DOOM 3 – THE LEGACI
Úvod:
Série Doom je bezpochyby legendou, o tom nelze diskutovat - DOOM 3 je sice ve své podstatě remake předcházejících dílů, je však zpracován novou technologií, vývoj hry trval něco kolem pěti let a věřte mi, že je to na ní vidět. Nemá smysl zabíhat do detailů, obestírajících historii této slavné série, která prakticky definovala základ nejpopulárnější odrůdy akčních her. Děj tohoto pokračování zmíněné série se odehrává v roce 2145 a to především na Marsu. Tam se ocitnete v roli zcela řadového mariňáka, pracujícího pro Union Aerospace Corporation, společnost pro vývoj nových vojenských technologií. V jejich továrně zrovna experimentují s teleportací, jenže vše se jim nějak vymkne z rukou. Jistý člen společnosti zradí a přemění všechny ostatní v Zombie a všelijaká podobná monstra. Zhruba v tomto okamžiku hra začíná a na scénu vstupujete vy, coby hráči. Asi nemusím říkat, co bude vaším cílem, ostatně motto hry je vše říkající, jediný muž stojí mezi Peklem a Zemí a tím jste samozřejmě právě vy sami.
1. Mars City – Hangar
V úvodní animaci sice s potížemi a problémy přece jen přistanete na Marsu. Jakmile vejdete do stanice, vydejte se dopředu a promluvte si s Cooperem, poté odbočte doleva do schodů a za nimi si pohovořte s na lavičce sedícím Caseonem, potom pokračujte vpřed dveřmi mírně vpravo. Postavte se na označené místo, chvíli vyčkejte, spustí se skenování, jakmile si vás červené paprsky prohlédnou, otevřou se protější dveře, kterými projděte. Pokračujte dveřmi rovně na recepci, kde obdržíte vlastní personální data. Vyzkoušejte si ověřování vašich dat, zasílání e-mailu a spouštění videozáznamů (TAB), pak stejnou klávesou, nebo klávesou ESCAPE se přepněte do reálu a pokecejte s Fainerem. Vyjděte po malých schůdcích nahoru, hoďte řeč s Changem, pokračujte chodbou vpřed, v animaci si vyslechněte rozhovor dvou mužů, po skončení jejich dialogu pokračujte dopředu. Po cestě si promluvte s Washingtonem a s ostatními vojáky (ostatně hovořte vždy s každým živým, kterého potkáte), u toalet odbočte vlevo, na konci chodby vstupte vpravo do kuchyně. Zde si můžete na druhém konci vlevo zahrát jednoduchou videohru, vpravo zavírat a otevírat průzory oken, na druhé straně vlevo pak seberte neznámá data, vraťte se na chodbu a vejděte do dveří vpravo. Z místnosti se vydejte po schodech do dveří s nápisem MARINA COMMAND, pokračujte chodbou, ozbrojenec vás pošle doprava, pokecejte se všemi vojáky a potom vstupte do dveří, označených cedulí MARINE HQ. Pokračujte následujícími dveřmi, v animaci si promluvte se seržantem Kellym, dostanete rozkaz najít ztraceného zaměstnance. Po skončení animace následujte robotka Sentryho, dovede vás bezpečně na správné místo. Sejděte dolů ze schodů, vpravo je schránka, pokud jste v kuchyni sebrali neznámá data, zde zjistíte, že jsou to osobní údaje Adama Bernechese, použijte je, spustí se video, na jehož konci vám sdělí heslo, v mém případě 543. Použijte ho na panelu vpravo, tak se otevře schránka, z které seberte náboje, kousek se vraťte a klikněte na panel s nápisem LEVEL 2, otevřou se vám dveře, vstupte a klikněte na obrazovku vpravo, přejdete tak do druhé části.
