Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor s Dream Cinema o Space Patrol 2

  12:00aktualizováno  10. září 2:58
Líbila se vám velice rozsáhlá a propracovaná hra Space Patrol, kterou jsme vám před nedávnem nabídli ke stažení? Pak by vás mohlo zajímat jaké změny pro nás autoři chystají pro díl druhý a kdy se ho dočkáme.

Na úplný začátek prosím představte tým, který na Space Patrol 2 pracuje.
Do Dream Cinema v současné době patří tito lidé:
- Petr Novotný (programování, grafika, zvuk)
- Jaroslav Dvořák (grafika, video, a správa veškerého hardware)
- Aleš Benáček (technická spolupráce, testování, a oponování všeho, co ti dva uvedení výše udělají /ač dobře nebo špatně).

Jaký bude příběh Space Patrol 2?
SP2 je volné pokračování SP1, na který bude myšlenkově navazovat. Vybraní nejlepší navigátoři (vřetně hráče samotného) podniknou dobrodružnou výpravu, jejíž zaměření bude na lokalizaci sídla vetřelců, kteří sice už jen málo, ale pořád ještě ohrožují Zemi. Hráč bude členem posádky vesmírného komplexu, který míří do místa pravděpodobného výskytu vetřelců, plní různé úkoly, které život na komplexu přináší (hra se odehrává uvnitř komplexu i ve volném vesmíru a samozřejmě nebude chybět ani hyperprostor). Především se nebude až tak jednat o boj s vetřelci (samozřejmě takové akce tam budou pořád, ale není to nosná myšlenka hry), pokoušíme se do hry vložit napětí a dobrodružství a samotná akce a střílení by mělo být jen doplňkem na okraj.

Bude se moct druhý díl pochlubit nějakými inovacemi nebo půjde zcela ve šlépějích svého předchůdce?
Rozhodně chceme vytvořit technicky vysoce kvalitní dílo (to si myslím, že zvládneme) a pokud se nám to podaří i po stránce týkající se hratelnosti, určitě se budou pak mít hráči na co těšit. Pořád platí naše motto: "Počítačové hry jsou jako sny. Chtěli bychom, aby se vám krásně snilo..."
Pokud vás zajímá co teď děláme pro to, aby naše nová hra byla zajímavá, tak především vylepšujeme čtvrtý rozměr, vyvíjíme létající stroje, testujeme mobilní skafandr poháněný kapalným vzduchem, učíme lodě vetřelců akrobatickým kouskům pro úhybné manévry a vyvíjíme kapalinu, ve které můžete uchovávat polapené vetřelce v nehybnosti aniž byste je zabili (jenom doufáme, že při zvýšení teploty se vlastnosti tekutiny nezmění - to by pak byl průšvih.)...
Upravujeme scénář hlavní dějové linie hry tak, aby bylo možno vytvořit alternativní souslednost jednotlivých událostí, o kterých by rozhodovalo vyhodnocení každé mise (například, pokud při napadení vetřelci vesmírný komplex utrpí velké škody, nebude následovat mise pro přistání výzkumného modulku na kometě, ale bude následovat mise, která vyžaduje výstup ve skafandrech do volného prostoru aby se opravila některá poškozená místa pláště komplexu).

A co ohlasy na Space Patrol? Jste spokojeni či nikoliv?
Jsme rádi, že se o nás mluví a SP se vydává přílohou v herních časopisech, případně je ke stažení na e-zinech jako jste vy a další. Recenze jsou zdá se více než kladné, jen jsme to asi přehnali s tou obížností. Na tu jsou dost negativní ohlasy. Chceme se z toho poučit a ve SP2 nechceme hráče tak trápit. Chtěli bychom mu nabídnout vizuální zážitek z vesmírného prostředí namixovaný s dobrodružsžtvím a napětím.

V jaké fázi se vývoj SP2 momentálně nachází??
Je hotov scénář a tvoří se grafický engine splňující naše představy. Tedy takový, který bude umět interiéry komplexu a exteriéry ve vesmíru.

Co jednotlivé mise, ponesou se ve stejném duchu jako u původního SP?
Mise budou, ale půjde vesměs o řešení různých situací jak uvnitř komplexu tak i venku ve volném prostoru. Chtěli bychom, aby plnění misí bylo součástí života na komplexu aby se děj stal kontinuální a nebyl přerušován rušivým působením menu hry. Prostě aby se hra spustila, nastavila a hrála až do konce aniž by hráč musel říkat "tak teďka jdu do osmé mise..". Samozřejmě, že ukládání hry bude, ale i to chceme nějak vyřešit nerušivým způsobem.

