
Heavy Gear II ani firmu Loki Entertainment Software snad není třeba ani moc představovat. Heavy Gear II je 3D akční klasika souboje robota proti hordám nepřálských kovových monster - mechanických bojovníků, mechů. Obrovská početní přesila nepřátel je samozřejmostí právě tak jako to, že záchranu světa Terra Nova čirou náhodou dostanete na starost právě Vy.
S firmou Loki je to podobné. Už jsme si zvykli, že pokud slyšíme o Linuxovýchportech, Loki v nich obvykle figuruje na prvním místě. V tomto ohledu se tedy o žádné překvapení nejedná. Přesto je tento port po technické stránce velice zajímavý a především o řád náročnější než všechny předchozí hry.
Jestliže dosud Loki přepracovávala jenom "jednoduché" 2D nebo pseudo-2D hry (třeba strategie), tak teď už to je minulostí. Samozřejmně, očekávané dopracování grafické knihovny SDL, na které všechny porty od Loki běží (a, jen tak mimochodem, je zdarma i se zdrojovými kódy na webových stránkách Loki), má své výsledky: zrychlení, konečně pořádná podpora joystiků apod.

Heavy Gear II je ovšem historicky první hrou, která:
- byla konvertována z vývojového prostředí Direct3D do OpenGL
- efektivně využívá otevřeného standardu OpenAL pro 3D zvuk.
Krom toho, že hru můžete konečně až do úplného vyčerpání "pařit" i pod Linuxem bez otravného přebootovávání do Woken, nabízí se tady i šance trochu srovnávat. Osobně jsem na Heavy Gear II velice zvědav a, abych se přiznal, především na její technickou stránku - tedy, jak se bude lišit vzhled a rychlost hry v OpenGL, jak dopadl "křest ohněm" jedné z prvních implementací OpenAL a podobně.
Loki si ale zatím věří a zřejmě má i důvod - na distribuci a podpoře hry hry se bude spolupodílet i jedna z největších a nejvlivnějších firem, které v tomto segmentu trhu vůbec mají, co do činění - SuSE GmbH.