2. Mars City – Underground
Vyjděte ven, promluvte si s vojákem za nerozbitným sklem, dostanete pokyn k ozbrojení, z přihrádky vpravo seberte pancíř, pistoli a náboje. Vraťte se k němu, on ještě vyzkouší radiové spojení a potom vám otevře dveře do podzemních prostorů, vejděte tudíž dovnitř. Na rampě si promluvte s Youngem, sejděte po schodech přes dveře ENERGY STABILIZATION dolů, hoďte řeč s Rodgersem, pod sloupy je pancíř. Přes dveře označené nápisem CONGERVENCE CHAMBER 1 projděte chodbou, před dveřmi s nápisem CONVERGENCE CHAMBER 2 vlevo je krabice s nápisem PDA. Přečtěte si maily od Granta Bastona (klávesa TAB), zadejte kód 531, vyťukejte ho na panelu, otevřete si tak skříňku, seberte z ní pancíř, pak projděte dveřmi. Vojáci za přepážkou vám ale uzavřeli cestu vpřed, vraťte se tedy, promluvte si se SINCLAIREM, ukáže vám, kudy dál. Vraťte se a jedinou možnou cestou postupujte dál, rozsviťte si svítilnu (klávesa F), promluvte s vojákem Ryanem, vedle něj aktivujte dveře s nápisem CYCLE AIRLOCK. Jakmile si místnost otevřete, aktivujte další panel, vejděte dovnitř, pospíchejte, neboť v místnosti nelze dlouho dýchat, chybí kyslík. Vlevo u zábradlí je však kyslíková láhev, vpravo za objektem na zemi další, vedle ní leží i pancíř. Jděte po lávce až nakonec, tam aktivujte panel, vstupte dovnitř, ocitli jste se ve staré komunikační budově. Seberte med kid (zdraví) a pancíř, vpravo pod poličkami rozstřelte barely, zezadu vlezte za police, vyskočte si na ně, posbírejte několik užitečností. Seskočte dopředu, naproti si nastupte do výtahu a sjeďte v něm dolů. Pokračujte doleva, po schodech nahoru, v místnosti se střetnete s obsluhou počítačů. Tento muž však po chvíli zmutuje, raději ho tedy odstřelte hned, objeví se však další Zombie, skolte ji rovněž. Rádiem od seržanta Kellyho dostanete příkaz ihned se vrátit, projděte tedy dveřmi, zabijte další stvůru a vyjeďte výtahem zpět nahoru. Vraťte se zpět přes místnost bez kyslíku, na jejím druhém konci aktivujte panel, vstupte do místnosti. Zastřelte další Zombii, vystoupejte po schodech a projděte dveřmi, za nimi skolte dalšího mutanta. Pokračujte dál po schodech nahoru, projděte dveřmi, picněte další bestii, vlevo aktivujte panel, vytvoříte si tak most. Přejděte po něm na druhou stranu, za dveřmi jsou další mutanti, dveře vpravo ale neotevřete. Sejděte tedy dolů po schodech k počítačům, zlikvidujte potvoru a z pultu seberte PDA Franka Delaveho, vraťte se zpět nahoru ke dveřím, nyní již jimi projdete. Jděte na konec chodby, cestou poberte pancíře, přes dveře projděte do další místnosti. Sejděte dolů k jasně svítícímu stroji, vpravo od něj na bedýnce seberte brokovnici a pancíř, propadnete se však dolů ke třem mutantům, které odpráskněte. Za vašimi zády je žebřík, vylezte po něm zpět nahoru, pokračujte dál dveřmi vpravo. Po cestě likvidujte všechny mutanty, pokračujte stále vpřed, zabloudit nelze, prohlížejte však po stranách regály a přihrádky, všude je plno užitečností. Vaším cílem je místnost, kde vám voják za přepážkou zavřel před nosem dveře. Jakmile se tam dostanete, zjistíte, že i tento voják zmutoval, projděte tedy dveřmi do jeho kukaně a ukončete jeho trápení. Vraťte se a pokračujte dál druhými dveřmi, přes dveře s nápisem CONGERVENCE CHAMBER 2 projděte vpřed. Obdržíte varující depeši, otevřete si dveře CONGERVENCE CHAMBER 1, zlikvidujte bestie. Po schodech nahoru a přes další dveře pokračujte stále vpřed, budete napadeni dalšími mutanty, na schody spadne haraburdí. Přeskočte ho, pak přes schodiště vejděte do dveří. Ocitli jste se v kukani, odkud vám hned na samém začátku dal voják příkaz k ozbrojení, z vojáka je též mutant, oddělejte ho tudíž. Poté aktivujte oba počítače, vyjděte ven a vstupte do dveří vlevo. V místnosti picněte další Zombii, aktivujte panel LEVEL 1, z výtahu vyběhne poslední mutant, skolte ho a nastupte si do výtahu, aktivujte panel vpravo a odjedete do další mise.
