V první části návodu jsme vykonávali prozatím jen zdánlivě nepodstatné a nedůležité úkoly, tentokráte však již půjde skutečně do tuhého a záchrana Benátek se tak stane naším prvořadým úkolem.
Střešní honba za Isabelou:
Po obstarání šatů pro komtesu Monreale vyběhněte po schodech do tanečního sálu – následně se automaticky přesunete ke kanálům, kde Gaetano prezentuje svoji novou parní gondolu. Přistupte ke gondole, prozkoumejte ji a nastartujte (pohněte s pákou doprava na pozici „X“). Jakmile na vás Isabela zavolá, vyběhněte po schodech do tanečního sálu a odtud až na střechu. Následuje trochu akčnější honička za polibkem Isabely.
Ze střechy Grimaniho paláce se rozběhněte a přeskočte na římsu domu nalevo. Na střechu tohoto domu vylezte po žebříku a na střechu dalšího domu přejděte po lávce. Z druhé strany střechy seskočte na nižší zídku a přes dřevěné desky přeskákejte na konec zídky dole vpravo. Z okraje domu pak seskákejte (nebo pouze padejte :o)) po okenních kanvasech až dolů na ulici, odkud vylezte po víně na zdi na střechu sousedního domu. Odtud pak už jen po žebříku na další střechu a Isabelin polibek je váš.
Po tom, co se automaticky vrátíte do tanečního sálu v Grimaniho paláci, bude následovat několik šermířských soubojů s Gaetanem, přičemž ten finální se odehraje v zahradě. Po souboji budete
pozváni do kanceláře knížete, kde vám budou odhalena mnohá tajemství a především váš budoucí velký úkol – zničit Da Sylvu s jejími kumpány a zachránit tak Benátky.
Zaskočte ještě za bláznem v uličce za Grimaniho palácem – předá vám magické Oko kondora.
Navštívit Lucrezii v Grimaniho divadle:
Z paláce Grimaniho se vydejte pěšky nebo gondolou na náměstí před Grimaniho divadlo a vejděte dovnitř tentokráte již odemknutým hlavním vchodem. Divadlo je překvapivě plné vojáků, což vám potvrdí i sluha u schodiště. Vyjděte po schodech do patra a dejte se pravou uličkou pod podloubím. Na konci chodby vejděte do pokoje Lucrezie, s níž si promluvíte. Lucrezia vás pak tajným vchodem pošle do ředitelovy kanceláře, kam se ihned odeberte. V kanceláři otevřete trezor ve skříni (kombinace je stále 0412) a seberte z něj dopis. V tomto okamžiku se do kanceláře začnou dobývat stráže, takže rychle unikněte do Lucreziina pokoje opět tajnou chodbou. Dostat se ven z divadla však nebude jednoduché, neboť konec chodby hlídá stráž. Vejděte tedy do prostřední lóže, z ní přejděte po laně do lóže na protější straně a vyjděte na chodbu – i tato je ale hlídána stráží. Vejděte tedy do lóže napravo a slezte po žebříku do jeviště, odkud odejděte hlavními dveřmi do vstupní haly divadla. Zde chvilku vyčkejte, až zmizí stráž z horního ochozu, a pak rychle vyběhněte ven před divadlo.
Prozkoumat duchy v Lucreziině paláci:
Pěšky nebo gondolou se vydejte před Lucreziin palác a vejděte dovnitř – budete svědky únosu Lucrezie. Prozkoumejte tělo mrtvého sluhy před schodištěm a pak se vydejte zadní chodbou po stopách duchů-únosců. Jednoho v souboji zabijte, druhého sledujte do místnosti s krbem, ale zde po něm nebude ani vidu ani slechu. V krbu se však nachází tajný východ, k jehož otevření musíte získat patřičné indicie.
Vraťte se k tělu mrtvého sluhy před schodištěm, kde již bude stát Montoya. Ten vás pošle do horního patra paláce, kde vejděte do místnosti s velkým zářícím globusem. Po jeho stranách se nacházejí dvě malé gondoly. Obě prozkoumejte a natočte tak, aby svou přídí směřovaly ke globu. Stejně tak se u globu nachází dalekohled, který použijte – uzříte na globu nápis zmiňující se o poledni a o ostrově Reunion. Stále z pohledu přes čočku dalekohledu globem otáčejte, dokud nenatrefíte na malý ostrůvek Reunion. Tento vycentrujte přesně do středu obrazovky a výhled přes dalekohled opusťte. Přistupte ke starým hodinám u stěny, které prozkoumejte a dle nápovědy z globu (poledne) na nich nastavte přesně 12 hodin. Pokud vše učiníte správně (gondoly, ostrov, hodiny), otevře se malý globusek u pracovního stolku. Tento prozkoumejte a seberte z něj malý klíč a pergamen s první částí básně.
