Proč se potopila ponorka Kursk? Chystaná hra předloží jednu z teorií

  • 2
Her inspirovaných skutečnými událostmi moc nevychází, což je veliká škoda. Přitom realita dokáže často nabídnout daleko poutavější příběh než ten nejtalentovanější scenárista.

Potopení ruské jaderné ponorky K-141 Kursk v roce 2000 vyvolalo mnoho teorií, které dodnes nedají některým lidem spát. 

Hra poběží na enginu Unity, z kterého slibují autoři vytěžit maximum.

Oficiální verze je ta, že při testu nového torpéda „Škval“ vysoce koncentrovaný peroxid vodíku prosákl rzí v torpédovém pouzdře. Peroxid reagoval s mědí a mosazí v torpédometu, a tak způsobil řetězovou chemickou reakci vedoucí k explozi, která měla za následek smrt všech 118 lidí na palubě.

Mezi spekulacemi se však objevily i teorie, že zkázu způsobil sebevražedný atentátník z Dagestánu či kolize s americkou ponorkou na výzvědné misi. Anebo za to vše mohou zase mimozemšťané?

Tragédie jaderné ponorky Kursk si vyžádala 118 obětí.

Polský tým JujuBee slibuje, že ve své chystané hře se na celou událost podívá ze zcela nového úhlu. Autoři mají volné ruce v tom, jak s touto zajímavou látkou naloží a jaké z mnoha protichůdných informací si vyberou. Na zelené mužíky z Marsu to však nevypadá, protože jejich cílem je prý vytvořit něco jako „dokumentární hru“.

Půjde o akci z pohledu první osoby, s velikým důrazem na příběh a filmový zážitek. Nečekejte proto obyčejnou střílečku, během přibližně deseti hodin vyzkoušíte velikou spoustu různorodých herních mechanismů. Autoři mají také ambice ukázat ruskou kulturu a reálie přelomu 20. a 21. století.

Hra se nebude odehrávat pouze na palubě ponorky.

Tým Jujubee je složený z profesionálů, kteří mimo mnohého jiného dělali i na sérii Zaklínače. Klaustrofobické prostředí ponorky mnoho vizuálně zajímavých prostředí neslibuje, o to víc si však prý mohou vyhrát s jednotlivými detaily. 

Výprava hry však bude daleko rozsáhlejší, navštívíme Moskvu, ubikace osádky ve městě Vidyayevo nebo pracovní tábor Kengir. Ambice autorů jsou veliké a zahrnují i podporu virtuální reality, prioritou je však hru nejprve dodělat.

Tematické zasazení je bezesporu originální, je však k ničemu, pokud se k němu nepřidá i pořádná hra. Ostatně nedávný Kholat od taktéž polských IMGN. PRO je toho nejlepším důkazem.

Hra KURSK má vyjít ještě během letošního roku a to na PC, X1 i PS4.