3. Mars City
Vystupte si z výtahu, přijměte depeši, zastřelte mutanta a vydejte se doleva. Vpravo vám nějaká dobrá duše spustí dolů žebřík, vylezte tedy po něm nahoru, krčí se tam technik, který jako zázrakem přežil, vyslechněte si ho. Skrčte se, vlezte do ventilační šachty, dejte se doleva a na konci chodby seskočte nadvakrát dolů. Pobijte mutanty, ze stolku seberte PDA Marcuse Stantona, projděte dveřmi, z kterých vyběhl ozbrojenec, kterého skolte. Za dveřmi vpravo v malé místnosti na stole vlevo je CD klíč, seberte ho, vraťte se ven a vstupte do dveří vpravo. Pobijte další Zombie (na výskyt dalších příšer už vás nebudu upozorňovat, jste již zkušení harcovníci a jistě počítáte s tím, že se budou vyskytovat na každém vašem dalším kroku, co s nimi, již také dobře víte…), přes několik dalších dveří pokračujte do SEC OPS PROCESSING, přes následující dveře se dostanete do místnosti INFIRMARY. V chodbě odbočte do místnosti vlevo, ze stolku seberte PDA Marka Caseona, vyslechněte si videozáznam, získáte kód 347, použijte ho na panel, zpřístupní se vám schránka, ze které vyjměte pancíř, zdraví a náboje. Pokračujte dál dveřmi vpravo, přes další dveře vstupte do MARINE COMMAND. Proběhněte rychle chodbou, kde ze zdi šlehá oheň, na jejím konci je mrtvola Billa Tysona, seberte jeho PDA, tak získáte kód 584. Vraťte se a pokračujte doleva do MARINE HEADQUARTERS, odtud postupujte ke dveřím s nápisem MARINE HQ. Přímo naproti těmto dveřím jsou dveře do skladu, zadejte tedy kód 584, vejděte a uvnitř naleznete opět náboje, zdraví a pancíř. Vraťte se zpět ke dveřím MARINE HQ, ty jsou ale zablokované. Přistupte tedy k počítačům od nich vpravo, přihlásí se vám Kelly, dostanete příkaz spojit se s týmem BRAVO v laboratořích ALPHA. Vraťte se tudíž zpět chodbou doleva, v ní odbočte opět vlevo, Kelly vám otevřel přístup, takže projděte do místnosti RESTROOM, na záchodech před zrcadlem spatříte vlastní vizi. Vraťte se zpět, pokračujte až do části CENTRAL ACCES, zde už na vás čeká známý přítel robotek , následujte ho, pomůže vám s likvidací bestií, až vás dovede na správné místo, sám se vypne. Napravo při zemi je ventilační šachta, skrčte se a vlezte do ní, vystoupejte nahoru po žebříku, na konci chodby se vsoukejte do další šachty, ocitli jste se na balkóně, kde posbírejte vše, co se dá, hlavně však PDA Duncana MATHEWSE. Stejnou cestou sestupte zpět dolů, vydejte se doprava, díky právě nalezenému PDA projdete dalšími dvěma dveřmi, v místnosti je bestie, pancíř, zdraví a náboje. Vraťte se zpět do hlavní místnosti, kde se váš robotek vypnul, vpravo si přivolejte výtah, vejděte a aktivujte v něm panel vpravo, výtah vás vyveze do následující mise.
