Ze hřiště znáte Lionela Messiho dobře. Fenomenální levačka, žádný gólový rekord před ním není v bezpečí. Jaký je ale čtyřnásobný nejlepší fotbalista planety ve chvílích, kdy na sobě nemá fotbalový dres? "Neskutečně skromný chlapík," popisuje Jaroš.
Co vás napadlo, když vám řekli: Budeš točit reklamu s Messim?
Máte ohromnou radost, ale po pěti sekundách vám úsměv ztuhne - najednou si uvědomíte, že nesmíte udělat chybu. Všechno musí klapnout. Druhou šanci točit s Messim nedostanete. A když to neklapne, tak se ztrapníte před miliony lidí. Takže je o co hrát. Naštěstí jsme měli skvělý kreativní tým z pražské agentury Saatchi, se kterým jsme dřív dělali třeba "zadarovské reklamy". A super podporu od lidí z celé skupiny Ooredoo.
Jaký je Messi zblízka?
Nikdy v životě jsem na natáčení neviděl nikoho tak dokonale koncentrovaného. Před kamerou jel asi dvě a půl hodiny v kuse, ani na vteřinu nepohlédl stranou, ani jednou si nesedl, neodpočinul, skleničku vody nevypil, ač jsme mu ji podávali. Utahal celý štáb. Když jsme vyhlásili pauzu, začal hrát fotbal s dětskými herci a dělal přitom takové triky, že to bylo lepší než celé natáčení. Takže jsme zase zapnuli kamery. Hrozně si to užíval. Bylo vidět, že fotbal je pro něj všechno.
Říká se o něm, že je velmi skromný, působí až plaše. Potvrdíte to?
Vůbec nemá hvězdné manýry a je vyloženě plachý. Nechápu to, ale přišlo mi, že nejslavnější fotbalista na planetě je zároveň i nejskromnější. Potkal jsem na festivalu ve Varech začínající rosničky, které byly třikrát v televizi, ale měly nos nahoru víc než Messi. Ono to tak asi v životě funguje. Když jste v něčem nejlepší na světě, už to nemusíte lidem tolik cpát. Můžete si dovolit být skromný a jen se usmívat.
Neměl speciální požadavky?
Jen jídlo si přivezl vlastní. A předem řekl, že v 15.30 bohužel musí odjet za týmem na trénink, což taky přesně dodržel.
Většinou velké hvězdy nepřijdou včas a rády na sebe nechají čekat. Byl Messi vzorný?
Ano, jen na začátku nám trošku zatrnulo. Měli jsme Lea jen na čtyři hodiny, což je na natáčení strašně málo. Běžně se třicetisekundová reklama točí i den či dva. Ale s Messim tohle není možné. Všechno bylo naplánované na minuty. Takže nás vyděsilo, když Leo po příchodu na plac řekl, že nezačne hned, že se nejdřív musí oholit.
Cože?
Začali jsme ho přemlouvat - ne, Leo, ne, sjeďme to, prosím, bez holení. I režisér v zoufalé snaze nahnat čas Leovi tvrdil, že strniště se hodí k charakteru filmu víc. Ale Leo se jen usmál a povídá. "Lidi, já jsem taky tváří jedné kosmetické firmy a té jsem slíbil, že budu na kameře vždycky hladce oholený." Tak jsme sklapli a nechali ho se holit. Slib je slib, i když jste Messi.
Jak se s ním natáčelo? Je dobrý herec?
Je lepší herec, než si myslí. Jen se podívejte na náš film - všechny ty výrazy tváře a emoce. Řekl bych, že režisér Craig Gillespie dostal z Messiho zatím nejlepší výkon vůbec. Je hodně znát, že se Leo už roky pohybuje před kamerou a do tváře mu švihlo milion blesků. Dlouho čelí takovému mediálnímu tlaku, jaký si nikdo z nás nedovede představit. A to mu dává větší a větší suverenitu před kamerou.
