- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedávám nic. Dnešní ceny v restauracích jsou tak vysoké, že si mzdový problém má řešit majitel restaurace a zaměstnanec. Od toho si takové zaměstnání vybral..že ho to třeba baví. A majitel restaurace má dost vysoký rabat, aby své zaměstnance, pokud je s nimi spokojený, zaplatil legálně a ne že bude obsluha závislá na spropitném.
"Situaci vysvětlete a domáhejte se nápravy. Je to lepší, než napsat restauraci špatnou recenzi na internetu." - Tak lepsi je to pro majitele te restaurace. Napsat restauraci špatnou recenzi na internetu je zase lepsi pro potencialni zakazniky, kteri se te restauraci muzou vyhnout driv, nez ziskaji spatnou zkusenost sami.
Spropitné i tam, kde se platí u pokladny?? A proč?? Mimo to, různé kasičky u pokladen neslouží pro spropitné, ale pro příspěvek nějaké neziskovce.
Je mi dost proti chuti "móda" vynucovat si spropitné při platbě kartou, kdy mi dají do ruky terminál se slovy "tady můžete zadat spropitné". Četl jsem o případech, kdy takto lidé omylem dali spropitné ve výši až tisíců dolarů, protože si mysleli, že mají zadat PIN. V jednom diskusním fóru jsem si přečetl příběh Čecha, který v USA takto přišel o značné peníze, restaurace je nejdříve odmitla vrátit, poté zkrachovala.
to chapu schvalne ste zacal platti kartou abyste nemusel platit dyzka a oni na vas takto i vy chudacku, tak jim ho nedate a je...
Nejsem dnešní , a proto jsem si plně vědom nákladů restaurace na mzdy,energie,nájem, pojištění , ale přesto se mi zdá, že jsou ceny přepálené, tež si je třeba uvědomit , že od pivovarů dostávají ne malé dotace , jak finanční , tak v podobě bezplatného užívání výčepního zařízení , k tomu ubrusy , sklenice. 0,2lt Coly za 30Kč je fakt pedražené anebo karafa s kohoutkovou vodou za 25Kč , no nevím..
Zrovna náklady na sklo a pípu by byly marginální, i kdyby je hospodský nakrásně platil ze svého...
Upřímně - tento zvyk je mi dost proti srsti. Nikdy to totiž neodhadnete správně:Buď je člověk škrt, nebo nabob, který se předvádí, hodí na stůl bankovku („to je dobrý“) a blahosklonně čeká na ponížené „děkuji“.Všichni číšníci vám potvrdí, že když je muž s „novou“ ženou – tak dává trojnásobné dýško ve srovnání s tím, který je sám. Když je s manželkou, nedává skoro nic... :-)
Vrchol trapnosti je nápis TIPS NOT INCLUDED na současných elektronických účtenkách.
Čtěte: „Účtujeme vám 500, ale rádi bychom od vás automaticky dostali 550“.:-(
Marketingový tip: Kdyby někdo otevřel restauraci s názvem „BEZ DÝŠKA“ – tak tam bude mít narváno...! :-)
Je to absolutně idiotský a trapný uzus, který je bohužel rozšířený po celém světě...
Dávat někomu BONUS ZA TO, ŽE VÁM PŘINESL JÍDLO???
... a teď do mě ...
Naprosto souhlasím!!! NEDÁVEJME NIC (nejvýš zaokrouhlení) !
Kolik necháváte dýško třeba na pumpě, když platíte za PHM?
Pokud mi někdo natankuje tak dvacku. Když si tankuji sám tak nevím za jaké služby bych to dýško nechával :)
Kdo chce, ať spropitné dává - jeho soukromá, dobrovolná věc (v podstatě charitativní dar), ale obecně je to zbytečné/nadbytečné. Ceny mají zkalkulované se vším všudy, pro motivaci zaměstnanců jsou tu jejich šáfové/majitelé provozů, NIKOLI zákazníci.
Spropitné je forma daňového úniku. Cena má být transparentní, jasně předem daná, a odměnou za spokojenost zákazníka by mělo být, že se tam zákazník bude vracet (a naopak).
Ono je totiž spropitné ošemetné i pro samotné příjemce, protože každý může očekávat něco jiného, a pak může dojít ke zbytečnému zklamání nebo naštvanosti. U zaměstnanců restaurací pak často dochází k tomu, že majitel přímo hřeší na spropitné a platí své zaměstnance minimální mzdou a slibuje jim spropitné.
Naopak u drobných služeb většinou stačí zaokrouhlit - např. když má holič nastavenu cenu na 98Kč, tak je hned jasné, že reálně dává cenu 100Kč a ty 2 koruny chce nedaněné, takže tam není problém úmysl odhadnout.
Zajímalo by mne , zda někdo z Vás nebo některá z Vás dostává u holiče , kadeřníka, kosmetičky ,pedikerky , v solariu řádné účtenky , i když ještě nepodléhají EET , já tedy ne , jedině když na tom trvám
To nedostávám nikde kde nemají EET. Ani u řemeslníků. Zpravidla jsou místní a když se něco pokazí tak dojedou a opraví to bez reklamačního řízení.