Přejděte do místnosti s hudebními nástroji (klavírem a harfou). Přistupte k malému stolku před zrcadlem, na němž leží hrací skříňka. Prozkoumejte ji a odemkněte malým klíčkem – skříňka
započne vydávat melodii, kterou si dobře zapamatujte (nebo si zaznačte noty na papír, vyznáte-li se v nich. Těmi notami jsou: C C C D E D C E D D C). Přistupte k harfě a zahrajte na ni melodii z hrací skříňky (struny = viz obrázek). Pokud jste zahráli melodii správně, uslyšíte cvaknutí. Přistupte též ke klavíru a zahrajte na něm tutéž melodii (klávesy = viz obrázek). Pokud jste i na klavíru zahráli melodii správně, otevře se pod klavírem tajná přihrádka, z níž seberte pergamen s druhou částí básně.
Nyní se odeberte do přízemí do místnosti s krbem, před nímž stojí Montoya. V inventáři si pročtěte oba pergameny – jejich obsahem je příběh o muži, jehož družku promění zlý bůh ve včelu. Tento příběh znázorňuje i pět barevných kachliček na krbu. S těmito kachličkami můžete otáčet a vaším úkolem je uspořádat je v takovém pořadí (zleva doprava), aby odpovídaly ději příběhu v básni (viz obrázek).
Jakmile tajný vchod v krbu otevřete, dostanete se do podzemí, kde objevíte Lucrezii – mrtvou. Po šermířském souboji s duchem prozkoumejte dřevěnou truhlu v zadní části podzemí a poté vyjděte po schodech zpět do místnosti s krbem, kde vás však již bude očekávat Gaetano s bandou vojáků a odvedou vás do městské věznice.
Útěk z vězení:
Prozkoumejte dveře cely a ze železného plátu na nich vytáhněte jeden šroubek. Prozkoumejte podlahu poblíž postele a na malou dírku použijte šroubek – tím otevřete tajnou skrýš. Seberte z ní
prsten a dopis. Tento si v inventáři důkladně přečtěte, a to několikrát za sebou – je v něm skryt postup k vytvoření tekutiny, která vám může dopomoci k útěku z cely. Při několikanásobném čtení všech odstavců nakonec Casanova sám vydedukuje, jaké přísady, v jakém množství a v jakém pořadí jsou k výrobě tekutiny zapotřebí.
Prozkoumejte roh cely se slámou a seberte odsud kbelík, kus cínu, dřevo, kamínek, vodu, moč, olej, vosk a stéblo slámy. Kdekoliv v cele použijte kbelík a vložte do něj tyto přísady (je nutné zachovat množství i pořadí!): vosk, olej, olej, olej, stéblo, železný šroubek, stéblo, voda, voda, cín, moč a vosk. Prozkoumejte okno v cele a na mříže použijte kbelík s vyrobenou tekutinou (v případě, že jste namíchali nesprávnou tekutinu, ji tímto způsobem ze kbelíku vylijete). Poté mříže odstraňte pouhým kliknutím myši a prolezte oknem na římsu nad nádrží. Opatrně obcházejte budovu po římse, až Casanova automaticky skočí do vody. Ve vodě plavte ke mřížím, které podplavte, gondoliérovi pak během rozhovoru nabídněte prsten a on vás odveze ke Grimaniho paláci.
Vejděte do paláce, kde si promluvte s Isabelou – zatímco ona pro vás připraví falešný dopis, vy se musíte dostat k pravému dopisu do Gaetanova podzemního úkrytu. Přistupte k malé fontánce a prozkoumejte ji. Po jejím obvodu se nacházejí čtyři malé sošky dráčků, s nimiž se dá otáčet. Otočte s horní pravou soškou a s dolní levou soškou (viz obrázek). V podzemí nejdříve seberte ze stolku nalevo rukojeť a v pravé zadní části podzemí tuto rukojeť použijte na slot na stěně – tím otevřete mříže ve vodě. V témž okamžiku přiběhne Isabela a předá vám falešný dopis. Sestupte do vody a podplavte otevřenými mřížemi do Gaetanovy skrýše. Zde prozkoumejte na stole pravý dopis, seberte jej a položte na jeho místo dopis falešný. Následně Gaetanovu skrýš opusťte. Po útěku z paláce si ještě budete muset zašermovat s Gaetanem, načež vás Isabela odveze zpět do věznice.
Vaším úkolem ve věznici je dostat se nazpět do své původní cely, z níž jste před chvílí uprchli. V tom vám napomůže kondorovo oko, které máte v inventáři. Přistupte k hodinám na stěně a vložte oko na pozici dvanácté hodiny – od nynějška kdykoliv stisknete mezerník, uvidíte celou věznici z ptačího pohledu, včetně pohybujících se strážných. Vaše cela je označena písmenem „X“. POZOR! Čas funkčnosti kondorova oka je omezen, takže je nutné jednat poměrně rychle. Při svém putování chodbami věznice se před strážnými skrývejte ve vedlejších místnůstkách. Všichni strážní se pohybují ve stále se opakujících intervalech, takže po chvilce sledování si jejich pohyb zapamatujete a můžete se jim bez problémů vyhýbat. Jakmile se dostanete do své cely, odvede vás Gaetano před inkvizici, která vás shledá nevinným a propustí vás.
