Jak jsme vás již jednou informovali, společnosti Sunstorm Interactive a ARUSH Entertainment připravují zajímavý projekt, který nazvali Duke Nukem: Manhattan Project. Hráče i redaktory herních magazínů zaujal hned třemi věcmi. První je pochopitelně samotná postava Duka, jenž patří společně s Larou Croft mezi nejvýraznější virtuální osobnosti na světě. Druhá je skutečnost, že pracovníci 3D Realms prodali společnosti ARUSH licenci. A třetí je způsob distribuce samotné hry. Ta totiž nebude prodávána jako celek, ale po jednotlivých epizodách, přičemž první bude zdarma. Samotný nákup pak bude probíhat pouze přes internet. Podívejme se nyní na Manhattan Project více zblízka, ať víme, co nás v něm čeká.
Pokud někdo očekává stejný herní zážitek, jaký nabízel původní Duke Nukem 3D, nebo jaký slibuje chystaný Duke Nukem Forever, asi bude zklamán. Zaprvé - nový Duke nebude klasickou FPS, ale third-person akcí (děj tedy nebudete sledovat očima svého hrdiny, ale jako např. v Tomb Raiderovi). A zadruhé - Manhattan Project není vyvíjen primárně pro hard-core pařany, ale pro širší hráčské spektrum. Tomu alespoň bude uzpůsobena obtížnost a herní doba, ne však myšlenka Duka jako takového. Konec konců, na vývoj pečlivě dohlížejí pracovníci 3D Realms a ti by jen tak nedopustili, aby jejich dítko upadlo do bahna ryze komerčního balastu.
Příběh Manhattan Projectu je dukovsky prostý. Zlý doktor Proton (ano, již jsme měli možnost se s ním setkat) chce vyvinout nový radioaktivní zdroj energie, ale moc se mu to nedaří. Látka, se kterou pracuje, má totiž jednu nevýhodu - živé bytosti při styku s ní mutují a stávají se... poměrně nepříjemnými ke svému okolí. Ve chvíli, kdy tato látka unikne do silničního tunelu právě v období špičky, začnou se dít nevídané věci. Vláda se rozhodne zavolat našeho kladného akčního hrdinu, který má vše vyřešit. V tu chvíli nad ním přebíráte kontrolu vy.
Jak již bylo naznačeno, celý příběh bude rozdělen do několika epizod. Ty budou spojeny hlavní myšlenkou, ale každá bude obsahovat svou vlastní zápletku, rozuzlení a boj se závěrečným bossem. Zatím není známo, kolik částí bude Manhattan Project mít, a ani to není možné - tvůrci sami předpokládají, že jejich počet a frekvence vydání budou záviset na zájmu hráčů. Několik prvních epizod by se mělo na trhu (či spíše na stránkách distributora) objevit již tento podzim, další by se měly objevovat zhruba s měsíční periodicitou.
Čeho si hráči vždy na Dukovi nejvíce vážili, byl humor, který jej neopouštěl ani v těch nejsvízelnějších situacích. Nejednalo se přitom pokaždé o hlášky hlavního hrdiny, co jsme milovali nejvíce, ale také o design úrovní, skryté žertíky a podobně. Někdo by se mohl bát, že to se z Manhattan Projectu vytratí. Naštěstí tomu tak není - Duke bez humoru a nadsázky by zkrátka nebyl Duke, čehož si jsou tvůrci naštěstí více než dobře vědomi. A stejně jako přepracování do third-person perspektivy přežijí nejrůznější žertíky, tak se setkáme i s dalšími známými reáliemi - zbraněmi a nepřáteli. U obojího však bude dostatek nových prvků, abyste neměli pocit, že hrajete pouze mírně upraveného Duka Nukema 3D, ale zbrusu nový titul.
O enginu ani grafickém zpracování samotném toho zatím bohužel není příliš známo - ostatně i okolní screenshoty jsou pouze ilustrační a pocházejí z jiných titulů spjatých s ústřední postavou nezničitelného hrdiny. Víme jen, jaké vlastnosti bude engine mít - např. zobrazování zakřivených ploch s runtimovou teselací (ať již to znamená cokoliv), portálový systém přechodů, odrazy světel, plně dynamické osvětlení apod. Nemusíme tedy mít strach z toho, že by zajímavý nápad, kterým Manhattan Project rozhodně je, zahynul na úbytě jen kvůli nekvalitnímu zpracování.
Otázkou nám nyní zůstává jen jediné. Jak přijmou tento titul hráči, pro které je předchozí Duke Nukem 3D ještě dodnes modlou? Je jasné, že Manhattan Project bude přeci jen o něčem jiném, zvláště co se hratelnosti a požadavků na hráčské schopnosti týče. Vezmeme Sunstorm a ARUSH na milost, nebo budeme jejich "seriálový" projekt brát jako hrubou lameřinu? Buďme velkorysí a počkejme si do podzimu, kdy mají vyjít první epizody. Pak se teprve vrhneme na hodnocení, zatím jim dejme šanci, ať ukáží, co umí.