• zábavná akční plošinovka
  • délka
  • spousta herního obsahu
  • pro někoho nemotorné ovládání
  • trošku těžší souboje s bossy

Barbarium

Akční arkáda, nebo hopsačka Barbarium překvapí především svým zasazením do stylu podivných a ujetých sci-fi filmů především padesátých let, kde se střídala magie s kulomety, roboti s obou ručními meči a mužní hrdinové se spoře oděnými děvami. Přesně to vše totiž Barbarium obsahuje. Kromě toho se jedná o velmi propracované, zábavné a dlouhé dobrodružství.

Barbarium

Hráč se ujímá role statného barbara, který s mečem v ruce jedné a laserovou pistolí v ruce druhé razí svou cestu za spásou světa. Během toho projde velké množství zajímavých prostředí, zmasakruje asi polovinu planety a zachrání několik desítek ladných barbarek, které mu za to vše budou velmi vděčny. Více klišovitou zápletku nikdo ani vymyslet nemohl, ale na tom Barbarium staví. Jeho podoba s filmem jako Flash, nebo libovolnou psychopatičností z dílny Eda Wooda není náhodná.

Barbarium

Autor hry na svém díle podle svých slov pracoval asi dva roky a je nutno říci, že je to na Barbarium znát. Ačkoliv design jednotlivých úrovní je po čase celkem stereotypní (přece jen jde o 2D skákačku), jejich atmosféra a grafický nádech nikoliv. Prostředí se neustále mění a skutečně obrovské množství různorodých typů nepřátel dává hře punc vybroušeného dílka. Navíc se v mnoha úrovních skrývají bonusové lokace, které jsou otevírány podle toho, jak vysoké má hráč skóre. To samé platí i o nebojových postavách, které vám podle dosažených výsledků říkají různě zajímavé informace.

Barbarium

Hráč může buď střílet ze své pistolky, máchat mečem, nebo se bránit štítem. To se hodí, protože každá rána je docela cítit. Za každou osvobozenou barbarku se hra automaticky uloží a po smrti je tak hráč v rámci fair play hozen zpátky k místě nejbližšího „checkpointu“. Jako ve starých dobách, ke kterým se hra tak upíná hráči dává možnost zemřít třikrát. Potom je potřeba úroveň opakovat. Ty však nejsou tak velké co do rozlohy, ale spíše do počtu. Po několika kolech vždy čeká nějaký výživný souboj s bossem, který vždy představuje výzvu.

Barbarium

Barbarium je velmi slušná arkáda, která to, co dělá, dělá dobře. Velká variabilita obsahu je podpořena zpracováním, na jehož účet se nedá říct asi nic jiného, než že je prostě kvalitní a retro. Automatový dojem je vpravdě dokonalý a pro fanoušky těchto poměrů představuje tenhle urostlý barbar dar z nebes. Nejenom, že se u něho budou bavit, ale budou se bavit dlouho.

85 %

83 %

Doposud hodnotilo 11 čtenářů