Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Penzijní připojištění v osmnácti? Možná z recese.

Velkou polemiku mezi laickou i odbornou veřejností vyvolává otázka, v kolika letech by si měl občan uzavřít smlouvu o penzijním připojištění. Většina lidí si zatím uzavírá penzijní pojištění daleko po čtyřicítce. Je vhodné ho uzavřít dříve?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zastánce PF

13. 7. 2001 13:01
Zatím se při diskusi neobjevil...
Zatím se při diskusi neobjevila jedna podstatná výhoda penzijního připojištění oproti kapitálovému pojištění daná výsluhovou penzí. Tuto penzi je možné čerpat (třeba jednorázově) "již" po 15 letech spoření a není nutné čekat na prostředky až do 60. Na výsluhové penzi může být vyplaceno až 50% veškerých příspěvků, včetně zhodnocení a státních příspěvků. Pokud začnete spořit ve 20 máte výsluhovou penzi již v 35 letech!
0 0
možnosti

čekatel na penzi

13. 7. 2001 16:33
Když jste takový zastánce penz...
Když jste takový zastánce penzijního pojištění, tak mi sdělte (spočítejte) kolik budu dostávat pravidelně měsíčně v šedesáti letech, když ve třiceti začnu pravidelně přispívat 500 korun měsíčně. V tom penzijním plánu je takový hrozný vzorec, kterému zbla nerozumím. Když jsem volal na penzijní fond (na 0800 ….), tak mi slečna řekla, že to sama nechápe, ale že zavolá nějaký odborník. A tak čekám a čekám a nikdo nevolá. Zkuste to Vy. Samozřejmě baj oko, alespoň přibližně. Dík.
0 0
možnosti

13. 7. 2001 12:16
Ježíši, Marie - vždyť v tom čl...
Ježíši, Marie - vždyť v tom článku je téměř všechno napsáno a nějaký "občan" napíše, že penzijní připojištění je nejvýhodnější a nejbezpečnější investicí. "Občane" vždy si nejdříve přečtěte článek, jsou tam sice odborníkům obecně známé věci, pro Vás je tam nové všechno.
0 0
možnosti

kapitalista

14. 7. 2001 8:19
Pane Zajíčku, nechte ho žít. J...
Pane Zajíčku, nechte ho žít. Je mladý, tak ať se učí. Lepší, když dá peníze do PF, než když je nechá na vkladní knížce. A pak, každý si pod pojmem investice představuje něco jiného. Někdo má rád holky a někdo vdolky. Mě například nebaví peníze vydělávat, ale je utrácet. Zatím se mi to daří.
0 0
možnosti

pavel

13. 7. 2001 9:41
Směšovat absolutní (příspěvky)...
Směšovat absolutní (příspěvky)a reálná čísla (2%zhodnocení)je zásadní chybou (nebo snad záměrem?). Stejně tak dávat na rovinu riziko investice do akcií s investicemi do penzijního fondu. Penzijní připojištění je na našem trhu nejbezpečnější dlouhodobou investicí s nadprůměrným zhodnocením.
0 0
možnosti

13. 7. 2001 10:14
Vy asi budete nahaněč nějakého...
Vy asi budete nahaněč nějakého penzijního fondu, že? A že je penzijní připojištění nejlepším produktem na trhu to je nebetyčná blbost.
0 0
možnosti

tom_orrow

13. 7. 2001 1:45
Jo ukládat, ale jen jedenkrat ...
Jo ukládat, ale jen jedenkrat za rok. Víte proč ? Když dám 300 každý měsíc z účtu /nebo snad složenkou - fuj/, stojí mě to 4 Kč. To je 1,333 procenta z vkládané částky. A to je ztráta.
0 0
možnosti

pavel

12. 7. 2001 15:28
1. vy snad verite ze se duchod...
1. vy snad verite ze se duchodu dozijete ? naivkove 2. stejne jako vsechno se u nas v cechach rozkradlo, neverim tomu ze tohle vydrzi bez vykradeni nejakych 40 let. cago
0 0
možnosti

Pavel Hulák

12. 7. 2001 16:42
Nevím, jestli tahle reakce oče...
Nevím, jestli tahle reakce očekává seriózní odpověď, ale budiž. Ad 1) Dožití se penze záleží hodně na životosprávě a trochu i na štěstí, ale vše zatím hovoří pro obecně se prodlužující délku života. Ad 2) Nebyl bych takový skeptik ohledně bezpečí, když 10 největších penzijních fondů (s výjimkou PF České pojišťovny), kterým dohromady patří přes 90 % trhu, přísluší k některé ze zahraničních finančních skupin s desítkami let tradice a důvěry. Pavel Hulák, externí spolupracovník Fincentra
0 0
možnosti

12. 7. 2001 13:36
V mladých letech je penzijní p...
V mladých letech je penzijní připojištění vážně hloupost, stavební spoření je základ.
0 0
možnosti

Stoural

12. 7. 2001 13:40
Jenže to je výhodné samozřejmě...
Jenže to je výhodné samozřejmě jen do určité výše a co s tím zbytkem?
0 0
možnosti

