Metal Gear Acid - preview

  12:00
Metal Gear je kult. Od prvního dílu pro osmibitové Nintendo v roce 1987 je každé pokračování megahitem, který je očekáván s nadšením. Prorazí i na soňáckém superhandheldu PlayStation Portable?

Metal Gear Acid Zažili jste situaci, kdy je vám něco důvěrně známé, ale přesto naprosto cizí? Pokud vám přijde tato formulace nesmyslná, nic si z toho nedělejte. Jinak se totiž chystaný Metal Gear Acid pro Sony PSP charakterizovat opravdu nedá. Skupinka teroristů (zběhlých agentů, konspirátorů, dosaďte si dle libovůle) unesla (vyrobila) obří chodící bojový stroj. Elitní agent Solid Snake dostal (pokolikáté už?) úkol dostat se mezi tyto lotry a Metal Gear (Shagahod atd.) zničit. Zní to familiárně, že? Aby neznělo, setkali jsme se s tímto schématem v základně Outer Heaven v prvním Metal Gearu, v Zanzibarlandu v Metal Gear: Solid Snake, na ostrově Shadow Moses v zlomovém Metal Gear Solid pro PSOne, dále v pevnosti Galuade v Metal Gear: Ghost Babel pro GameBoy Color, variace na toto téma doprovázely i Metal Gear Solid 2 a poslední Metal Gear Solid 3.

Ve vesmíru Metal Gearu můžete očekávat cokoliv a nebudete mít přitom autora za naprostého magora, který tvořil v absinthovém delíriu.

Metal Gear Acid Nebýt v názvu hry Metal Gear, asi by člověk nikdy neuvěřil, že někdo může hrát další díly hry, když zaslechne tak banální zápletku. Problém je, jak všichni víme, že banální není v žádném případě a že příběh, který se před vámi rozvine je jako zacuchaná pavučina, jejíž vlákna musíte rozplést, abyste na konci i během rozplétání zažívali emoční šoky z dokonalosti úchvatného příběhu. Takže dost nostalgického vzpomínání a nyní k druhé části zmateného úvodu. Když je člověk u Metal Gear hry, očekává, že bude opatrně Snakea vodit budovami či přírodou, skrývat se, hlídat každý pohyb ovladačem, aby nebyl Snake zpozorován a následně odstřelen. Očekává, že se bude plížit za strážemi, aby je ze zákrytu buď odstřelil, nebo jim chrupnul vazem či otevřel krční tepny. Když tomu nebylo jinak ani u GBC verze, pričemž displej GameBoye opravdu příležitost k detailní grafice nenabízel, čeká to u každého dílu. O to větší šok se dostaví, když vše působí dějově jako v tradičním Metal Gearu, grafika odpovídá kvalitě PlayStation 2 dílů a najednou bác, je tu největší překvapení celé slavné série.

Metal Gear Acid Pamatujete na japonské tahové strategie Final Fantasy Tactics, Vandal Hearts či patrně nejznámější Front Mission 3 a 4? Tak podobně (a přitom i úplně jinak :-)) působí Metal Gear Acid. Na rozdíl od zmíněných her je tu však postava jediná, náš milovaný Solid Snake a vše se odehrává v reáliích, které odpovídají standardu zmíněné grafiky PS2 dílů. Tedy nadefinujete cestu pohybu, zvolíte akci a potvrdíte tah. Ten pak hra v animaci provede. Až potud by se zdálo, že změna sice byla, ale v podstatě už jsme se s čímsi podobným setkali. Jenže tady právě vytahuje MGA trumfové eso. Jak v přeneseném, tak i doslovném významu. Karty. Solid Snake se řídí podle karet, které získá! Jasně, Magic: The Gathering, to je nejblíže tomu, jak funguje MGA!

Mrknete na karty, které máte k dispozici, spočítáte si, kam Snake dojde, vyznačíte mu cestu a zadáte akci, která je kartě přirazena.

Metal Gear Acid Takže si to zkuste představit. Exteriéry a interiéry jako kdyby vypadly z oka MGS 2 (přibyl nějaký ten les), Solid Snake a vojáci mají uniformy a výzbroj z téhož dílu. Mrknete na karty, které máte k dispozici, spočítáte si, kam Snake dojde, vyznačíte mu cestu a zadáte akci, která je kartě přiřazena. Ta může být skutečně jakákoliv. Klepání na stěnu, střelba z pistole, úder pěstí, ale i třeba speciální úder, kdy si po vzoru Final Fantasy přivoláte pomoc. V praxi to znamená, že se například objeví Metal Gear Ray a laserovým paprskem spálí nepřátelské vojáky. Být to v jakékoliv jiné hře, například v plagiátorském Splinter Cellu, chytnu se za hlavu. Sam Fisher je přece korektní agent, který využívá jen drobně upravených reálných zbraní. No a právě tady je vidět čím Metal Gear vyčnívá nad ostatní stealth akce. V jeho vesmíru totiž můžete očekávat cokoliv a nebudete mít přitom autora za naprostého magora, který tvořil buď v absinthovém delíriu, nebo pod vlivem halucinogenů.

