Němci si stěžují, chtějí víc lístků na MS

  • 18
Berlín - Nejen čeští hokejoví fanoušci byli otrávení systémem prodeje vstupenek na blížící se mistrovství světa v Praze a Ostravě. I Němci jsou nespokojení, především kvůli počtu vstupenek, které dostali k dispozici od organizátorů. Podle agentury SID si stěžují, že český hokejový svaz nedodržel dohodu.

Problém podle německé agentury nastal na straně loterijní společnosti Sazka, investora víceúčelové haly v Praze, která bude hostit zápasy mistrovství světa. Vedení Sazky sice mělo dostat od ČSLH požadavky na vstupenky už koncem listopadu, ale údajně se dohodou mezi svazy necítilo nijak vázáno.

Generální sekretář německého hokejového svazu Franz Reindl konstatoval, že "česká strana hrubě nedodržela dohodu".

"Zahraniční fanoušci se k lístkům nedostanou," postěžoval si Reindl. "Podmínky, které jsme dohodli s českou stranou, byly hrubě nedodrženy. Je to velké, velké zklamání," uvedl Reindl s tím, že už se obrátil na český svaz, ale "nemělo to smysl, protože to prý už není v jeho kompetenci".

Podle agentury jsou telefony v sídle německého svazu už několik dní v nepřetržité permanenci. Fanoušci volají a žehrají na údajně nejasný systém distribuce lístků.

"Ačkoliv předprodej teprve začal, bude vám řečeno, že už jsou všechny naše zápasy vyprodány," líčil generální sekretář německého svazu. "Nedá se proti tomu dělat nic jiného než tišit vášně," mínil Reindl.

Předprodej vstupenek začal formou internetových rezervací v polovině prosince a agentura SID připomíná, že byl systém rychle přetížen. Další vlna předprodeje odstartovala na zhruba 7000 on-line terminálech Sazky v republice minulý týden v pondělí.

Lístky na většinu zápasů byly rozebrány během několika minut. Podle mluvčího Sazky Zdeňka Zikmunda měli v první vlně prodeje všichni individuální zájemci o lístky, ať z Česka nebo ze zahraničí, stejnou šanci uspět.

"Pro všechny platila stejná pravidla, ať už si lístky objednávali z Prahy, nebo z Berlína," řekl Zikmund.

Nyní mají hokejoví příznivci ze zahraničí možnost objednat si zbývající vstupenky prostřednictvím telefonního dispečinku. "Nebo, jako to dělají právě Němci nebo Slováci, přejet hranice a koupit je tady," dodal mluvčí.

Organizační výbor MS pak ve svém prohlášení tvrdí, že systém předprodeje vstupenek zvolil tak, aby uspokojil i zájemce z řad fanoušků, kteří nemají přístup k internetu. S předstihem více než půl roku dostával předběžné objednávky prostřednictvím e-mailu, ale jejich počet překonal veškeré prognózy.

"Nemohlo se nám podařit uspokojit všechny tyto zájemce," praví se v prohlášení.
Reindl tvrdí, že podstatná část vstupenek skončila v rukou lidí, kteří nakoupili ve velkém a budou s nimi později obchodovat na černém trhu. "To se dá vytušit," uvedl generální sekretář německého svazu.

Neuspěl prý ani se stížností u Mezinárodní hokejové federace, na niž se kvůli témuž obrátili i Švýcaři, Finové a Švédové. "Určitě ještě budeme jednat, ale když lístky nejsou, tak prostě nejsou," komentoval věc šéf marketingu hokejové federace Kimmo Leinonen.

Německá agentura připomíná, že na rozdíl od fotbalového mistrovství světa neexistuje v případě hokejového šampionátu pravidlo, podle něhož musejí svazy účastnických zemí získat od pořadatele pevně daný počet vstupenek. Za předprodej zodpovídá jen a jen pořadatel.

"S tím musí hokejová federace do budoucna něco udělat," řekl dále Reindl a Leinonen mu dal za pravdu: "Musíme se postarat o to, aby předprodej pro zahraničí fungoval lépe," doplnil šéf marketingu.

Enormní zájem byl v Německu hlavně o vstupenky na zápas s českými hokejisty v základní skupině A. Pořadatelé dostali na toto jediné utkání 170.000 žádostí o lístky. Nová hala Sazka Arena v Praze-Libni ale pojme jen 17.000 lidí. Zápas domácího výběru s Německem patřil mezi ty, na které bylo v České republice vyprodáno během několika desítek minut.

,

Mistrovství světa v hokeji 2024

Hokejové MS 2024 se uskuteční od 10. do 26. května v Praze a Ostravě. Český tým se představí v pražské základní skupině, kde ho čekají Kanada, Finsko, Švýcarsko, Dánsko, Norsko, Rakousko a Velká Británie.