ve srovnání s ostatními simulátory je to trochu málo, ale pokud si autoři dají o to více práce s letovými vlastnostmi a avionikou, rád jim tento nedostatek odpustím. Typy ostatních letounů a vrtulníků patří do standardní výzbroje současných leteckých sil, jen namátkou uvidíme třeba: F-4, F-5, F-16, Mirage, Tornado, KC-10, MiG-23, MiG-25, C-130, AH-64, KA-50, MI-24 a další.

Samozřejmostí je excelentní grafické zpracování, které mi při pohledu na publikované screenshoty opravdu Lock On: Modern Air Combat bere dech a nemohu se dočkat, až to uvidím na vlastní oči v akci. Autoři slibují velice detailní a členitý terén s dynamickým osvětlením, počasím a všemi možnými efekty, jimiž disponuje rozhraní DirectX 8.1. Údajně má být použito více než 50 000 000 stromů, 180 000 staveb, 21 velkoměst, 17 000 vesnic, 500 mostů, 18 letišť a 8 námořních základen. Toto vše dohromady má být nejkomplexnější dílo, které bylo pro letecký simulátor kdy vytvořeno. Krajina má vypadat perfektně jak z 30 000ft, tak při přízemním letu, kde právě ona členitost dodá ten správný pocit z rychlosti. Už se těším na lety s A10 nebo SU-25. Ruku v ruce s grafikou budou naprosto realisticky zpracovány zvukové efekty a komunikace. Budeme mít možnost navázat komunikaci s letouny ve formaci, letounem AVACS, tankovacím strojem a samozřejmě s pozemní obsluhou letišť.

Letová dynamika a vlastnosti jednotlivých strojů jsou vytvářeny s maximální přesností dle skutečných letounů, Lock On: Modern Air Combat jako by se jednalo o vývoj simulátoru pro armádu. Všechno by mělo být dotaženo do puntíku, takže s nastavením maximální reality by měl být každý model věrným obrazem své skutečné předlohy. Detaily jako pracovní režim motorů a spotřeba paliva v různých výškách jsou pro autory samozřejmostí. Obtížnost bude libovolně definovatelná, což začínající piloti jistě uvítají. Jsou zde možnosti nastavit hru jako arkádu, nebo samozřejmě hardcore simulátor. Parametrů, které bude možno ovlivnit, bude celá spousta. Počínaje vlastnostmi motorů, přes kontrolu vývrtek, až ke zjednodušenému přistání. Umělá inteligence protivníků má být na velmi vysoké úrovni, např. při soubojích budou AI piloti těžit z výhod jejich stroje a nebudou jen bezhlavě kroužit dokola. Jejich let by měl být přesným využitím reálných manévrů v dané situaci. Na nejvyšší obtížnost nás čeká peklo na zemi (pardon - ve vzduchu), vyžadující maximální koncentraci a přesnou pilotáž. Máme se připravit na spoustu krásných chvil s padákem (pokud stihneme katapultáž) :o).

Distributor udává jako minimální hardwarovou konfiguraci PC Pentium III 800/AMD Athlon 600, 256 MB RAM (512 MB RAM doporučeno), 3D grafická karta(DirectX 8.1 kompatibilní), CD-ROM , 1,1GB volného místa na HDD. Lock On je jeden z mála simulátorů, který má silné ambice stát se titulem, o kterém se bude mluvit hodně dlouho a vždy s respektem. Kdo ohrnuje nos nad historickou epochou bojového létání, bude jistě uspokojen. Zatím bohužel není stanoveno přesné datum vydání. Pokud se nic nezmění, můžeme se těšit někdy během léta tohoto roku. Doufejme, že se tak opravdu stane a za vydatného hřmění přídavného spalování, štěkotu kanónů, v přetížení několika G budeme psát další řádky v historii virtuálního létání.