Mobilní Command & Conquer: Rivals je venku, zázraky nečekejte

  • 4
Oživení legendární značky Command & Conquer v mobilní podobě patřilo k největším zklamáním letošní akce E3. Nyní hra vychází a vy můžete sami posoudit, jaká je.

Command & Conquer: Rivals pojí s legendární strategickou sérií maximálně název a typy některých jednotek, po herní stránce je to úplně něco jiného. V podstatě tu máme další variaci na veleúspěšný Clash Royale, tentokrát zaštítěnou velkým vydavatelským domem.

Command & Conquer: Rivals
Command & Conquer: Rivals
Command & Conquer: Rivals

Command & Conquer: Rivals

Na začátku si moc vyskakovat nemůžete, ale funguje to tak, že z objevených jednotek si sestavíte balíček, s nímž se pustíte do rychlé bitvy proti jinému hráči. Hraje se klasicky ve stylu hry kámen - nůžky - papír. Například banda vojáků s raketami se hodí proti vozítkům a letadlům, ale jiný typ pěchoty je rozstřílí na kusy. 

Herní mapa se vejde na jednu obrazovku. Je tu vaše základna, nepřátelská základna a tři místa k obsazení s raketovým silem uprostřed. Cílem je ovládnout silo a poslat na nepřítele raketu. 

Kromě počáteční volby jednotek je důležitý optimální start, který zahrnuje rozšíření základny o kasárna a továrnu, abyste mohli rekrutovat a vyrábět jednotky. Je tu i harvester. Oproti Clash Royale se ovládají jednotky přímo. Pojedou nebo budou útočit tam, kam kliknete.

Pokud si odmyslíme Command & Conquer z názvu, není to špatné. Jenže. Rival je samozřejmě free 2 play titul, který bohužel jen kopíruje strukturu Clash Royale a jeho klonů.  

Command & Conquer: Rivals
Command & Conquer: Rivals
Command & Conquer: Rivals

Command & Conquer: Rivals

Tvůrci tvrdili, že důležitý je jen skill, ale není to pravda. Kromě skillu totiž budete potřebovat jednotky pořád vylepšovat. A další karty pro vylepšení jsou samozřejmě v bednách. Pár jich získáte zdarma, ale nejsnazší cesta k nim vede přes vaši peněženku. Jednotky jsou rozděleny podle vzácnosti, což ještě ztíží vylepšování. 

Command & Conquer: Rivals je teprve na začátku, jenže na to nemůžeme brát ohled. Clash Royale je dnes vůči hráčům mnohem vstřícnější, z hraní mají víc herní měny i drahokamů a monetizace se čím dál tím více týká kosmetických doplňků. Rivals to zkrátka bude mít těžké a spojení se značkou  Command & Conquer mu spíše uškodí, než pomůže. Hry tohoto typu jsou však během na dlouhou trať, uvidíme za pár měsíců, zda si Rivals vytvoří dostatečně velkou fanouškovskou základnu, nebo za rok či dva proběhne na Bonuswebu zpráva, že EA vypíná servery. 

Ještě jedna poznámka. Oproti dřívějším prezentacím Rivals běží v nižším rozlišení, ale může to být mým telefonem. Alespoň že se v EA chytli za nos a pracují na remasterech Command & Conquer a Red Alert. V těch žádné mikro ani makrotransakce být nemají.