Kdo je Martin JarošŘeditel marketingové komunikace v Ooredoo, což je katarský mobilní operátor. Je mu 37 let. Předtím pracoval převážně pro české mobilní operátory a výrazně ovlivnil jejich reklamní kampaně. Natočil například reklamy s Chuckem Norrisem, Petrem Čtvrtníčkem či Zadarem Volaničem v podání Jakuba Koháka. Tohle byla jeho poslední česká kampaň. Hláška ze série lyžařských spotů "Ááá, pojď mi hop!" zlidověla. |
Projevily se při natáčení i jeho fotbalové schopnosti?
Měl vystřelit a dát gól, což musel zopakovat asi třicetkrát. Šílené bylo, že Leo každou z těch třiceti střel umístil do toho samého bodu. A tím myslím PŘESNĚ do toho samého bodu. Bylo to skoro až strašidelné. Poslední střelou tu branku úplně zboural. Bylo vidět, že je opravdu z jiné planety.
Co to vlastně obnáší, získat Messiho na reklamu?
My s ním spolupracujeme dlouhodobě, což je ta nejlepší cesta. Podílíme se na jeho nadaci, odstartovali jsme s ním projekt mobilních klinik pro chudé děti v Asii. To jsou věci, které jsou pro něj důležité. A navíc nám asi při schvalování pomohlo, že naše reklama je o fotbale. Leo je fotbalista a nechce si hrát na něco, co není.
Co pro vás znamená potkat Messiho? Něco jako točit s nějakou hollywoodskou hvězdou?
Znamená to pro mě ještě víc. Herci k reklamě patří, ať jsou jakkoliv slavní, ale tohle byl svátek. Měl jsem štěstí, že jsem se pracovně potkal se sportovci jako Lewis Hamilton, Petr Čech nebo Tomáš Rosický. Dojem byl stejný: velké hvězdy jsou zároveň velkými lidmi. Úspěch opravdu přichází k těm, kteří si ho zaslouží. Na světové úrovni žádné náhody neexistují. Messi má asi víc úspěchů než kterýkoliv jiný hráč. Když se s ním setkáte, pochopíte, že si to zaslouží. Taková osobnost se narodí jednou za generaci.
Prý máte doma míč, s nímž se točilo. Jak cenný je to úlovek?
Cením si ho strašně moc. Ještě víc než podepsané košile Chucka Norrise, ve které byl nepřetržitě tři dny během natáčení v Praze. Asi tomu pomáhá i to, že ta košile z pietních důvodů nebyla nikdy vypraná. Míč proti ní vůbec nesmrdí.
Byl Messi zvědavý na výsledek reklamy?
Ano, a jak! Máme dokonce i video z toho, když hotovou reklamu viděl poprvé. Reklama se mu hrozně líbila, hlavně kvůli výkonu těch kluků. Na svém Facebooku jejich výkon označil za geniální. Leo má na Facebooku 57 milionů odběratelů, takže to pro nás dost znamenalo.
Spolupracoval Messi i nějak aktivně na scénáři?
Jedna věc pro něj byla důležitá: v žádném případě nechtěl nad kluky dominovat, chtěl raději hodně prohrát. Nechtěl být za hvězdu. Prý to tak dělá stejně, když hraje se svými malými bratranci. Rádi jsme poslechli.
Myslíte, že ho natáčení bavilo, nebo to byla jen rutina a splněná povinnost?
Myslím, že ho to bavilo právě kvůli fotbalu a dětem. Leo měl v dětství velké zdravotní problémy a hrozilo mu, že nevyroste správně. Jeho rodina si léčbu nemohla dovolit. Tehdy zázračně zasáhla Barcelona, která v něm vytušila talent a zaplatila mu léčbu. Tento příběh v něm pořád rezonuje. Proto založil Nadaci Lea Messiho, která pomáhá znevýhodněným dětem po celém světě. A my jako Ooredoo s ním na tom spolupracujeme.
Stihli jste probrat mistrovství světa a šance jeho Argentiny?
Popřál jsem mu hodně štěstí a gól ve finále. Smál se, ale bylo vidět, že je to pro něj důležité. Hraje se v Brazílii, to je pro něj skoro doma.