|
Pakliže dvanáctileté hráče fascinuje výpravnost a fantazie vypravěčů, zdá se být Great Journey trefou do černého, protože lokace Tony prochází díky logickému a přitom nenáročnému postupu rychle a neustále někam putuje - poprvé za doktorem Glassem, poté na samotnou Antarktidu. Dohromady pět tématických celků obsahuje třicet lokací a aby bylo spolehnutí i na dialogovou stránku hry, neputuje Tony sám. Dva druhové v záchraně světa, typicky hodný ťulpas a ještě typičtější chytré zvíře - tučňák (ten první zřejmě obstará vtipné momenty, druhý zase poslouží jako nápověda), zaručují pestrou konverzaci bez opakování, aby se dítě nenudilo. Právě na hráčskou obec od šesti do dvanácti let je hra zaměřena, možná nás to nutí k pochybovačným otázkám o smyslu dnešní rodičovské péče, ale pokrokoví rodiče jistě nebudou mít námitek proti nenásilné hře zprostředkovávající interaktivní zážitek, srovnatelný se sledováním disneyovek. Logické úlohy doprovází lehká akční vložka, ovšem nikoliv agresivní ve smyslu ubíjení nepřátel, ale taková, která vyžaduje postřeh, hbitost a intuici při řešení nejrůznějších miniher. Jako příklad návrháři uvádějí bouři při plavbě do Afriky - hráč musí pohybovat lodí tak, aby se vyhýbal tornádům a zároveň nesejmul jednu z velryb. Všechny mezihry jsou sice integrovány do herní linie, ale je možné spustit je samostatně. Vedle pomalejšího adventuření tak dodávají hře rychlejší spád.
Malé děti, to se nerýmuje se složitým adventurním ovládáním. Proto bylo vše simplifikováno na jediné kliknutí pro všechny možné akce. Ne, Great Journey rozhodně nebude pro otesané dobrodruhy a zřejmě půjde dohrát za jeden den a dvacetileté nepobaví, tak proč se o ní zmiňujeme? Rebelmind totiž permanentně dokazuje, že ví, co dělá a i zdánlivě okrajový produkt bude propracovaný, vtipný, s příběhem vyprávěným k plné spokojenosti dětí uvyklých na pohádky renderovaného věku. Pro hru mluví také hardwarové požadavky: Pentium II 400 MHz, nVidia Riva TNT2 a 64 MB RAM - nádhera, nemyslíte? Zvlášť, když na tom stejném běží i Grom.