4. UAC Administration
Jakmile vystoupíte z výtahu, spustí se krátká animace, kterou pozorně sledujte, po jejím skončení pokračujte doleva do ALPHA LABS, hned poté zabočte do místnosti vpravo, kde seberte PDA Alana Dorweilera a hned vedle jeho video disk. Z mailu se dozvíte kód 586, tento zadejte na panelu vpravo, otevřete tak schránku, z ní vyberte pancíř a granáty. Vraťte se ke dveřím, na dalším panelu si doplňte zdraví, projděte dveřmi a pokračujte chodbou doprava. Tak dojdete až k umírajícímu vojákovi jménem Webb, promluvte si s ním, dozvíte se jméno muže, kterého potřebujete najít. Vraťte se zpět až k výtahu, kterým jste sem přijeli, přímo naproti vám vyrazí dveře mutanti. Vlevo na dveřích aktivujte panel, vyslechněte si zprávu, pak vstupte do chodby za vyraženými dveřmi, dojdete do prostoru, kde je vpravo prosklená místnost. Zde aktivujte počítač, objeví se statné bestie, stačí však dvě rány z brokovnice, aby natáhly paprče. Projděte dveřmi vpravo, které jste si na počítači otevřeli, v místnosti napravo seberte PDA Jonathana Mosese. Pokračujte dál po schodech nahoru, pak po rampě, v bočních místnostech najdete nějaké ty užitečnosti, tak dojdete až ke dveřím EXECUTIVE OFFICES. Projděte jimi, přes rampu druhými, vpravo v místnosti je mrtvola, seberte její PDA, je to William Banks, tedy muž, kterého na doporučení umírajícího vojáka hledáte. Nyní se vraťte zpět až za dveře EXECUTIVE OFFICES, sejděte dolů po krví umazaných schodech, projděte dveřmi a jste zpět u výtahu. Pokračujte znovu dveřmi ALPHA LABS a vstupte opět do místnosti, kde jste našli PDA Alana Dorweilera, nyní již můžete otevřít na druhém konci dveře vlevo, projděte jimi tudíž, vpravo v místnosti najdete další PDA Paula Simsona. Známou cestou se vraťte zpět až do místnosti, kde jste našli umírajícího vojáka, nyní už dveře vedle něj otevřete. V místnosti napravo aktivujte panel, přejdete tak do další mise.
5. Alpha Labs Sector 1
Znovu aktivujte panel, vejděte do místnosti před vámi, pak znovu použijte panel a vstupte do místnosti před vámi, zamiřte doprava k počítači. Jakmile zlikvidujete mutanty, aktivujte ho, zpřístupnili jste si tak dveře pro cestu dál. Levou stranou pokračujte dopředu přes dveře BLUE 17, v chodbě proskočte vpravo obrovským oknem k testovanému stroji, přejděte na druhou stranu, vyjděte po schodech a vstupte do dveří vlevo. Uvnitř seberte videodisk a PDA Kyleho Bergera, z jeho záznamu se dozvíte kód 752. Vraťte se a tento kód naťukejte na panel vlevo, získáte pancíř a granáty. Vraťte se do místnosti EPD Labs, vpravo si doplňte zdraví na panelu, aktivujte počítač vlevo, projděte protějšími dveřmi, vlevo aktivujte další počítač, tak jste odstranili mříž u chodby, do které střílí testovací stroj (jeho podivné střely vás zraňují), na konci této chodby aktivujte panel, skrčte se a vlezte do šachty. Pak sejděte vlevo dolů ze schodů, projděte dveřmi UAC, pokračujte až do EPD JUNCTION 2, za dveřmi vlevo hoří, takže pokračujte doprava do EPD PARTICLE EMULSIFIER. Na druhém konci je u počítače PDA Jacka Smitha, aktivujte počítač, uzavřete tak přívod plynu a oheň za výše zmíněnými dveřmi zhasne. Vraťte se tudíž zpět do EPD JUNCTION 2, nyní klidně otevřete dveře, vejděte, oheň už nehoří. Pokračujte dál, po cestě rozstřelte sud, vzniklým otvorem slezte dolů po žebříku, seberte granáty a pancíř. Vylezte zpět nahoru a pokračujte dál, v animaci vás napadne bestie, skolte ji ihned, jakmile se ocitnete v reálu. Zjistíte, že po výbuchu se objevil v podlaze