Před několika dny jste uvolnili adventuru Klášter na kraji lesa a poté ji kvůli betatestu ihned stáhli. Co konkrétně vás k tomu vedlo a kdy se dočkáme
plnohodnotné verze?
Spíše bych konstatoval, že jsme uvolnili pouze jakési demo naší hry a dle očekávání se mu nedostalo mnoho vřelých ohlasů. Proto jsme po domluvě s týmem Gradesoft, s nímž na vývoji spolupracujeme, hru stáhli.
Chceme KNKL ještě dodělat a vylepšit. Například teď nás čeká dabing, animace nebo také lepší scénář. Počítáme, že plnohodnotné verze byste se mohli dočkat již v polovině února.
Co je podle vás na Klášteře nejlepší a co se naopak příliš nepovedlo?
Jelikož hra není hotová, tak bych ještě nechtěl příliš předbíhat, ale samozřejmě,
že grafika, ta se mi moc povedla. Ještě máme na KNKL co vylepšovat, takže nebudu
dělat ukvapené závěry.
Máte již rozpracovaný nějaký další projekt, kterým byste chtěli zaútočit na českou freeware scénu?
Momentálně jsme začali pracovat na nové adventuře do soutěže Becher Game 2005.
Hra se bude odehrávat v roce 2032. Vy se stanete tajným agentem, který má za úkol
získat recept na legendární Becherovku. Potom máme rozpracovaný ještě jeden projekt,
který je ale prozatím vedlejší, tudíž se dá říci, že na něj nemáme příliš času. Jedná se o Hockey 2005. Nepůjde o klasický hokej, což znamená, že vše, co je v hokeji zakázáno je zde povoleno, takže něco jako ragby. Mlácení, podtrhávání, krosčeky, hákování. Je se tedy nač těšit.
Jaké máte s tvorbou her ambice? Vytváříte pro zábavu nebo sbíráte zkušenosti do budoucích mega projektů?
Ono je to asi vše dohromady. Hry děláme pro zábavu a přitom sbíráme zkušenosti, a kdo ví? Třeba jednou v budoucnu vytvoříme nějaký mega projekt.
V jakém nástroji své hry vytváříte?
Hry vytváříme jedině ve flashi nejen proto, že je to vynikající grafický program, ale i proto,
že se v něm dají vytvářet kvalitní hry, což už nám několikrát předvedl např. tým Enteron.
Kolik hodin denně věnujete vývoji?
Plus mínus 4 hodinky přes týden a o víkendu tam občas vydržím i celý den. Samozřejmě to není pravidelné, někdy si k počítači ani nesednu, ale to jen kvůli holce, nebo když ve škole propadám. :-)
Máš (nebo máte) nějakou vysněnou hru, kterou byste jednou rádi hráli?
Ano, sny jsou důležité. Mým snem je si jednou zahrát naší komerční hru.
Které hry nejraději vytváříte?
Nejraději samozřejmě adventury, nejen proto, že je vytváříme, ale i proto, že k nim mám kladný vztah.
Jaké žánry jsou podle tebe na vývoj nejjednodušší, a které naopak
nejtěžší?
Osobně si myslím, že na žánru ani tak nezáleží jako spíše na vašich zkušenostech a jak jste nadaní. Také záleží na tom, jak bude hra dlouhá a kolik času jejímu vývoji věnujete.
Jak trávíš svůj volný čas, když už nejsi u počítače?
Když zrovna nesedím u počítače tak u piva a když ne u
piva tak, si i občas zasportuji nebo se jen tak flákám.
Chtěl by jsi i za tým něco vzkázat našim čtenářům?
No tak nějakou opovážlivou větu, kterou už teď můžu říci:
"Přijdou velké věci! Váš tým Error Games errorgames.cz ."