- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pri cteni tohoto clanku mam neodbytny pocit spokojenosti z duvodu sedmeho vyroci nepodnikani v CR, nestresovani z duvodu nejistoty, jestli vse bylo zuctovano tak jak ma byt, nulovych obav z budoucnosti a v neposledni rade mne hreje u srdce, ze sve dane uz neodvadim v CR, takze tu byrokratickou hydru uz nezivim. Zbylym mohykanum preji hodne stesti, mnoho energie a pevne nervy. Ale ja uz tu hru na poddaneho, saskujiciho dle urednicke libovule, hrat nebudu. Ano, tady v Nizozemi je mi lip.
Také o tom přemýšlím. Přesunul jste do Nizozemí jen formální sídlo, nebo celé podnikání i sebe? :-)
Mni, koukám, že to zjednodušení papírování pro živnostníky, jímž se vrchnost tak holedbala, si ti samí byrokraté vykládají nějak prapodivně. :-o
Tak Babiš přijal za 4 roky 30 tisíc úředníků. Nějakou pseudopráci jim vymyslet musel.
Proč jeden odstavec v textu redaktorovi vysvětluje vícero poradců a ještě tam uvádí jejich jména, pak tam mají akorát chyby a redaktor patrně se daňové problematice vůbec nevěnuje a na chyby nepřijde.
Dovedete si začít podnikat např. jako řemeslník a nemít možnost daňového paušálu???
Přechodné období za rok 2017 je z toho důvodu, že byl zákon schválen (vyšel ve sbírce zákonů) až v polovině a tudíž by se paušálisté oprávněně domáhali náhrad, jelikož by půl rok nevedli náklady.
Trochu překvapením pro mne je, že když pojedu v roce 2017 podle pravidel roku 2016, tak nemohu ani za rok 2018 odepsat děti.
To je nějaké divné - a ať do toho koukám, jak do toho koukám, tak to v tom zákoně nikde nevidím.
Jenže to, co si vyberou za rok 2017, budou muset dodržet i u daňového přiznání za rok 2018.
Nemá někdo odkaz na konkrétní zákon? Zatím jsem všude viděl, že přechodné období je jen za rok 2017 a od 2018 musejí všichni fungovat dle nových pravidel (tzn. poloviční paušál na výdaje + možnost odpočtu dějí a manželky). Je teda tvrzení v tomto článku nepravdivé?
To není tak úplně pravda. Jestli si to dobře vybavuji, tak u daňového paušálu s počítá skutečně obdržená platba. Kdyžto u daní dle účetnictví se počítá již vystavený doklad. Pokud tedy podnikatel v jednom roce vystaví a inkasuje v jednom roce, není to probém.
I pokud se další rok rozhodně např. pro výdajový poušál oproti evidenci, tak je možné za předešlý rok podat opravné daňové přiznání a nově danit druhým způsobem.
Paušál by měl být spíše výjimkou. Pro začínající podnikatele, pro ty s malým obratem a podobně. A té byrokracie moc neubude - náklady musíte evidovat stejně, jen máte jednodušší vyplnění formuláře.
Naklady dle me evidovat prave nemusite, proc taky! (muzu klidne platit ze soukromeho bezneho uctu, osobni kreditkou, vzit si pujcku s manzelkou a z toho to platit, atd). Ale melo by to byt opravdu jen pro ty "mensi" - pro tu 60% skupinu to vychazi na obrat 1 mio rocne = 83,333 mesicne, to mi prijde jako v pohode hranice.
to je to zjednodušování byrokracie v praxi, takže se vše ještě víc zamotá a přidají se výjimky, aby bylo za co dávat pokuty :-(
Byly někdy dva roky za sebou kdy se podávalo přiznání podle stejných pravidel?
Podle mě ne. Vždycky jsou tam nějaké změny. To poznáte už podle formulářů, jsou každý rok nové. Aktuální je vzor č. 24 a zákon je z roku 1992. Plus změny, které nemají na formulář vliv