otvor, seskočte si do něj, skrčte se a plazte se šachtou, doplazíte se tak na křižovatku, pokud byste pokračovali vpřed, dostanete se do ALPHA JUNCTION 3, kde najdete na konci jen několik Zombií, ale i nějaké užitečnosti (zdraví a pancíř). Dejte se tedy šachtou doleva, vylezte na konci nahoru, jděte stále dopředu, zabloudit nemůžete. Tak se dostanete přes několik místností do HYDROGENE SIPHON, zde vám bestie zpřístupní proražením stěny malou místnost STABILIZATION JUNCTION, z které po žebříku vylezte nahoru do další místnosti. Protáhněte se mezi příčkami do místnosti, kde se nachází ještě nezmutovaný vědec, promluvte si s ním. Poté projděte pod zavírající se stěnou, vlevo je mrtvola Bernie Lipsitze, seberte vedle něj ležící jeho PDA. V místnůstce za ním jsou nějaké užitečnosti, pak se k němu vraťte a seskočte do otvoru dolů. Otevřete si dole dveře, pokračujte stále vpřed, tak dojdete až do ALPHA LABS MAIN JUNCTION. Vlevo projděte dveřmi BLUE 20, jděte dál, projděte dveřmi BLUE 22, jakmile zde zlikvidujete mutanty, přivolejte si výtah, nastupte do něj, vpravo aktivujte v kabině panel, tak se posunete opět o kousek dál.
6. Alpha Labs Sector 2
Opět aktivujte panel a vstupte do místnosti, pokračujte dopředu přes dveře AL2 001, v místnosti vpravo vstupte na toalety. Zde vám jedna z bestií rozrazí ventilační šachtu, vylezte tedy po žebříku nahoru do LAVATORY VENTILATION DUCTS, skrčte se a pokračujte vpřed, kolem je rozházeno zdraví, na konci šachty si proskočte otvorem v podlaze dolů do ENGINEERING SECURITY. Vstupte do místnosti CP 01, ze stolku seberte PDA Andrew China, doplňte si zdraví na panelu, na počítači na jeho levé obrazovce si můžete prohlédnout videozáznamy z bezpečnostních kamer v šesti lokacích. V otvoru v podlaze je pancíř, poté se vraťte zpět na hlavní chodbu a projděte dveřmi OUZ 005, jděte stále dopředu, tak se ocitnete v místnosti MFS COMPRESSOR, u počítače seberte PDA Waltera Connorse a videodisk. Přeskočte dopravní pás a vpravo vzadu v temném koutě zadejte na panelu kód z videa Andrew China, tedy 409, otevřete tak schránku, z které seberte pancíř a náboje. Pak pokračujte dveřmi ENGINEERING dál, projděte do místnosti STORGE AND ENGINEERING, vstupte na výtahovou plošinu a aktivujte panel, sjedete tak o poschodí níž. Přes AL2 008 pokračujte vpřed, ocitnete se v části COOLANT CONTROL JUNCTION, zde se setkáte s živým J. Edwarsem. Promluvte si s ním, potom ho následujte, provede vás bezpečně zcela tmavou částí, v tmavých koutech sbírejte náboje, hlavně se držte u něj, ať vám ho nějaká bestie nezadáví, v té tmě byste se pouze s vaší baterkou těžko orientovali a bojovat s mutanty v naprosté tmě je téměř nemožné. Tak vás dovede Edwars až na konec k žebříku, po kterém si vylezte nahoru, za vámi je schránka, na její panel použijte kód Concorse, vyberte náboje a pancíř. Přes dveře projděte do místnosti COOLANT FLOW CONTROL, kde přeskočte potrubní rozvody, skrčte se a šachtou se plazte dopředu. Na konci vás napadnou zmutovaní pavouci, jste teď v místnosti LOWER MES CONTROL, naproti aktivujte panel , tak se začne velice pomalu před vámi vedle panelu spouštět žebřík. Zároveň se objeví další osminozí mutanti, musíte je zlikvidovat, neboť žebř si dává načas. U druhého panelu vlevo si doplňte zdraví, pak vylezte po konečně spuštěném žebříku nahoru, pozor na další pavoučí potvory, jděte doleva ke dveřím, aktivujte panel a vstupte dovnitř. Zde opět aktivujte jiný panel a máte tuto velice potemnělou část konečně za sebou.
