Jak vypadala štědrovečerní nadílka v rodinách českých manažerů a šéfů? Ještě v předvánočním průzkumu společnosti Kompass se nadřízení svěřili, že svým bližním darují hlavně elektroniku a kosmetiku. Prostor však dostaly i netradiční dárky - jako motorová pila či seskok padákem. Vedle toho došlo i na potápěčskou soupravu, vybavení pro koně či obraz. Několik šéfů předalo svým blízkým klíče od nového automobilu. Ankety, kterou Kompass zpracoval pro iDNES, se zúčastnilo 1127 manažerů.
Téměř pětina z nich se rozhodla nadělit svému partnerovi jako hlavní dárek kosmetiku. Stejný počet pak chystalo pod stromeček elektroniku. Dalších patnáct procent podarovalo partnera či partnerku nábytkem nebo bytovým doplňkem. V drtivé většině nebyly manažerské dárky nijak extravagantní - často se objevily knihy, CD, DVD, lyžařské vybavení. A jak hluboko jsou manažeři ochotni kvůli Ježíškovi sáhnout do kapsy? Nadpoloviční většině šéfů českých firem stačí deset tisíc korun, tři čtvrtiny z nich utratí za vánoční nadílku maximálně 15 tisíc.
Kvůli alkoholu můžete dostat výpověď. |
Většina manažerů shání dárky v mírném předstihu v listopadu a v prosinci, další třetina přiznala, že nákupy nechává na poslední chvíli. Tradiční podobu bude mít i přelom roku, do ciziny zamíří jen pět manažerů ze sta. Převážná většina z nich bude na Silvestra doma. Do českých hor se chystá 16 procent dotázaných.