Záchrana Benátek – útok na zbrojnici:
Po setkání s Isabelou na náměstí vás čeká vůbec nejodpornější úkol – zúčastnit se finále Benátských
her. Sérii arkádových akcí (skákání, běh, atd…) nelze nijak obalamutit, musíte si tím peklem projít. Dobrá zpráva je ta, že nemusíte zvítězit, pouze hry dokončit. To znamená, že překážky nemusíte zvládnou bez chyb a pokoušet se o jejich zdolávání opakovaně až do úplného sebezničení. Nicméně pokud se vám podaří hry dokončit na první pokus, získáte obrovské sympatie nejen u Isabely, ale též celého benátského lidu. Jinak doporučuji si hru po každém úspěšném kroku ukládat :o).
Po vítězství v Benátských hrách se vydejte do kavárny Florian, kde již na vás čeká Isabela, kníže Grimani a Montoya. Spolu vymyslíte plán, jak se dostat do městské zbrojnice.
Před vchodem do zbrojnice jděte k věži po pravé straně brány a vyšplhejte po laně na její vrchol. Po vyšplhání na hradbu dostanete automaticky do ruky kuši a vaším dalším úkolem je zastřelit všechny duchy, kteří na hradbách hlídkují. Ty lze zabít jedině ze zálohy nebo z velké vzdálenosti, jinak vždy zastřelí dříve oni vás – na rozdíl od vás mají naprosto přesnou mušku. Ideální pozice ke střelbě na většinu duchů je znázorněna na okolních obrázcích.
Prvního ducha zabijte ve chvíli, kdy bude procházet nad schody. Další dva duchy zastřelte na dálku z hradby u schodů, kde jste zabili prvního ducha. Pokračujte po hradbách dále, až spatříte čtvrtého ducha. Toho lze nejsnadněji zastřelit opět na dálku, kdy budete stát vedle povozu a budete na ducha mířit těsně nad dřevěnými bednami. Sejděte po schůdcích u konce hradby na sníženou část, která vede k další hradbě, na níž jsou další duchové. Prvního z těchto duchů pohodlně zastřelíte přímo z této snížené části, dalšího pak sejmete v pozici, kdy budete stát asi uprostřed horní části schůdků vedoucích na hradbu. Třetího ducha pohodlně zastřelíte z vrcholu těchto schůdků. Poslední dva duchy (na vzdálené hradbě a dole pod schody) zastřelíte bez problémů z dálky.
Po schodech, kde číhal poslední duch, sejděte dolů na dvorek. Zde je nutné zabít nejdříve strážného u zadní brány (za sudy nalevo od centrální věže, je nutné číhat schován za sudy a jakmile se stráž otočí zády, vyběhnout za ní a rychle ji zastřelit) a pak stráž u hlavní brány. O posledního strážného se postará Isabela.
Po zabití všech duchů a strážných jděte k hlavní bráně a otevřete ji mechanismem po její pravé straně. Pak jděte ke vchodu do centrální věže (následuje šermířský souboj s duchem), vejděte dovnitř a sejděte do podzemí. Zde prozkoumejte kresbu na podlaze a zapamatujte si pořadí nápisů na horní stužce této kresby: Facito, Aliquid, Operis, Ut, Te, Semper, Diabolus, Inveniat a Occupatum. Poté přistupte ke dveřím a prozkoumejte je – zjistíte, že jsou zamčené mechanismem v podobě puzzlu, sestávajícího z devíti políček označenými jmény shodnými s těmi z fresky na podlaze. Vaším úkolem tedy je uspořádat názvy políček ve výše uvedeném pořadí (od horního řádku k dolnímu – viz obrázek). S devíti políčky je možno otáčet čtyřmi tlačítky – princip je podobný jako u Rubikovy kostky. Přesný postup mačkání tlačítek z výchozí polohy je následující: 3x levé horní, 2x pravé horní, 3x levé horní, 2x pravé horní, 1x pravé dolní, 2x pravé horní, 1x pravé dolní.
Po úspěšném složení puzzlu otevřete dveře a vejděte do skladu střelného prachu. Z komplexu lávek ani nescházejte dolů na podlahu, stačí vystřelit z kuše do soudků u zadní stěny (stojí zde osamoceně). Po jejich výbuchu rychle utíkejte po schodech na vrchol věže, odkud automaticky vyšplháte na palubu lodi vznášející se nad arzenálem. Zde vás čekají už pouze dva šermířské souboje s duchy a pak už jen sladké vítězství nad podlou De Sylvou.