7. Alpha Labs Section 3
Vydejte se přímo rovně na druhou stranu, odbočte doprava, vyjděte po schodech nahoru, vstupte do dveří vpravo s nápisem UAC. Jste v místnosti HAZARDOUS WASTE DISOSAL, u řídícího pultu vezměte PDA Marka Lamia. Před vámi v místnosti za neprůstřelným sklem uniká jedovatý plyn ze dvou barelů, budete je tedy muset nejdříve odstranit. Přistupte k počítači, všimněte si hnědého kříže s nápisem LATERAL CONTROL, tento kříž je ovládacím panelem drapáku, visícího dolů od stropu. Šipky na něm srozumitelně ukazují, kam se bude drapák pohybovat, pokud na některou z nich kliknete. Panel vlevo od kříže je posunování drapáku nahoru a dolů, úplně vlevo je pak panel s nápisem „close“-zavřít a „open“-otevřít. Takže si najeďte opatrně nad sud, z nějž uniká toxický plyn, spusťte drapák dolů, klikněte na „close“, drapák sud uchytí, zvedněte sud nahoru a klikněte na „Transfer Item to Iniciator“, tak bude barel automaticky uklizen do bezpečí. Totéž potom udělejte i s druhým barelem a máte vystaráno. Vyjděte ven na chodbu, odbočte vpravo, doplňte si na panelu zdraví, odbočte do schodů vpravo a doprava dveřmi vstupte do místnosti, kterou jste tak pracně před chvílí odmořili. Dole pod schůdky od mrtvoly napravo seberte ze země přístupový klíč, projděte protějšími dveřmi, vpravo vyjděte po schodech a na panel použijte kód z audio záznamu Marka Lamia, tudíž 123, ze schránky vypadne PDA George Poota. Poté se vraťte zpět do AL2 MAIN ENGINEERING, odbočte do chodby vpravo a na panel použijte kódovací klíč, který jste získali v místnosti, zbavené jedovatých výparů. Pokračujte doleva, před schody vpravo použijte na panel opět číselný kód 123, otevřete schránku, kterou samozřejmě vyberte. Potom pokračujte nahoru po schodech, za dveřmi se ocitnete v místnosti BOILER ROOM, jakmile pobijete mutanty, otevřou se vám dveře vpravo AL2 HO4, teď se nacházíte v BOILER ROOM MONITORING. V chodbě vlevo na jejím konci jsou zbraně, náboje a pancíř, ale jakmile se budete vracet zpět, napadne vás tolik bestií, že všechno vystřílíte. Pokud jste se tam rozhodli jít, tak prosím, pak si tedy prostřílejte cestu nazpět a pokračujte dál dveřmi AL2 HO5, sjeďte dolů výtahem, projděte dveřmi naproti, jste v místnosti HEAVY WATER RUNOFF. Jakmile se vám podaří zlikvidovat mutanty, proskočte oknem, na panelu zadejte opět známý kód 123, vyberte schránku, po schodech vpravo u dveří aktivujte panel, za dveřmi klikněte na další panel vlevo, tak přejdete do následující mise.
