Rozhodla o tom dozorčí rada a valná hromada svazu (DFB), který si nechal udělat rozsáhlou analýzu vnímání značky „Die Mannschaft“.
Výzkum vedl interně i externě a rovněž vedl rozhovory s odborníky z oboru. Ačkoliv popularita zmíněného hesla, které se objevovalo v propagačních materiálech či například na autobusu reprezentace, mírně rostla, nebyl na něj ve svazu i mimo něj jednotný pohled.
„Průzkumy a analýzy ukázaly, že název „Die Mannschaft“ je velmi známý a oblíbený zejména v zahraničí. Znamená hodnoty, jako je týmový duch a úspěch. Je však také faktem, že ve fanouškovských kruzích v této zemi je někdy vnímán kriticky a diskutován emotivně,“ vysvětluje krok prezident svazu Bernd Neuendorf.
„Důležitější než jméno je však výkonnost národního týmu. Že žije hodnotami, které DFB reprezentuje na hřišti i mimo něj, že ukazuje správný přístup, že inspiruje své fanoušky,“ pokračoval.
Alexander Wehrle, předseda dozorčí rady DFB, připustil, že názory na užívání přezdívky „Die Mannschaft“ se hodně lišily i uvnitř svazu.
„To je jasný příznak polarizace jména, s nímž by přitom měli přece všichni souznít,“ poznamenal Wehrle.
V nedávné anketě, kterou pro televizní stanice RTL a n-tv vedla jedna z předních německých institucí pro průzkum trhu a veřejného mínění Forsa, se jen 24 procent respondentů vyjádřilo pro zachování výrazu. Pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung dříve skoro 80 procent z 5 300 hlasujících uvedlo, že by se bez hesla „Die Mannschaft“ klidně obešlo.
Německé servery jako Bild či Welt zmiňují, že fanoušci považovali přezdívku za příliš komerční, neosobní. Prý vedla spíš k odcizení od týmu než k jeho oblibě.
„Tým, který vede Hansi Flick, je pro každého a každý si ho může pojmenovat, jak chce. Koneckonců nezáleží ani tak na tom, jak se tým jmenuje, ale na tom, co v něm je. A na tom se shodneme: máme inspirativní národní tým s velkým potenciálem a fascinujícími osobnostmi,“ uzavřel Wehrle.