Diskuze

Babo raď! Hypotéku nebo úvěr ze stavebního spoření?

Potřeba vlastního bydlení zpravidla postihne dříve nebo později každého z nás a v tu chvíli je třeba se rozhodovat o formě financování nemovitosti . Tato potřeba samozřejmě odpadá v případě, že máte dostatek finančních prostředků pro koupit za hotové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

3. 4. 2001 13:17
Když jsme u těch hypoték, neví...
Když jsme u těch hypoték, nevíte někdo, jestli už vláda schválila výši příspěvku na úroky z hypoték a případně o kolik procent se jedná? Někde jsem slyšel, že by to mělo být projednáváno v dubnu a platit od května. Údajně by to nemuselo platit zpětně, na smlouvy uzavřené před tímto datem. Potřebuji poradit, díky za odpověď.
0 0
možnosti

3. 4. 2001 13:43
Bohužel Vám příliš mnoho světl...
Bohužel Vám příliš mnoho světla do této problematiky nepřinesu, neboť jste dostatečně dobře informován. Další vývoj státní podpory hypoték záleží na tom, zda bude schválena novela zákona o rozpočtových pravidlech. V současné době činí státní příspěvek pouze dvě procenta, avšak od května by mohl být znovu čtyřprocentní (záleží na zmiňované novele). Osobně bych všem zájemcům o hypotéku doporučoval počkat až bude v této záležitosti jasněji, neboť dvou či čtyřprocentní státní příspěvek peněženka výrazně pocítí.
0 0
možnosti

3. 4. 2001 8:49
V loňském roce jsem si vzala h...
V loňském roce jsem si vzala hypotéku na rekonstrukci rodinného domu. Svůj příjem rozhodně nepovažuji za nadprůměrný a proto jsem si rozložila splátky na 20 let. Je pravdou, že zaplatím více na úrocích, ale úvěr byl poskytnut velice rychle. Za poněkud nespravedlivé považuji skutečnost, že pokud jsem se pustila do rekonstrukce 80 let starého domu (celkem finančně náročné) nemám nárok na státní podporu.
0 0
možnosti

3. 4. 2001 12:30
Sdílím váš názor, že zákon o p...
Sdílím váš názor, že zákon o poskytování státní podpory 244/1995 není příliš dobrý. Podrobněji jsme se tomuto právnímu předpisu věnovali v komentáři "Protizákonné čerpání státní podpory vyjde velmi draho". Pravdou je, že státní příspěvek k hypotékám dokáže měsíční splátku výrazně snížit, což se bohužel ve vašem případě nestalo. Podobných názorů, jako je ten váš, se však objevuje stále více a tak je v budoucnu možné, že stát bude podporovat i investice do již existujících nemovitostí.
0 0
možnosti

2. 4. 2001 11:58
V článku je uvedeno, že hypote...
V článku je uvedeno, že hypoteční úvěr klade mnohem vyšší nároky na bonitu žadatele a obecně platí, že na ni dosáhnou jen lidé s nadprůměrnými příjmy. Moc by mne zajímalo, kolik to tak je ten „průměrný příjem“, kolik musí mít člověk měsíčně čistého, aby získal slušnou úrokovou sazbu na hypotéku. Nemáte s tím někdo praktickou zkušenost?
0 0
možnosti

2. 4. 2001 13:24
Vlastní zkušenost s hypotékami...
Vlastní zkušenost s hypotékami nemám a jsem zatím bez tohoto produktu. Jeden z mých kamarádů, jehož příjmy rozhodně nepovažuji za vysoké, dostal úrokovou sazbu 8,3 procenta při pětiletém fixingu. Méně bonitní klienti si musí s ohledem na relativně nižší příjmy zpravidla prodloužit dobu splácení hypotéky (kupříkladu na dvacet let). Tím si samozřejmě sníží hodnotu měsíční splátky, avšak zaplatí více na úrocích.
0 0
možnosti

2. 4. 2001 9:34
No nemyslím si, že by hypotéky...
No nemyslím si, že by hypotéky byly levnější než překlenovací úvěry.
0 0
možnosti

2. 4. 2001 9:42
Máte pravdu tak asi z poloviny...
Máte pravdu tak asi z poloviny. Úrokové sazby z překlenovacích úvěrů se v současnosti na trhu pohybují mezi 6,5 až 11 procenty. Závisí zejména na tom, jak blízko je klient k přidělení klasického úvěru ze stavebního spoření. Na druhé straně hypotéky považuji za dostupné pro občana s mírně nadprůměrnými příjmy mezi osmi a devíti procenty. Jejich atraktivita však rapidně vzroste, pokud investice do nemovitosti splňuje nárok na poskytnutí státního příspěvku k hypotečním úvěrům.
0 0
možnosti