- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Díky EU máme spotřebitelská práva zbytečně rozsáhlá. Záruka ze zákona by měla být maximálně 1 rok a zbytek by měl být záležitostí konkurenčního boje mezi dodavateli. Přineslo by to snížení cen u většiny zboží.
To je blbost jak vyšitá.
Už jen v rámci přecházení odpadu by měla být záruka min. 2 roky s možností oprav v dalších letech, dejme tomu třeba 5
Hm, našemu dítěti se rozpadly boty i z obchodu Baťa.. takže jsem to vzdal,lepší v Hervisu s tím nedělají žádný . komplikace, vyměňují ihned nebo i ihned vrací peníze..v Sportisimo si počkate celý měsíc než uznají že se boty po dvou měsících nošení celé rpzlepily..ale taky to vyšlo zatím vždy. Kvalitní boty dneska koupit?to mi poraďte jak to poznáte,to leda aby byly kožené polobotky těžké 2kg.. německé mokasíny kožené mi vydržely, teda povrch a rozdrobila se napadrt se podrážka.samovolne ve skříni, prostě časem.ne při zátěži při chůzi
Je potřeba dávat pozor i na to, aby si děti zbytečně neokopávaly boty, řádně si je nazouvaly a neškrontaly. Pak ty boty vydrží víc, třeba i několik let.
Nejlepší by bylo, kdyby ze zákona nebyla záruka žádná a prodejci ji poskytovali coby konkurenční výhodu. Takže, člověk by mohl koupit ultra levný výrobek bez záruky s tím, že to prostě riskne, nebo by mohl vybírat podle ceny A poskytované záruky.
A pokud by prodejce smlouvu nedodržel a zboží neopravil, či nevyměnil, přesto, že jste si vybral sice dražšího prodejce, ale právě kvůli záruce. Jak byste se domáhal svého práva? Mám obavu, že by v tom obchodní inspekce nebyla příslušná a soudní spor by asi nikdo absolvovat nechtěl.
Tak prvně je třeba říci, že i když je novela vyžadována EU, tak změna systému reklamací je čistě nápad Pelikána, Knežínka a Benešové.
Tedy lze říci, že opět parta kolem Babiše připravila zákon, který mu má pomoci vyrábět nereklamovatelné šmejdy. Jo tomu se říká že bude líp.
Bohužel koblihám a jiným anonystům, toto nikdo nikdy nevysvětlí.
Anonysta je dobrý název. Také jste mohl prohodit první samohlásky.
Docela bude zajímavé sledovat jak se bude prodejce dohadovat s přepravcem a ten zase se zákazníkem, kdo poškodil zboží při převzetí. Dnes je běžná služba dovozu domů i v kamenném obchodě - hlavně v elektru. Takže v kamenném obchodě koupíte a zaplatíte třeba ledničku bez zjevných závad a doma z kartonu vybalíte vadný kus a teď kdo dokáže, že k závadě došlo ve skladu špatnou manipulací, nebo v autě špatnou přepravou. Prodejce? Přepravce?
Přece si nebudu kupovat věc s tím,že vada byla při převzetí výrobku.Jak to asi budu vědět Zase právnické kličky,kterým nikdo nebude rozumět.Výsměch občanům ČR.A zase EU,čert nám ji byl dlužen.
To je nejaka blbost ne? Kdyz se treba u elektriky pracky po roce a pul propali nejaky kondenzator (protoze ta soucastka proste byla "levna"), tak ta vada evidentne pri prevzeti neexistovala - pracka prece fungovala. Takze se jako prodejce ze zaruky vyvlekne? Nejak tomu nerozumim.
Aha ... asi uz mi docvaklo. Vpodstate ta vada existovala uz pri prevzeti zbozi, protoze "kondenzator poddimenzovany". ... Jen budu muset prokazat, ze ten kondenzator tam byl uz v dobe koupe ... coz muze nekdy byt problematicke (ale nic to fakticky nemeni oproti dnesku - po roce a pul)
hm, takže záruka je na jeden rok a já si každý rok budu ten spotřební šmejd z číny kupovat znova. číňan dostane svý prachy, český prodejce dostane svý prachy, stát dostane svý dph a všichni budou spokojeni. až na spotřebitele.
Dneska máte tu záruku co bude jeden rok jenom půl roku a jste spokojen. Co teda vlastně chcete?
Já nevím, co je na tom za nepochopení? Přebírám - kupuji zboží - je funkční, záruka běží. Zboží přestane fungovat, záruka zanikla.
Tedy ať žijí ničítka, která budou výrobky kazit nikoli po dvou letech ale třeba po půl roce.
Spíš je zajímavé sledovat, jak zahraniční distribuce umí dát v Německu 3 až 5 let záruky místo 2, jako je to u nás.