Pod celkem nicneříkajícím názvem Sigma se skrývá cosi, co o sobě tvrdí, že to bude jednou z nejméně tradičních realtimových strategií, které se na herním poli objevily (a v brzké době objeví). Asi nikoho nepřekvapí, že za tímhle divným projektem stojí Microsoft, i když pouze jako publisher - vedoucí vývojářskou úlohu přebral tým Relicu, známý svým předchozím strategickým počinem - Homeworldem. Už tenkrát sklidili autoři hromadu pochvalných kritik od všech možných (i nemožných) internetových a papírových magazínů, jejichž recenzenti se vesměs shodli na tom, že Homeworld byla velmi originální věc. Jak se zdá, mají v Relicu neotřelých nápadů nadbytek, takže i jejich další dílo má být opět něčím nevídaným. Jestli to ale bude nevídanost v pozitivním slova smyslu, to zatím těžko odhadnout... ale můžeme se aspoň pokusit.
Story na pozadí se odvíjí asi nějak tak: máme první polovinu dvacátého století, konkrétně přímo rok 1933 a máme opuštěný ostrůvek v Jižním Pacifiku. Tedy vlastně ne až tak úplně opuštěný, jenom trošku... jenom co by se za nehet vešlo... protože na něm bydlí šílený vědec. Koho jiného byste taky na takovém místě čekali? Takže šílený vědec s šíleným jménem Upton Julius (kdoví, jestli se kdysi nezbláznil právě z toho nemožného jména :-) chce na svůj ostrov vylákat vás - hlavního hrdinu Rexe Chance (nezapomeňte si povšimnout dalšího šíleného jména). Za tím účelem unesl a na ostrově uvěznil půvabnou bioložku Lucy Wellingovou (konečně někdo, kdo se jmenuje normálně), kterou vy, pochopitelně s přehledem veteránů z první světové války, osvobodíte ze spárů maniaka a když už jste v tom konání dobra, vyměníte slastný zbytek života s Lucy za vidinu pomsty na šílenci. Podstatou Uptonovy ilegální ostrovní činnosti totiž byly biologické pokusy s křížením různých živočišných druhů - a přesně tím samým způsobem se rozhodnete mu to oplatit.
Času a prostoru na to budete mít poměrně dost - přesně 17 misí. O co se v nich budete snažit, to už je tedy jasné - křížením zvířat získat zvířata nová a s těmi pak uhodit na svého protivníka. V Relicu se kvůli tomu pustili i do vytváření vlastního enginu, který by co nejlépe postihnul potřeby jejich chystaného díla. Všechno by se mělo odehrávat ve 3D, všichni by se měli pohybovat za přispění skeletálních animací a tak podobně, znáte to sami.
Pokud hodlá Sigma v něčem vynikat, tak nelze pochybovat o tom, že v jedné věci se jí do dozajista podaří - v počtu ovládaných jednotek. Megalomanský přístup vám totiž dovolí zahrávat si s více než 16 000 druhy živočichů (přičemž základních typů je 60 a každý má ještě 70 přídavných vlastností) a celkem z nich vytvořit až čtyři miliardy kombinací. Číslo je to pěkně ohromující, ale skoro bych řekla, že od určité hranice už je docela jedno, jestli je tam ještě nějaký ten milion navíc nebo ne. Celé ty biologické manipulace budou probíhat nějak tak, že zvolíte maximálně čtyři zvířata a stanovíte, které z nich má mít na vzniklém jedinci dominantní podíl. Pak je všechny naházíte do příslušného stroje a počkáte, co z něj na druhém konci vypadne. Možná se to vašim představám bude podobat a možná taky ne - a v tom je právě to kouzlo. Ještě větší kouzlo to prý bude, až bude možné dál mixovat už jednou namixované vzorky zvířat. Nakonec můžeme být rádi, že nebude možní mísit zvířata a domorodé obyvatelstvo, které se na ostrově nachází též.
Jak už jste asi pochopili, byla by věčná škoda, kdyby se Sigma omezovala jen na multiplayer. Autoři jsou naštěstí stejného názoru, a tak se takové eventuality nemusíte bát - multiplayer bude, ale nic víc vám o něm neprozradím, protože nic víc není známo.