Hour of Victory

  • 3
Dle hesla, pořádných válečných FPS není nikdy dost, se na nás pomalu řítí další hra tohoto žánru. Tentokrát budeme bojovat proti fašistům nejenom v Evropě, ale podíváme se i do exotické Afriky.

Hour of Victory Nebudeme si nic nalhávat. Ať vypadá Hour of Victory sebelépe, tak do žánru válečných stříleček z prvního pohledu nejspíše žádné dramatické novinky nepřinese. Co však chtějí tvůrci nabídnout, je vtahující hratelnost, dech beroucí atmosféra a systém tří hratelných postav, který má nabídnout velkou hodnotu opakovaného hraní. Již na první pohled má hra ambice silně zaujmout. Grafická stránka hry založená na Umreal Engine 3 vypadá bombasticky a příznivci WWII FPS budou doslova slintat blahem. Modely postav vypadají detailně a i jejich animace je plynulá. Prostředí vypadá nápaditě a jistě nemusíme zdůrazňovat, že viditelnost je absolutní. Nás zaujaly zejména výbuchy, které díky particles efektům vypadají velmi věrohodně.

Z krátké ukázky nám levely nepřipadaly příliš rozlehlé, ale nechceme ve vás vyvolávat obavy z přílišné linearity, protože nic není ještě jisté.

Hour of Victory Hra bude začínat v Africe, přičemž bychom se v průběhu hry měli přesunout i na náš starý kontinent. Hra má obsahovat klíčové události druhé světové války, které se odehrály právě na těchto kontinentech. Vzhledem k názvu hry bychom tipovali, že se bude velké finále odehrávat v samotném srdci Berlína, ale v tomto směru se můžeme dosud pouze dohadovat. Z krátké ukázky nám levely nepřipadaly příliš rozlehlé, ale nechceme ve vás vyvolávat obavy z přílišné linearity, protože nic není ještě jisté. Základní schéma Hour of Victory je totožné téměř z libovolnou hrou tohoto žánru z poslední doby. Jelikož je titul určen exkluzivně pro Xbox 360, tak by mělo být ovládání naprosto odladěné. Vaše postavy budou přitom zvládat klasické pohyby typu běh, skrčení, nebo plazení, což se ve válečné vřavě bude jistě hodit. U běhu si však budete muset dát pozor, abyste se z něho příliš neunavili. Ve hře bude totiž přítomen ukazatel staminy, který bude při delším běhu a jiných náročných činnostech ubývat. Po chvilce klidu se však doplní. Stačí tak vyhledat vhodné místo na nutné krátkodobé odpočinutí a poté se vydat na spanilý běh bojištěm dál. Stejným způsobem je vyřešeno i zdravení. Pokud jste tak hráli megahit Gears of War, nebo žánrově obdobný Call of Duty 3, tak budete jako doma.

Po vzoru post-Halo FPS se ve hře dočkáme i ovladatelných vozidel, konkrétně tanků. Jízda z nich má být příjemným rozptýlením a ve hře by mělo být podstatně více sekvencí, ve kterých usednete za jejich ovládání, než v konkurenční sérii CoD. Největším tahákem celé hry mají však být tři hratelné postavy, z nichž každá bude vynikat specifickými schopnostmi. Major Ambrose Taggart vyniká v nenápadné infiltraci do nepřátelských řad. Nepřátele likviduje často potichu, obvykle pak s kudlou v ruce, kterou s oblibou vráží fašistickým Němcům do zad. Se svým vybavením je schopný i odemknout zamčené dveře či přeštípnout ostnatý drát. To poručík William Ross preferuje raději přímý útok. Díky své odvaze se nebojí postavit i četné převaze.

Jeho specialitou jsou všemožné druhy zbraní a nepopírá, že jeho velkou láskou je střelba.

Hour of Victory Jeho specialitou jsou všemožné druhy zbraní a nepopírá, že jeho velkou láskou je střelba. Poslední z party je seržant Calvin Blackbull. Jeho zaměření je sniper. Obvykle vidí své nepřátele pouze z hledí své pušky. Ty likviduje ze střech nejrůznějších budov, které se stávají jeho nejčastějším útočištěm. Midway se dušuje, že přítomnost tří hratelných postav bude pro hru velmi originálním přínosem. Stejného stylu jsme ale byli svědky již v Commandos: Strike Force. Velkou neznámou je prozatím multiplayer. Na toto téma jsou tvůrci na slovo skoupí. Uvidíme. Hour of Victory má velké ambice na zaujmutí velké skupiny hráčů a s trochou snahy by se mohl postavit na přední příčky zájmu herní veřejnosti, hned vedle populárních konkurenčních sérií.


Témata: Call of Duty, Xbox