Icewind Dale – 2. část návodu

  • 5816
Pro všechny dobrodruhy protloukající se nástrahami zasněžených plání je připravena druhá část návodu na RPGčko Icewind Dale. Dnes se podíváme do několika zajímavých lokací a přes spoustu nepřátel a problémů se prokoušeme až do samotného finále, abychom planiny Ledového větru zbavili starobylého zla.

Vítejte u druhé části návodu na skvělou hru Icewind Dale. Nebudeme se nijak zdržovat a vydáme se rovnou do lokace Dorn´s Deep.

Trpasličí sídlo
Po vstupu do velké jeskyně pobijte houboidy a obry. Jděte do SV části a vstupte do obydlí mága Bandotha. Pokecejte s ním, můžete s ním obchodovat (doporučuji zakoupit a naučit se kouzla na vyvolávání elementálů) a také vás požádá o nalezení jeho učně. Projděte celou velkou jeskyni a všechny malé jeskyně, do kterých můžete z hlavní mapy vstoupit. V jedné z nich najdete mrtvolu, seberte z ní lektvar Razorvine. Jděte ho dát čaroději a pak se vydejte do V části hlavní jeskyně. Přejděte most a vstupte do trpasličího sídla. Celé patro vybijte, v SV části seberte u pecí poklad a v SZ části vstupte do jeskyně. Promluvte si s čarodějem, který vypadá jako Umber Hulk (Saablic Tan) a slibte mu pomoc. Projděte a vyčistěte všechny chodby, v JZ části najdete Kalabacovu mrtvolu (seberte a přečtěte si jeho deník), v JV části zabijte oroga Krilaga a seberte jeho znak (Krilag´s Badge). Jděte promluvit se Saablicem a pak se vraťte do trpasličího sídla. Jděte do S části do místnosti se sochami a kruhem se symboly. Dobře si zapamatujte tři znaky – vnější, střední a vnitřní. Otevřete tajný průchod za prostřední sochou a sestupte o patro níž. S jednou postavou vstupte na daný znak na vnějším kruhu – vypnete tak pasti vnějšího prstence. Stejně postupujte s prostředním i vnitřním kruhem. Pak se vraťte nahoru k sochám a pohněte rukou třetí sochy zprava. Jděte dolů a po odkrytém schodišti sestupte do nižšího patra. Dejte pozor na pasti a projděte až do kovárny, kde si promluvte s duchem Norlinorem. Slibte mu pomoc a některými dveřmi v S části projděte do další lokace. Pobijte nemrtvé, na chvíli zlikvidujte liche Terikana a vyberte všechny hrobky poblíž, najdete klíč (Terikan´s Key). Projděte do sálu hrdinů. Na konci opět zničte Terikana a než se znovu vzpamatuje, projděte všechny pohřební místnosti. V předposlední místnosti na levé straně najdete schránku s Terikanovou duší, kterou zaneste do Jamothovy hrobky (druhá místnost vpravo), čímž Terikana zničíte navždy. Vraťte se k Norlinorovi a promluvte s ním, ve dvířkách pece seberte klíč (Forge Key) a magickou sekeru, pak se vydejte znovu do sálu hrdinů, otevřete velkou bránu a projděte do další lokace (Wyrm´s Tooth Glacier).

Ledovec „Dračí Zub“
Vyčistěte celou lokaci od potvor a v J části a vstupte trojitými dveřmi do budovy. Ocitnete se v předsíni. Prostřední dveře (zatím jsou zamčené) můžete použít k opuštění celé lokace ledovce, krajními projdete do místnosti s otroky. Promluvte s učencem Sothem a s Garethem, kterému slibte pomoc. Jděte nahoru a promluvte s vůdcem salamanderů Kerishem (SV). Vyžádejte si od něj klíč. Vyhledejte také Veru (Z) a promluvte s ní. Pokud jste ještě nevyčistili od potvor celé okolí chrámu, tak to udělejte. Vraťte se ke Garethovi, promluvte s ním a dejte mu klíč. Až otroci odejdou, na místě, kde stál Soth, seberte knížku (Engeneering Manual). Jděte si ještě pokecat s Verou a pak vybijte salamandery. Vyjděte ven a vydejte se k mostu (JZ). Pomocí knihy od Sotha most opravíte (stačí přijít co nejblíže k mostu), pak přejděte a vstupte do jeskyně. Jděte k obřímu veliteli a rezolutně si vyžádejte jeho odznak (Joril´s Badge). Pak si jděte promluvit s vůdcem lidských zajatců Davinem. Slibte mu pomoc, jděte do JV části jeskyně a pobijte odporné létavce. Vraťte se za Davinem a slibte mu další pomoc. Jděte od otroků kousek na S, vstupte do jeskyňky a celou lokaci, do které se dostanete, vytlučte. Kromě jiného budete muset zabít i kněžku Kontik, která přišla pomstít Lysaninu smrt (poblíž Kontik jsou dva provizorní přístřešky, v jednom z nich najdete nádobu s průzračnou vodou, o kterou vás žádal elfí kněz v Severed Hand). Až bude lokace vyčištěna, jděte to říct Davinovi. Pak ještě promluvte s obrem strážícím jeskyňku a zabijte ho. Vraťte se k Davinovi a řekněte mu, že cesta ke svobodě je volná. Máte-li chuť, vybijte všechny obry včetně Jorila (obzvlášť veselé je poslat proti obrům vyvolané elementály, proti nimž jsou obříci v podstatě bezbranní) a vyberte jejich vaky. Vraťte se ven na ledovec a opusťte lokaci průchodem v SV části. Ocitnete se na rozcestí. Můžete z lokace odejít průsmykem (SV) na hlavní mapu (a navštívit Kuldahar pro doplnění zásob), vrátit se na ledovec (JZ) nebo přímo do chrámu (SZ) nebo V jeskyní sestoupit do další lokace – Lower Dorn´s Deep.

