Protože mezinárodní herní veletrh ECTS je doslova nabitý hrami (vystavovatelé zde prezentují více než tisícovku nových či právě vyšlých titulů), není o kratičké zprávičky, které jsou příliš dlouhé pro SMSky, avšak zároveň příliš krátké pro vlastní článek, nouze. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli zveřejňovat tyto informace v podobných megamixech. Zde je první z nich.
Nová sezóna do Grand Prix 3. Firma Microprose na ECTS informovala veřejnost o tom, že již brzy vyjde na internetu do jejich formulí Grand Prix 3 nová sezóna, a sice 1999. Příliš aktuální sice nebude, ale rozhodně to bude lepší než ta z roku 1998, kterou ve hře naleznete nyní. Pokud si teď pokládáte otázku, proč autoři nepoužijí rovnou nejaktuálnější, tedy letošní sezónu, pak vězte, že vzhledem k tomu, že práva na ni vyfoukl Microprose někdo jiný, mají příznivci Grand Prix 3 jistojistě velikou smůlu. Stručně a jasně - sezóna 1999, kterou se Microprose na ECTS nesmírně chlubili, je pořád lepší než drátem do oka.
Konzole vládnou světu. Ačkoliv Microsoft se svým X-boxem na ECTS chyběl (byl však také k nalezení za zavřenými dveřmi, avšak nikoliv v Olympia Hall, ale v hotelu Hilton a přístup zde měli jen prezidenti a viceprezidenti herních společností, takže jsme se tam nedostali :-)), Sony, Sega i Nintendo dávali znát, že jejich cílem je, aby hrám vyvíjeným pro platformu PC co nejdříve odzvonilo. Jak je vidět na přiložené fotografii, obrovské nápisy Nintenda a PlayStation 2 jasně dávaly najevo, kdo je tady pánem. Sony navíc do marketingu vložilo nemalé finanční prostředky, neboť lidi ať již mužského či ženského pohlaví s modrými lesklými taštičkami a bílým nápisem PlayStation 2 bylo možné spatřit doslova na každém kroku. Navíc se prezentovala i obrovská spousta her na konzole.
Ačkoliv obrovské transparenty mělo nad hlavami lidí vyvěšeno pouze Sony a Nintendo, ani Sega nezůstala co se expozice týče pozadu a její plocha by se dala bez problémů porovnat s tou Nintenďáckou (a japončíci si pronajali opravdu veliký plac přímo uprostřed hlavní haly). Navíc "nirvaňácké kolečko" bylo vidět i u expozic některých herních developerů, takže se dá očekávat další expanze Segy. Je sice faktem, že v České republice zatím žádného výhradního distributora na Dreamcast nemáme, avšak myslím si, že vzhledem k úspěchu Segy ve světě je to jen otázkou času, zvláště když marketing vynakládá na podobné akce nemalé finanční prostředky. I mezi velikány jako je Nintendo, Microsoft a Sony lze totiž konzoli Dreamcast jen stěží přehlédnout.
(obrázek 3 - Mladík se u stánku 3Dfx oddává počítačové hře s 3D brýlemi na očích)3Dfx ani nVidia se neztratili. Naopak, ačkoliv nVidia se moc nepochlapila a u stánku bylo možné najít pár chlápků a nepříliš pěkných žen z marketingu, nebylo expozici firmy možné přehlédnout. Všichni byli oděni do černých triček s logem nVidia a kolemjdoucím lidem, které jejich expozice zaujala, vysvětlovali, jak vlastně jejich čipy fungují a proč jsou lepší než ty od konkurence. Z lidí u stánku pak bylo také možné vytáhnout pár jejich plánů do budoucna, moc nového byste se však u jejich stánku nedozvěděli. "Chceme být lepší než konkurence a to zejména díky vývoji vlastních technologií," tuhle otřepanou písničku totiž pěli s úsměvem na rtech donekonečna.
Ačkoliv 3Dfx pomalu ztrácí dech, na ECTS to vypadalo spíše opačně a jejich hostesky i samotná expozice byly o několik řádů výše než konkurenční nVidia. Kromě sdílného marketingu a usměvavých krásek za pultem (z nichž jedna se uchází o vaši přízeň v naší Miss ECTS) zde totiž bylo možno vyzkoušet také 3D brýle, jak dokazuje snímek tohoto mladíka pořízený včera časně z rána (ještě než byl u stánku obrovský nával). Jak již naznačuje předchozí závorka, zájem lidí zahrát si s "monitory na očích" byl vskutku obrovský. Kapacitně však příliš zájemců uspokojeno nebylo a kvůli omezenému počtu (1 kus) ani být nemohlo, avšak na tomto poli porazila 3Dfx konkurenční nVidii doslova a do písmene na hlavu.