On a Rainy Day - každý námořník uvítá pomocnou ruku
Cílem této arkády je umožnit papírovým lodičkám unášeným proudem řeky přeplout z levé strany obrazovky na tu pravou, aniž by je potopil hustý déšť. K tomu vám bude sloužit strom složený z lidských paží a deštníků, jež bude sami pěstovat a rozkošacovat, tak aby zakryl co největší část oblohy a odstínil tak padající kapky deště. Pak-li že dosáhne až horního kraje obrazovky, vyhráli jste a čeká vás zasloužený potlesk. Jako u většiny arkád velmi jednoduchý, velmi zábavný a co víc, velmi originální námět.
V principu vždy uchopíte jednu větev (chcete-li ruku) stromu a jí chytnete buď deštník anebo další paži. Tento stavební materiál však nedostanete zadarmo. Za každých pět úspěšně přepravených lodiček se z nebe snese právě jedna ruka a deštník a ty ještě musíte chytit buď přímo ve vzduchu nebo je alespoň vytáhnout ze spárů řeky. Pakliže přepravíte loďku červenou, tedy bonusovou, z oblohy spadne rukou i deštníku výrazně více..
Proud je rychlý a ruce občas nechytnou právě to, co jste zamýšleli, proto je nutné jednat pohotově a tím hra nabírá na spádu.
Jestliže na hře krom námětu něco stojí za zmínku, pak je to jistě zpracování. Jak jste již sami mohli poznat z přiložených screenshotů, jež se tu kolem textu někde povalují, vizuální zpracování je unášející. Ačkoliv mám ke strukturám složeným z lidských partií těla značný odpor a koláže z torz mi obvykle obrací žaludek, musím uznat, že výzor hry je skutečně decentní, vkusný a svým způsobem i velmi umělecký. Tóny barev výborně vystihují atmosféru deštivého dne, jíž notnou měrou podtrhuje i výborný hudební doprovod. Ten se skládá ze značně krátké instrumentální smyčky, jež je upozaděna dominantním tlukotem deště. Nemám pochyb, že by hra za jistých okolností uspěla i jako na velmi zdařilý spořič obrazovky..
Po všem, co jsem napsal, vás asi musí zarážet hodnocení pouhých šesti bodů. Je nutné si však uvědomit, že zde nemluvíme o obrazu, soše, či hudební skladbě, ale o hře, jež by měla alespoň dle mého mínění plnit svůj primární účel, tedy být hratelná. A přesně v tomto bodě, stejně jako většina her z EGP On a Rainy Day značně kulhá. Může za to především mimořádně nízká obtížnost, kdy lze hru pokořit za necelých třicet vteřin, hlavní příčinou však zůstává celková jednorázovost titulu. Není pochyb o tom, že si autor nekladl za cíl bavit velké masy hráčů něčím trvanlivým, nabídl nám spíš jakýsi nepoznaný zážitek, k němuž se stejně jako k oblíbené malbě budeme moci po čase opět vrátit. Z tohoto hlediska je On a Rainy Day brilantním dílem, já ovšem stále zastávám názor, že v případě media jakým je hra, by se měl autor snažit o skloubení jak umění, tak hratelnosti. A to se v případě On a Rainy Day zcela nepovedlo.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 8 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!