GameEkonom: Striptérky na E3

  • 732
Vývojáři se mohou mít lépe *** Co na E3 kromě návštěvy strip-baru *** Tři miliardy dolarů pro EA *** Hitachi má superčip pro hry v mobilech

Vývojáři se mohou mít lépe
Mezinárodní asociace herních vývojářů vydala dokument "Kvalita života v herním průmyslu: Výzvy a nejlepší praktiky", který se zamýšlí nad způsoby, jak dopřát vystresovaným asociálním vývojářům lepší život. Materiál, který vytvořila komise IGDA pro kvalitní život, vychází z dříve uskutečněné studie spokojenosti více než tisíce pracovníků v herním průmyslu, o které jsme již psali v jednom z předchozích GameEkonomů. Jako největší problém uvádí komise rozhodnutí velké části vývojářů opustit herní průmysl v řádu několika let. Do deseti let chce s vývojem her skončit více než polovina zpovídaných. Důvodem můžou být časté (a neplacené) přesčasy. Kdo by se pak divil přítelkyním, snoubenkám a manželkám, které si stěžují na přílišnou zaneprázdněnost svých vývojářských protějšků (61 %). Skoro polovina žen kolem lidí v herním průmyslu navíc pokládá své drahé za mimořádně stresované a překvapivě také za málo placené.
Ve svém textu radí IGDA majitelům vývojářských studií, jak změnit fungování firmy, aby z programátorů a dalších zaměstnanců nebyly trosky opuštěné ženami, štěstím i životními silami. Mezi základní body patří ohledy na rodinu, zmenšení počtu přesčasů, lepší komunikace mezi managementem a vývojáři nebo lepší smlouvy mezi studiem, vydavatelem i zaměstnanci.
Kompletní kopii "Kvality života v herním průmyslu" si můžete stáhnout ze stránek IGDA.
Zdroj:Digital Game Developer

Co na E3 kromě návštěvy strip-baru
Redaktoři nejmenovaného českého tištěného magazínu se během svého pobytu na veletrhu E3 chystají k návštěvě vyhlášeného striptýzového baru nedaleko samotného výstaviště, ačkoliv se v něm nesmí kouřit a nepodávají tam alkoholické nápoje. Ostatní návštěvníci možná dají přednost před dámskými vršky a spodky spíše některé z řady přednášek.
V nabídce je například Vývoj her: Možnosti a výzvy nebo Hry pro kapesní zařízení: jejich nárůst či tři přednášky předních analytiků o přechodu trhu na nové konzoly, růstu asijského trhu nebo nejnovější informace o prodeji her pro mobilní telefony. Na své si přijdou také příznivci sbližování herního a filmového průmyslu nebo maniaci do přehledných ovládacích rozhraní v hrách. Něco je i v nabídce pro amatérské i profesionální sociology,co třeba přednáška Sociální systémy v Online hrách? Pokud se na E3 nedostanete, můžete doufat, že se většina přednášek objeví v nějaké formě na internetu.
Budete-li náhodou ve Státech ještě před E3, můžete se zastavit na konferenci "Jak se dostat do herního průmyslu," která se koná osmého května. Na místě budou k dispozici jak zástupci herních studií, tak specializované head-hunterské firmy. Pokud hledáte nové místo a máte vízum pro cestu do USA, na nic nečekejte a vyrazte. Jen si vzpomeňte na Kvalitu života vývojáře, než podepíšete svou první smlouvu...
Zdroj:Digital Game Developer

Tři miliardy dolarů pro EA
Společnost Electronic Arts oznámila hospodářské výsledky za finanční rok 2003. A v sídle společnosti se zcela jistě slaví. Celkový obrat společnosti se vyšplhal na rekordní 2,957 miliardy dolarů, přičemž jen v Evropě se podařilo EA získat více než miliardu – poprvé v historii. Ve srovnání s loňským rokem došlo k devatenáctiprocentnímu zvýšení obratu a vypadá to, že se EA podaří v příštím roce jako prvnímu nezávislému vydavatelskému domu překonat hranici tří miliard dolarů. Kromě obratu se zvýšil také podíl her distribuovaných EA na trhu. Stouply také přímé zisky společnosti a to přímo raketově. Provozní zisk byl o 70 % vyšší než v uplynulém roce, a to pak práskali šampaňské nejen manažeři, ale hlavně akcionáři společnosti. Hodnota akcií vzrostla za posledních 12 měsíců o nějakých 40 %. Jak bude naloženo s téměř 577 miliony čistého zisku ještě není jisté, ale dividendám by asi akcionáři neřekli ne.
Na finančním úspěchu se tentokrát podílelo celkem 27 titulů, které se prodaly ve více než milionu kopií. Šest her dokonce prolomilo hranici pěti milionů prodaných kusů (Sims, NFS, Medal od Honor, FIFA, LoTR, Madden). Plány pro finanční rok 2004 počítají s příjmy mezi 3,25 a 3,40 miliardy dolarů. Společnost přitom počítá s dalším snižováním cen herních zařízení, které vyústí ve vyšší prodeje her. Platforma PC přitom pro EA už dávno není strategická. Kvůli softwarovému pirátství je PC neperspektivní trh, pro který se brzy budou vyvíjet hlavně multiplayerové hry, které budou vyžadovat ověření identity hráče (a CD klíče) při každém spuštění. Hlavně, že jsou všichni stahovači pyšní, jak za své hry a software nemusejí platit. Za pár let si budou stahovat tak maximálně pirátské piškvorky.
Zdroj:Games industry

Hitachi má superčip pro hry v mobilech
Společnosti Hitachi, kterou uživatelé PC znají díky pevným diskům a optickým mechanikám rozšiřuje své pole působnosti směrem ke křemíku. Svědčí o tom nově představení čip, který na mobilních telefonech umožní nabídnout mnohem svižnější běh her. Čip přímo podporuje programovací jazyk Java v její mobilní verzi, což celkově umožní dosáhnout vykreslení až 46 obrázků za sekundu, zatímco dnes je běžných pouze 10 obrázků za sekundu. Druhou pozitivní zprávou je snížení spotřeby telefonu při hraní až o 90 %, což už bude sakra znát. Aby bylo dosaženo optimálního výkonu (a zisků Hitachi), bude tato společnost prodávat tento čip integrovaný s grafickým čipem. Prvním cílovým trhem budou mobilní přístroje s vysokorychlostním přístupem k internetu v Japonsku. Možná by Nokia měla začít pošilhávat směrem k asijské konkurenci.
Zdroj:Mobile Mag