Diskuze

Kvůli dvoukolejce u Hradce padnou tisíce stromů, alej místní nezachránili

Osud kaštanové aleje vedle dvoukolejky mezi Hradcem Králové a Opatovicemi je nejspíš zpečetěn. Správa železniční dopravní cesty by musela posunout plánované koleje o několik metrů a vykoupit pozemky od soukromníků, těm se však nezamlouvá způsob, jakým státní organizace jedná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

Padnou tisíce stromů.... ehm.... přesněji řečeno desítky stromů.

0 0
možnosti

Z75b40y79š19e21k 57Š43v57e50c

12. 11. 2019 12:14

„Atmosféra jednání se mi nelíbila, ..., viděl jsem i pošklebování úředníků SŽDC.“ Potom se není možno divit postoji a minimální vstřícnosti vlastníků, kteří navíc od jednoho z hostů slyšeli vyhrůžku „buď budete souhlasit, nebo vás vyvlastníme“ a až při debatě se dozvídali, o jaký díl půdy by přišli.

Zdroj: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/dvoukolejka-trat-zeleznice-hradec-opatovice-stavba-kastanka-alej-kralovehradecky.A191108_512916_hradec-zpravy_tuu

Místo informování a jednání s vlastníky jen arogance a nadřazenost úřadů a úředníků. Arogance, neschopnost a současně všehoschopnost úřadů a úředníků.

0 0
možnosti

Řešení je jednoduché. Stavět nadzemní patrové trati. Nad sebou. Případně jednu kolej vést v tunelu pod zemí a druhou nad ní. Bude to sice stát trojnásobek, ale všichni budou spokojení. Včetně stavařů.

0 8
možnosti
JB

Tohle je takový typická aktivismus. Nehledat řešení, ale jenom házet klacky pod nohy. Je to risk, ale stromy se dají přestěhovat. Ať "aktivistují" za tohle, sehnat peníze, odborníky a techniku a alej prostě přestěhují. Nebude to stoprocentní, ale lepší něž to pokácet. Že jim samozřejmě nejde o stromy je jasné...

2 7
možnosti

Takovéhle stromy se přestěhovat nedají. I ten neúspěšný pokus by stál absurdní peníze.

1 0
možnosti
RK

R80a40d90e46k 82K38o77i73š

8. 11. 2019 11:55

Tak aktivisté ze spolku Kaštanka především chtějí zablokovat rozšíření tratě směrem ke svým obydlím. To jest tam, kde naši předci již v předminulém století výhledově počítali se zdvoukolejněním tratě. A kde na to jsou již připravené pozemky města či státu. Nechápu, jak by si investor SŽDC obhájil, že chce vykupovat zahrady soukromým vlastníkům vlevo koleje, přitom má připravené pozemky pro výstavbu po pravé straně.

18 0
možnosti
RH

Soukromé vlastnictví je věc zcela nepřekročitelná a neměla by být znásilňována a potom sváděna na takové ptákoviny jako je prázdné vlastenčení . Když má nějaká rodina stará o pozemek staletí a potom přijde státní úředník a ukradne mu to o co se staral tak to je nepřijatelné . Když stát něco chce musí se domluvit s vlastníkem , to že se nic nepostaví je pouze výmluva , podívejme se jak to např. fungovalo za první republiky ...

0 7
možnosti
Foto

J89i19ř76í 29E84r77b72e93n

8. 11. 2019 18:33

Od monarchie přes první i druhou republiku, protektorát až po šestou republiku to fungovalo tak, že pozemky pro železnice, silnice, dálnice apod. se v případě nedohody vyvlastnily řádově během týdnů.

5 0
možnosti
FV

Soukromé vlastnictví pozemků je alespoň v ČR zabiják jakéhokoliv rozvoje země, protože zde nefunguje žádný patriotismus jako třeba v Polsku, kde chtějí být občané hrdi na rozvoj své země, ale jen sobecká snaha vytřískat z případného prodeje státu co nejvíc do vlastní kapsy, i za cenu, že zdrží výstavbu infrastruktury (či čehokoliv jiného ve veřejném zájmu), o desítky let Rv

3 1
možnosti
IH

I42v15a41n 47H22o63l93a15s

8. 11. 2019 11:50

To je příliš jednostranný a generalizovaný pohled na věc.

2 2
možnosti
JH

Kdyby Hradečákum o Kaštanku skutečně šlo, spolek vykoupí pozemky sám, sjednotí a následně prodá SŽDC... A mohlo to být v cukuletu. Takhle SŽDC naráží na pravidla, která má a s ohledem, kdy se má stavět, nemůže jednat s každým vlastníkem zvlášť. Takže je jasná situace. Nejsou alternativní pozemky, padnou kaštany.

7 0
možnosti
PK

P44e10t61r 72K27o44r28b97e76l

8. 11. 2019 12:07

Pochybuji, že ten spolek má na výkup pozemků dost prostředků.

0 0
možnosti
Foto

Asi chtějí obnovit koňku nebo ještě lépe dostavníky...

4 1
možnosti
PK

P34e15t81r 84K68o84r34b25e68l

8. 11. 2019 11:23

Stromů je samozřejmě škoda, ale mělo by zaznít, že o budoucím zdvoukolejnění musel vědět už ten co je sázel. Milé je, že jde o jednu řadu stromů ze dvou. Z předchozích zpráv měl člověk vždy pocit, že padne celá alej.

14 0
možnosti

Jak píšete, předci tam stromy zasadili právě proto, aby byly pozemky svým způsobem rezervovány pro výstavbu druhé traťové koleje do Pardubic a ochráněny proti případným jiným stavebním záměrům.

A jak také píšete, spolek Kaštanka vědomě a tendenčně šířil (a nadále zřejmě bude šířit) nejednu nepravdu, takže člověk situace a podmínek neznalý se může snadno nabýt mimo jiných obavy, že padne celá alej komplet (mno i tak, nemocná jírovcová alej je stejně jen jakýmsi rukojmím zdejších aktivistů)

3 0
možnosti