Zakončení hry Far Cry 3 se stalo terčem ostré kritiky. Spisovatel však hru hájil. Tvrdil, že hráči konec nepochopili.

Zakončení hry Far Cry 3 se stalo terčem ostré kritiky. Spisovatel však hru hájil. Tvrdil, že hráči konec nepochopili.

Většina lidí titul nedohraje do konce, vývojáře by to však nemělo děsit

  • 40
Nedohrát hru do konce není nic špatného. Tvrdí to šéf scénáristů pro střílečku Far Cry 3, kterým je Jason VandenBerghe. Jako argument uvádí poker či fotbal. Říká, že jsou to taktéž hry a přitom žádné zakončení nemají.

Podle statistiky totiž každou hru dokončí zhruba okolo dvaceti procent hráčů. VandenBerghe to však vnímá jako vlastnost her jako média. Jsou interaktivní a hráčům nabízejí volbu. Jednou z nich je tedy i možnost nespatřit konec titulu.

"Jako herní návrhář máte větší svobodu ve vytváření zakončení než u jakékoliv jiné části titulu," píše VandenBerghe v úvaze pro server Gamasutra. "Zaprvé: zakomponovat do hry zakončení je vaše volba. Nechcete žádné? To je v pořádku. Hry jsou smyčky a pokud tu svou chcete ponechat uzavřenou, budete v dobré společnosti," tvrdí VandenBerghe.

Připomíná, že konec vidí jen zlomek hráčů. "Jako průmysl a kultura jsme z toho stále zmatení. Děsí nás nízký počet hráčů, kteří naše hry dokončí. A hráč, jenž odloží ovladač před koncem, vyvolává dojem, že urazil vývojáře."

Přesto VandenBerghe právě tuto možnost volby vnímá jako dobrou. "A pokud se naučíte méně obávat o dohrání vaší hry a zaměříte se na výhody hraní, bude pro vás návrh konce tím nejsvobodnějším momentem," říká vývojář.

S ohledem na tyto statistiky kreativní ředitelé na podobě konce tolik nelpí a manažeři jeho vzniku přidělují menší rozpočet. VandenBerghe říká, že tak návrháři mohou konec využít jako kreativní vyjádření. A třeba i způsob, jak poděkovat lidem důležitým pro vznik dané hry.


Témata: Interaktivní