Jak dlouho zhruba trvaly práce na jejích přípravách a jak dlouhý čas budete potřebovat k vytvoření druhého dílu?
Tvorba SP1 byla taková neintenzivní abych to správně popsal. Bylo to hobby. Proto nám to trvalo vlastně celý rok (nepočítám-li dobu, kdy se jen tak laškovalo s programováním, než se skutečně začalo pořádně makat). Současně s tvorbou SP1 vznikala a krystalizovala myšlenka SP2. SP2 je náročná a obávám se, že dva roky intenzivní dřiny bude možná rozumný předpoklad.

Co jiné koníčky kromě PC, čím se bavíš? Kolik hodin denně práci na počítači věnuješ?
Já osobně již moc času na koníčky nemám. Mými koníčky jsou vlastně koníčky mých dětí, je to jediný způsob jak být vlastně s rodinou. Takže je to voda a taky řádění na silném motocyklu JAVA-50 Mustang :-). Je zajímavé, že mé děti 5 a 10 (včetně ženy) nezajímá vůbec počítač a hry :-(.

V souvislosti s minulým dílem jste spolupracovali s herním magazínem Gamestar, který vaši hru exkluzivně uveřejnil. Bude tomu tak i v případě druhého dílu?
Zatím jsme nikoho neoslovili.

V čem hry a grafiku tvoříte?
VC++, freewarové grafické nástroje pro 3D modelování.

Kromě Space Patrol, máte za sebou nějaké další tituly? O jaké se jednalo?
Jen pár hloupostí pro naše děti, asi to ani nestojí za řeč.

Připravujete ještě další hry??
Mám-li být upřímný, naším tajným přáním je vytvořit erotickou oddychovou adventuru posazenou do krásného prostředí u moře, ale zatím jsme nenašli tolik dobrovolníků (a hlavně dobrovolnic), kteří by se za slíbenou slávu nechali zdarma nafotit naším technikem :-).

Chceš ještě něco dodat nebo vzkázat čtenářům Plných her?
Asi jen to, aby na nás nezapoměli po tu dobu, co budeme pracovat na SP2. Slibujeme, že se budeme snažit sem tam podávat nějaké ty informace o průběhu jeho vývoje. Takže čau za dva roky. Jo a pokud by se nějaké ty hezké dobrovolnice našly na to focení...

Autor:
  • Nejčtenější

The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii

10. ledna 2019

Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...

Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou

4. ledna 2019

V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...

Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství

14. prosince 2018  14:43

Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...

King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí

12. prosince 2018  14:35

Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...

Nejlepší kosmetika na citlivou dětskou pokožku: Tohle musíte mít!
Nejlepší kosmetika na citlivou dětskou pokožku: Tohle musíte mít!

Značka Bübchen existuje už přes 60 let a v německy mluvících zemích je jedničkou mezi výrobci dětské kosmetiky. Stala se favoritem i pro naše...

Lela Vémola je na starých fotkách k nepoznání. Takto vypadala před plastikami

Kamarádka Lely Ceterové, Petra Batthyányová sdílela na sociálních sítích osmnáct let starou fotografii, na které je se...

Třískovi jsem šest let platil letenky a hotel, vzpomíná Jan Hrušínský

Premium Táta Rudolf ho uměl pochválit, ale také pokárat. Jednou v šatně mu například vmetl, že mu celé představení zkazil svojí...

Zemřel dětský kamarád mimozemšťana Alfa. Herec usnul v rozpáleném autě

Zemřel herec Benji Gregory. Televizním divákům je známý jako Brian z populárního sitcomu 90. let Alf. Gregorymu bylo 46...

Jeden z nejhorších filmů vůbec slušně vydělává i po 30 letech od natočení

První filmová adaptace kultovní bojovky Street Fighter z roku 1994 se umísťuje v žebříčcích nejhorších snímků všech...

Oběti žrali vepři. Hororové zlo páchal sériový vrah ve svém Prasečím paláci

Injekce, motorové pily, sexuální orgie, motorkáři. A hladoví vepři. Scény, při nichž vyhasínaly životy vancouverských...