- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Padnou tisíce stromů.... ehm.... přesněji řečeno desítky stromů.
„Atmosféra jednání se mi nelíbila, ..., viděl jsem i pošklebování úředníků SŽDC.“ Potom se není možno divit postoji a minimální vstřícnosti vlastníků, kteří navíc od jednoho z hostů slyšeli vyhrůžku „buď budete souhlasit, nebo vás vyvlastníme“ a až při debatě se dozvídali, o jaký díl půdy by přišli.
Místo informování a jednání s vlastníky jen arogance a nadřazenost úřadů a úředníků. Arogance, neschopnost a současně všehoschopnost úřadů a úředníků.
Řešení je jednoduché. Stavět nadzemní patrové trati. Nad sebou. Případně jednu kolej vést v tunelu pod zemí a druhou nad ní. Bude to sice stát trojnásobek, ale všichni budou spokojení. Včetně stavařů.
Tohle je takový typická aktivismus. Nehledat řešení, ale jenom házet klacky pod nohy. Je to risk, ale stromy se dají přestěhovat. Ať "aktivistují" za tohle, sehnat peníze, odborníky a techniku a alej prostě přestěhují. Nebude to stoprocentní, ale lepší něž to pokácet. Že jim samozřejmě nejde o stromy je jasné...
Takovéhle stromy se přestěhovat nedají. I ten neúspěšný pokus by stál absurdní peníze.
Tak aktivisté ze spolku Kaštanka především chtějí zablokovat rozšíření tratě směrem ke svým obydlím. To jest tam, kde naši předci již v předminulém století výhledově počítali se zdvoukolejněním tratě. A kde na to jsou již připravené pozemky města či státu. Nechápu, jak by si investor SŽDC obhájil, že chce vykupovat zahrady soukromým vlastníkům vlevo koleje, přitom má připravené pozemky pro výstavbu po pravé straně.
Soukromé vlastnictví je věc zcela nepřekročitelná a neměla by být znásilňována a potom sváděna na takové ptákoviny jako je prázdné vlastenčení . Když má nějaká rodina stará o pozemek staletí a potom přijde státní úředník a ukradne mu to o co se staral tak to je nepřijatelné . Když stát něco chce musí se domluvit s vlastníkem , to že se nic nepostaví je pouze výmluva , podívejme se jak to např. fungovalo za první republiky ...
Od monarchie přes první i druhou republiku, protektorát až po šestou republiku to fungovalo tak, že pozemky pro železnice, silnice, dálnice apod. se v případě nedohody vyvlastnily řádově během týdnů.
Soukromé vlastnictví pozemků je alespoň v ČR zabiják jakéhokoliv rozvoje země, protože zde nefunguje žádný patriotismus jako třeba v Polsku, kde chtějí být občané hrdi na rozvoj své země, ale jen sobecká snaha vytřískat z případného prodeje státu co nejvíc do vlastní kapsy, i za cenu, že zdrží výstavbu infrastruktury (či čehokoliv jiného ve veřejném zájmu), o desítky let
To je příliš jednostranný a generalizovaný pohled na věc.
Kdyby Hradečákum o Kaštanku skutečně šlo, spolek vykoupí pozemky sám, sjednotí a následně prodá SŽDC... A mohlo to být v cukuletu. Takhle SŽDC naráží na pravidla, která má a s ohledem, kdy se má stavět, nemůže jednat s každým vlastníkem zvlášť. Takže je jasná situace. Nejsou alternativní pozemky, padnou kaštany.
Pochybuji, že ten spolek má na výkup pozemků dost prostředků.
Asi chtějí obnovit koňku nebo ještě lépe dostavníky...
Stromů je samozřejmě škoda, ale mělo by zaznít, že o budoucím zdvoukolejnění musel vědět už ten co je sázel. Milé je, že jde o jednu řadu stromů ze dvou. Z předchozích zpráv měl člověk vždy pocit, že padne celá alej.
Jak píšete, předci tam stromy zasadili právě proto, aby byly pozemky svým způsobem rezervovány pro výstavbu druhé traťové koleje do Pardubic a ochráněny proti případným jiným stavebním záměrům.
A jak také píšete, spolek Kaštanka vědomě a tendenčně šířil (a nadále zřejmě bude šířit) nejednu nepravdu, takže člověk situace a podmínek neznalý se může snadno nabýt mimo jiných obavy, že padne celá alej komplet (mno i tak, nemocná jírovcová alej je stejně jen jakýmsi rukojmím zdejších aktivistů)