Hlubina
Vyčistěte celou lokaci (budu jí pro přehlednost nazývat hlavní jeskyně). Jděte ke strážní věži, promluvte s holčičkou poblíž a vezměte si od ní klíč. Otevřete věž a vybijte temné elfy. V horní místnosti můžete kdykoli nerušeně spát. Sjeďte výtahem (SZ) ke gnómům, promluvte s Tarnelmem a slibte, že seženete jídlo. Vyjeďte zpět nahoru, v jednom domku si promluvte s Norlem a jděte do SV části, promluvte se Sethem a zlikvidujte jeho kumpány. Pak vstupte dveřmi do paláce (pozn: z hlavní jeskyně lze jít rovněž do dolů-JV a do města slepých-S, ale do těchto lokací se podíváme později). Ocitnete se v parku, zlikvidujte nepřátele (snažte se co nejdříve zničit ječící houby, které přivolávají další potvory) a promluvte si se sochařem a jeho synem. Z parku vede pět východů. Zpět do hlavní jeskyně (JZ), do města slepých (SZ), do chrámu (SV), do dolů (JV) a do obytných prostor paláce (S). Vydejte se do obytných prostor, pobijte nepřátele, promluvte s Ginafae, v kuchyni seberte pytel brambor a vyjděte po schodech nahoru. Vybijte nepřátele a promluvte s Markethem. Vezměte si od něj jeho odznak a podle nálady ho buď nechte jít (pokud jste to slíbili Ginafae), nebo ho zabijte. Důkladně prohledejte jeho pokoj a ve vedlejší místnosti zabijte Setha. Vraťte se ke gnómům a dejte Tarnelmovi brambory. Slibte mu pomoc s vyčištěním cesty do gnómské vesnice a jděte do V části lokace. Ze stěny se na vás probourají Umber Hulkové, zabijte je a vstupte do vzniklých průchodů. Ocitnete se v gnómské vesnici, se všemi promluvte, můžete zde i obchodovat. U temného elfa můžete kromě jiného koupit i klec s ptáky a veverkami, které můžete odnést elfímu knězi do Severed Hand. Navštivte Beorna (v chrámu) a slibte mu pomoc. Vraťte se k Tarnelmovi a promluvte s ním. Jděte do dolů, probijte se přes salamandery zhruba doprostřed lokace a tam pokecejte s gnómem Guellem. Pak pobijte zbytek salamanderů včetně jejich krále (v S části, zbude po něm vynikají kopí Slayer +5). Pak si znovu promluvte s Guellem (pokud už v dolech není, najdete ho v chrámu v gnómské vesnici). Z dolů lze jít nejen zpět do hlavní jeskyně (JZ), ale také do dílny s elementálními portály (oba průchody na JV) a do parku (S). Jděte do dílny, v J domku pokecejte s temnou elfkou (Maiden Ilmadia), zabijte ji a seberte její odznak (Maiden Ilmadia´s Badge). Pak se vydejte do města slepých a likvidujte minotaury a Umber Hulky. Umber Hulkové na vás občas vyskočí přímo ze stěny. Za jedním takto vzniklým průvalem (v Z části) je těžko postřehnutelný průchod. Dostanete se do malé jeskyně, kde u mrtvoly najdete Pale Justice – vynikající meč pro paladiny (pozor, vypadá jako úplně obyčejný meč!). Vstupte do velké zelené budovy (S). Pobijte Umber Hulky a promluvte s Mavalonem. V žádném případě se mu nevzdávejte a zabijte ho i s jeho golemy. Seberte jeho odznak (Malavon´s Badge) a nezapomeňte prohledat jeho komnaty (najdete kromě jiného i semínka rostlin pro elfího kněze v Severed Hand). Jděte do chrámu. Pobijte nemrtvé a zničte zlatou sochu v S části. Promluvte si s osvobozenými kněžími, bratr Perdiem (u trůnu) vám dá odznak (Brother Perdiem´s Badge). Pomocí odznaků odemkněte šest částí zámku u schodiště v S části a vydejte se po schodech vzhůru. Promluvte s Poquelinem a pusťte se do boje. Budete přeneseni do Easthavenu.

Zpět v Easthavenu
Projděte zničené město a pobijte všechny kyklopy. Ve sklepě hostince si promluvte s Jedem. V JV části si promluvte se všemi zajatci. Získáte pár předmětů a od Everarda se dozvíte, jak se dostat do chrámu. Vydejte se tedy do SZ části osady a vstupte do chrámu obaleného ledem. Promluvte s Everardem a vyjděte po schodech do prvního patra. Ocitnete se v ložnici, kde můžete kdykoli bez obav odpočívat. V západní části ložnice je cesta do dalšího patra. Promluvte s Pomabem a pusťte se do boje. Zabít naklonovaného Pomaba a jeho poskoky není žádná hračka, ale až se vám to podaří, můžete po žebříku vystoupit do vyššího patra. Dostanete se do místnosti s magickým zrcadlem. Pomocí něj se můžete teleportovat k Poquelinovi (doporučuji řádně se předtím vyspat v ložnici). Po použití zrcadla se ocitnete v podzemí chrámu, stanete se svědky hrdinného Everardova činu a poté se pustíte do boje s démonem, který se skrýval pod maskou Poquelina. Dejte si pozor na pasti, zničte dva golemy a pak to hlavnímu hnusákovi pořádně nandejte!


Témata: hračky, Socha