8. Alpha Labs Section 4
Jakmile se otevřou dveře před vámi, obdržíte rádiem nový úkol a to dostat se co nejrychleji do ENPRO PLANT. Vejděte tedy do místnosti, vlevo na panelu si doplňte zdraví, počítač vpravo nad schody není aktivní, takže pokračujte doleva. Za neprůstřelným sklem na vás volá muž a žádá vás, abyste ho osvobodili. Monitor před vámi je horizontálně rozdělen na dvě části, obě otevírají přístupové dveře i vám, kliknete-li na horním muže zabijete, pokud použijete spodní, pak se jen dveře otevřou a muž může odejít. Nejsem sadista a tak jsem dveře otevřela spodní částí, za což jsem sklidila poděkování. Nyní se vraťte zpět a vlevo sjeďte dolů výtahem, promluvte si s vysvobozeným mužem, je to vědecký pracovník jménem Kaczynski, vstupte za ním do místnosti, kterou vám otevře, jste v REACTOR SUB STATION 1, muž se zde hodlá ukrýt. Vpravo od něj seberte PDA Michaela Abramse, vedle pak ještě modrý video záznam. Na řídícím panelu se nachází monitor SECURE LOCKER ACCES, který aktivujte, otevřete si tak vitrínky, seberte z nich vše, co můžete, pěkně se tady vyzbrojíte. Vraťte se zpět ven na chodbu a projděte dveřmi RADIONATION, poté druhými, pokračujte po schodišti nahoru. Pokračujte dveřmi vpravo, potom druhými, ocitli jste se v EFR STAGING, zde seberte PDA Henry Nelsona. Dolů nechoďte, jsou tam sice nějaké užitečnosti, ale i tolik mutantů, že to vskutku nestojí vůbec zato. Na panelu aktivujte první řádek, tedy ACTIVE EFR SYSTÉM EXTENTED SERVICE BRIDGE, přeskočte si po potrubí, které se vysunulo dvakrát dopředu, až na plošinku (před tím si raději hru uložte, jde to velmi ztuha), vpravo spatříte otáčivý most. Přeskočte si na něj, počkejte až se přetočí ke dveřím vpravo a přehoupněte se k nim. Vejděte dovnitř a v místnosti EFR SUB STATION aktivujte počítač, tím jste si otevřeli dveře venku za mostem vpravo. Vraťte se ven, přeskočte opět na most a vyskočte si u zmíněných dveří, projděte jimi, nalézáte se v místnosti EFR JUNCTION 1. Nalevo je skladiště zbraní, vybavte se tam, vraťte se zpět, před vámi se pohybují plošinky, na jednu z nich si přeskočte, přepravte se na ní až k mostu, kde plošinka zajíždí pod plotnu, počkejte si na ni, až projede na druhé straně ven, znovu na ni naskočte, vyhýbejte se břemenům, na konci vlevo si přeskočte ke dveřím a přes ně vstupte do místnosti EFR MAGNETIC DISCHARGE. Vpravo je panel na doplnění zdraví, vlevo nějaká výzbroj, pak přeskočte levou stranou přes zábradlí na podlahu s počítačem. Na něm aktivujte INITIATE MAGNETIC FIELD DISCHARGE, spustíte tak stroj, který vytvoří dvě plošiny. Vyjděte tedy po schodech nahoru, hru si uložte, skoky se vám určitě hned napoprvé nepovedou a přes plošiny si přeskákejte až na druhou stranu. Projděte dveřmi a opět si naskočte na projíždějící plošinku, skrčte se, ať vás nesrazí trčící kovové tyče, na konci si přeskočte k sudům s výbušninami, které můžete zdáli rozflákat, zbavíte se tak jedním vrzem mnoha bestií. Jste tedy v EFR JUNCTION 6, pokračujte stále vpřed, zde nelze zabloudit, tak dojdete do EFR JUNSTION 8 A 9, za sklem spatříte mutanty, no ti na vás nemohou, doplňte si tudíž munici a projděte dveřmi. Tady si na vás už brousí zuby zmutovaná pavoučí královna, tu musíte zlikvidovat. Připravte si tu nejrazantnější zbraň, bude na vás nejen útočit, ale i házet ohnivé koule, těm je nutno se vyhýbat. Jakmile ji zlikvidujete a není to tak těžké, jak by se mohlo zdát, pak aktivujte panel u dveří vlevo, vstupte, aktivujte další panel a tak jste ukončili tuto těžkou skákací část.
