Metal Gear Acid 2 - preview

  • 2
Solid Snake nám v chystaném Metal Gear Solidu 4 zestárnul? Nevadí, klidně z něj může být mumie. V Metal Gear Acidu 2 si totiž mládí nadále udržel.

Metal Gear Acid 2 Jak vyřešit situaci, kdy je nějaká herní série neuvěřitelně populární a přitom z ní neudělat nastavovanou kaši, která chutná jako jídlo z afghánské věznice? Konami tento úkol vyřešilo s genialitou sobě vlastní. Vedle původní série Metal Gear Solid, jejíž čtvrtý díl čeká na PlayStation 3 asi každý hráč, spustila sérii paralelní, Metal Gear Acid. Hraje se úplně jinak, je ale stejně geniální a hlavně, zůstali nám tam staří známí protagonisté. Zahodit hrdinu jako je Solid Snake, to je v podstatě nemožné a nebo minimálně bláznivé. Zbavit se pak unikátního obřího stroje Metal Gear, konceptu stealth hry s unikátním příběhem, který s japonskou nonšalancí míchá dohromady uvěřitelné i neuvěřitelné, techniku budoucnosti i nadpřirozeno a magii? Totální šílenství!

Grafika je posunutá směrem k cel-shadingu, ale hlavně do výrazné barevnosti.

Metal Gear Acid 2 Proto také bylo uvedení handheldu PSP pro Konami doslova darem z nebes. Ve verzi Metal Gearu pro PSP se totiž firma rozhodla opustit herní koncept stealth akce a nahradit ho geniálně promyšleným tahovým systémem, doplněným naprosto unikátním karetním ovládáním. Stealth prvky zůstaly naštěstí zachovány a hlavně, naši oblíbení hrdinové se vrátili. I když samozřejmě, jak se to vezme :-). Vznikl Metal Gear Acid a přes počáteční nedůvěru se stal hitem, který už nejeden český hráč s nadšením dopařil do konce.

Konami mělo zpočátku obavy. Je to na MGA vidět, že při tvorbě byla firma v mnoha aspektech velmi konzervativní. Engine hry z hlediska vzhledu jako kdyby vypadl z oka MGS 2: detailní prostředí chodeb a v něm co možná nejrealističtější polygonové postavy. Zkrátka takový zmenšený MGS 2 s nesouvisející příběhovou linií a hlavně zmíněným novým systémem ovládání, žádné úlety. Metal Gear Acid 2

Ještě ale než mnozí dohráli MGA, již na dveře buší MGA 2. A tady už jsou změny sakra viditelné. Grafika je posunutá směrem k cel-shadingu, ale hlavně do výrazné barevnosti. Šeď původních interiérů byla nahrazena ostrými barvami a prostředí, kde budeme se Snakem řádit, tentokráte nabízí unikátní lokace. Jedoucí vlak je jednou z nich, ale tipnul bych, že tentokráte opět nebude o překvapení nouze. Až z toho bude brnět hlava. Například už první pohled na bossy z MGA 2 ukazuje, že dost bylo konzervatismu. Kuriózní postava připomínající mongolského bojovníka v brnění, zvláštní „Číňan“ lezoucí po stropě s pokrývkou hlavy z rýžovišť, inu, realismu bylo dáno vale a je evidentní, že komiksová barevnost se odrazí i na mnohem odvážnějším příběhu a postavách v něm účinkujících. A právě tady jsou Japonci mistři. Už Hideo Kojima, který není za projekt Metal Gear Acid Metal Gear Acid 2 zodpovědný, ve svých MGS hrách nechával vystupovat postavy na hranici reality, často i za ní. Zatímco Vulcan Raven, Fatman a Revolver Ocelot se ještě drželi na hranici reality, cyberninja, upír Vamp, duch Sorrow a včelí muž Pain ji suše překročili. Bůh suď kam zařadit dvojici plamenometčíků, Pyro Bisona a Furyho, Marionette Owl a další z individua z tohoto pestrého panoptika.

MGA2 je hra plná příslibů. Počet karet bude znásoben, objeví se lákavé postavy, zbraně a schopnosti.

Právě balancování na této hraně však dávalo MGS sérii její kouzlo a dává ho i její sestřičce. Z videí, která jsme však mohli z druhého dílu MGA vidět, je však zřetelné, že tentokráte se potkáme s mnohem více japonským Snakem. Ne že by se změnil Metal Gear Acid 2 výraz tváře našeho elitního agenta, ale dá se očekávat divočejší příběh, bizarnější postavy, zkrátka mnohem více fantastična, jaké obvykle bývá přítomno ve světě japonských RPG. Přesto nemám obavy, že by MGA2 nedokázal dokonale vše vybalancovat tak, abychom při hraní opět propadli jeho kouzlu.

Je tu i další zajímavost, která nás vtáhne mnohem více do děje. Pokud si vzpomínáte na trailer MGS4, Snake má na oku přístroj, který je přezdíván „Solid Eye“. S jeho pomocí snadno prohlíží válečný terén. K MGA2 bude dodáváno také „Solid Eye“, ovšem v tomto případě půjde o přístroj, který se nasadí na PSP a při pohledu do něj bude svět Metal Gear Acidu 2 vystupovat do prostoru. Ano, 3D prožitek, který umožní zapomenout na okolí! Jsem na tuto vychytávku upřímně zvědavý. Optika je totiž pěkně záludná. Displej PSP má sice proti kvalitní televizi malé rozměry, ale pokud se hráč dostane do Metal Gear Acid 2 správné vzdálenosti od displeje a 3D technika bude kvalitně provedena, může dojít k unikátnímu efektu, násobícímu prožitek ze hry. Vidět skutečně v prostoru Solida Snaka, jak bojuje s nepřáteli, může být skvělý zážitek. A Konami mimoto nepovažuji za firmu, na kterou bych vzpomínal s výčitkami, už vůbec ne v souvislosti s její legendární Metal Gear sérií.

MGA2 je hra plná příslibů. Počet karet bude zmnohonásoben, objeví se pro hráče nesmírně lákavé postavy, zbraně a schopnosti, pochopitelně online možnosti, mimoto svět a příběh vypadají tak, že se tají dech. No a k tomu všemu pozoruhodný příslib 3D pohledu, který, pokud se vydaří, může znamenat nové využití systému PSP. Co je pro mě osobně to absolutně nejdůležitější, je fakt, že MGA 2 opravdu zahájil novou sérii. Ať už tedy Kojima provede ve čtvrtém díle s chudákem Snakem cokoliv, jeho inkarnace v MGA 2 se to nijak nedotkne. Legendy zkrátka neumírají, ať mají jejich tvůrci jakékoliv záměry.

Index očekávání: 95%