Metal Gear Acid Ve které jiné hře se potkáte s upírem, který běhá po vodní hladině tak, že by Ježíš Kristus bledl závistí a při zásahu kulkou jen suše konstatuje, že mrtvého nelze zabít. Kde jinde po vás bude někdo střílet řízené včely, do kterých se ukryje před vaší palbou? Může si jiná hra než Metal Gear dovolit jednoho z hlavních hrdinů přišít coby ruku k jiné hlavní postavě, které pro změnu její vlastní ruku usekl roboninja? Metal Gear si oproti ostatním může toto vše dovolit nejenom ve vymyšleném světě, jak to činí třeba Final Fantasy, ale v klidu to zasadí do reálií současného New Yorku či Sovětského svazu 60. let, eventuálně na nějaké atraktivně pojmenované geografii neznámé místo. A tak se těšte na to, co vše budete na speciálních kartách na své nepřátele vytahovat. Na Metal Gear Acid v angličtině se nehorázně těším. Nechápu fandy Metal Gear série, kteří spekulují nad tím, kdy se vlastně děj odehrává a kteří se zběsile věnovali tomu vydedukovat, v které době (zda po Shadow Moses incidentu a těsně před Big Shellem) se odhrával děj GBC Metal Gear: Ghost Babel a docházeli k závěrům, že jde patrně o velkou misi ve virtuální realitě. Blázni. Hideo Kojima se již nechal slyšet, že Solid Snake překročil svůj stín, který ho vázal na sérii a stala se z něj postava stejně svébytná, jako například agent 007 James Bond, který suše zasahuje jak v 60. letech 20. Metal Gear Acid století, tak na přelomu tisíciletí a nikdo nežasne nad tím, že nestárne.

Příběh, který se před vámi rozvine je jako zacuchaná pavučina, jejíž vlákna musíte rozplést.

Příběhy Solida Snakea už není možné za každou cenu skloubit do jednoho velkého obrazce. Snakea potkáme v budoucnu na různých misích, možná s odkazy na nám známé, ale nepůjde o žádnou jasnou provázanost. Protože jen to je další cesta pro úspěchy Metal Gearu. Ať už Acidu, nebo chystaného čtvrtého pokračování. Jak se zatím MGA jeví? Neumíme číst rozsypané zrní a tak si musíte počkat na to, až se nám dostane do ruky anglická verze. Při kvalitním příběhu však již teď je možné říct, že PSP díl slavné série v pohodě obstojí ve srovnání s MGS 2 a MGS 3. Ten nový chodící válečný stroj, tyčící se v temnotě hrozivě nad domy a korunami stromů, to prostě musíte vidět!
Témata: Včela, virtuální

Nejčtenější

Odsuzují ji i obdivují. Amouranth si z kontroverze udělala značku

Jednatřicetiletá Amouranth patří mezi nejpopulárnější a zároveň nejkontroverznější streamerky na světě. Její působení na platformě Twitch ukazuje, jak se z nenápadné herní tvůrkyně může stát...

KVÍZ: Poznáte ikonické hlášky z počítačových her?

Počítačové hry jsou tu už několik desítek let a naše komunita se stále rozšiřuje. Stejně jako milovníci filmů dokážou zpaměti citovat celé repliky z oblíbených filmů, i nám se za ty roky některé...

Skoro čtvrt milionu měsíčně je málo, stěžuje si streamerka na svoji výplatu

Streamerka Snowwcone rozdráždila internetové publikum, když si postěžovala, že jí měsíční „výplata“ od platformy Twitch v hodnotě přesahující deset tisíc dolarů přijde nedostatečná. Prý má tak velké...

Klasické strategie, kterým jsme obětovali neuvěřitelné množství času

Strategie jsou stále mezi určitou částí hráčů populární, ale asi není příliš krutým tvrzením, že zlatá éra těchto her už zřejmě skončila. Ovšem byly doby, kdy nejeden z nás trávil extrémní množství...

Za herní propadák roku může sabotáž, tvrdí autoři a ve velkém propouští

Hra MindsEye působí jako horký kandidát na herní propadák roku. Autoři se ovšem vymlouvají na to, že vývoj někdo sabotoval a slibují, že hru dostanou do mnohem lepšího stavu. Zároveň však studio ve...

Navštívili jsme domov Super Maria v New Yorku. Bydlí ve čtvrti boháčů

New York (od zpravodaje Bonusweb.cz) V srdci New Yorku mohou fanoušci Nintenda najít dvě patra plná všeho, po čem jen touží. Navštívili jsme ikonický Nintendo obchod na Manhattanu, abychom vám mohli zprostředkovat vše, co v něm lze...

14. července 2025 0

Zemřel streamer PatmanQC. Přišel o ruce a nohy, ale ne o lásku k retro hrám

Po dlouhých zdravotních útrapách zemřel streamer Patrick Davis, známý hráčům pod přezdívkou PatmanQC. Přestože se v posledních letech života musel obejít bez všech čtyř končetin, neztrácel smysl pro...

13. července 2025 6

Skoro čtvrt milionu měsíčně je málo, stěžuje si streamerka na svoji výplatu

Streamerka Snowwcone rozdráždila internetové publikum, když si postěžovala, že jí měsíční „výplata“ od platformy Twitch v hodnotě přesahující deset tisíc dolarů přijde nedostatečná. Prý má tak velké...

12. července 2025 90

Čeští vývojáři milují vlaky. Další železniční hra bude karetní horor

V chystané nezávislé hře Dreadline Express se staneme jedním z pasažérů posledního lidského vlaku, řítícího se bezútěšnou krajinou. Kromě Lovecraftem inspirovaného světa tato adventura zaujme i...

11. července 2025  15:31 0
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.