9. Enpro Plant
Po krátké animaci obdržíte další nový úkol a to dostat se až do místnosti s reaktorem a tam vyměnit chladící tyč číslo 2. Vydejte se tedy přímo ven přes dvoje dveře, před druhými si ještě vpravo doplňte zdraví, poté sejděte dolů po schodech, v malé místnosti vpravo jsou náboje, potom přistupte k robotovi (droid), tak ho aktivujte, povede vás dál, následujte ho tudíž. V místnosti CONTROL 1 se na chvíli zastavte a seberte z pultu počítače PDA Paula Raada, poté aktivujte monitor BEGIN VALVE ROUTING PROCEDURE, tak jste si uhasili oheň v chodbě o kousek dál, kde byste jinak neprošli, robotek na vás počká. Pokračujte dál pod jeho vedením, v následující místnosti najdete zbraň, tak se dostanete až do místnosti, kde váš robotek podlehne přesile mutantů, nezachráníte ho. Naštěstí, jakmile projdete následujícími dveřmi, uvidíte místo, kde by se stejně sám vypnul, takže se zase tolik nestalo, jste nyní v prostorách POWER CORE ACCES. Vpravo vylezte nahoru po žebříku, za rohem uslyšíte v místnosti vpravo plakat a naříkat ženu, vstupte tedy dovnitř. Zabijí ji ale létající ohnivé hlavy, ty samozřejmě skolte, pak seberte její PDA vlevo ze stolku, zjistíte její jméno, jmenovala se Teresa Chasarová, z jeho videozáznamu uslyšíte na konci kód 972, ten použijte na panel za vámi, ze skříňky, kterou jste si tak otevřeli, seberte munici. Pak aktivujte terminál, vyjděte ven, napadnou vás další ohnivé hlavy, dejte se vpravo, odbočte doleva k mostu, ten se před vámi vysune, přejděte po něm na druhou stranu. Za mostem přes dvoje dveře se ocitnete v kruhové místnosti, vstupte do dveří vpravo (vlevo jsou dveře, které ještě nejdou otevřít, ale toto místo si zapamatujte, k těmto dveřím se později ještě vrátíte), pokračujte do CHAMBER 2, na konci kruhové rampy sjeďte výtahovou plošinou dolů. Dole vejděte do REACTOR CONTROL ROOM, poté do řídící místnosti vlevo, doplňte si zdraví a aktivujte počítač. Tím opravíte vadnou tyč, která mohla způsobit výbuch reaktoru, po skončení krátké animace se vraťte k výtahové plošině, vyjeďte zpět nahoru a vstupte opět do kruhové místnosti CHAMBER UPER 1. Zde vejděte do dveří, o kterých jsem se před chvílí zmínila, teď už je otevřete, přes místnosti údržby 2 a 3 pokračujte stále přes několik schodišť dopředu, tak se nakonec v animaci v garáži setkáte se zbytky týmu BRAVO. Jeho poslední, avšak již umírající člen vám ještě stačí před smrtí předat přenosovou komunikační kartu. Pořádně se rozhlédněte kolem, na zemi najdete PDA Steve Hammera, tak získáte kód 734. Vraťte se tudíž do místnosti MAINTENANCE 3, přes kterou jste sem procházeli. V ní použijte na panel tento kód, otevřete si tak dveře od skladiště, kde naleznete spousty nábojů. Potom se vraťte zpět na konec garáže, zde aktivujte panel, vstupte dovnitř a vlevo aktivujte další panel, tak opustíte toto zařízení.
Pokračování příště.