Marek

12. 7. 2001 12:43
Velice zajímavá debata. Myslím...
Velice zajímavá debata. Myslím si, že tu bylo řečeno (napsáno) takřka vše podstatné. Také tuto záležitost ve své praxi nestavím kategoricky „PP od 18-ti let ano nebo ne“. Mám některé mladé klienty, kteří i přes podrobné vysvětlení kladů a záporů si tento produkt přidali do svého portfolia. Přesně v intencích pana Huláka. Nějaké to pivo a cigarety oželím a pak se to může hodit. A teď do roviny hypotéz. Demografický vývoj v naší republice (jinde ovšem taky) je žalostný. Totéž se dá říci o důchodovém systému, který bude muset dostát podstatných změn. Myslíte si, že stát zvýší pobídkové složky k penzijnímu připojištění? Možná by bylo od státu seriózní, kdyby výši příspěvku indexoval podle navýšení minimální mzdy. O kolik procent by se zvýšila minimální mzda o tolik procent by došlo k navýšení maximální částky příspěvku. Doposud reálná hodnota příspěvku rok od roku klesá. F. Marek
0 0
možnosti

bedich

12. 7. 2001 11:36
pan hulák mě ve stejné minutě ...
pan hulák mě ve stejné minutě předběhl, prosím a omluvte mě za gramatickou chybu pochopitelně je správně "10 800,- Kč byste NEMĚLI !!!"
0 0
možnosti

Pavel Hulák

12. 7. 2001 11:20
Pokusím se přispět do této aka...
Pokusím se přispět do této akademicky působící diskuse trochu pragmaticky. Je jasné, že mnohem vhodnější "dárek" k osmnáctinám je třeba stavební spoření. Obecně odsuzovat penzijní připojištění pro mladé mi ovšem připadá nešťastné. Vždy se ptám: Co s těmi ušetřenými např. 300 Kč měsíčně průměrný mladý člověk udělá? Spíše než třeba investice do akcií bude alternativou spotřeba (např. 6 krabiček Marlboro). A potom mi zhruba 1 mil. Kč, který za předpokladu investice výsluhové penze do akciového OPF bude mít dvacetiletý pojištěnec ze 300 Kč měsíčně v 60 letech, připadá jako rozumná součást portfolia. Pochopitelně vedle ostatních, likvidnějších instrumentů. Pavel Hulák, externí spolupracovník Fincentra
0 0
možnosti

12. 7. 2001 11:41
Já jsem přesvědčen, že obsah m...
Já jsem přesvědčen, že obsah mého komentáře nenavádí mladé lidi proti penzijnímu připojištění. Zcela určitě žádný finanční poradce paušálně nedoporučuje každému dvacetiletému člověku uzavření penzijního připojištění. Určitě ale dnes existují dvacetiletí lidé, jejichž portfolio by s ohledem na jejich příjmy již penzijní připojištění obsahovat mohlo. Navíc zvláště, když lze ukládat měsíčně pouze stokorunu se nejedná o žádnou velkou zátěž. Souhlasím s tím, že by bylo nerozumné mít v portfoliu penzijní připojištění a nemít tam stavební spoření. Ale takovou chybu snad v ČR nikdo neudělal.
0 0
možnosti

bedich

12. 7. 2001 11:20
Myslím, že i autor článku poza...
Myslím, že i autor článku pozapomněl na jednu velmi důležitou možnost pro mladé lidi. Poslední dobou řada firem je ochotná přispívat na penzijní připojištění 3% z hrubé mzdy. Ti mladí ve firmě, kteří řeknou, že je PP nezajímá, neb do důchodu daleko dělají velkou chybu. Stačí uzavřít pojištění jen na nejnižší sumu tedy 100 Kč. K této sumě připisuje stát 50 % tedy 50 Kč. Zaměstnanec však např. při mzdě 15 000,- Kč připíše měsíčně 450,- Kč. Např po dvou letech je pojištění vypovězeno. Příjdete pouze o 1200,- Kč od státu, ale získáte kromě svých naspořených 2400,- Kč ještě 10 800 od zaměstnavatele, o které by jste přišli !!!
0 0
možnosti

12. 7. 2001 11:29
O té možnosti samozřejmě vím, ...
O té možnosti samozřejmě vím, ale úmyslně jsem ji v komentáři nezmiňoval. Podle mého názoru nemělo smysl zatahovat do komentáře další aspekt penzijního připojištění. Naprosto s vámi ale souhlasím, že to je velmi výhodná věc a lidé, kteří takovou nabídku zaměstnavatele odmítnou, nemají hlavu na svém místě.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Sendvičová generace je v obležení povinností. Jak z toho ven

21. května 2024

Přibližně milion Čechů denně bojuje s náročnou situací, kdy musí pečovat o své stárnoucí rodiče,...

Když tělo hovoří za duši. Signály těla vnímejte jako cenné informace o zdraví

20. května 2024

Premium Máte na den naplánováno hodně úkolů a obáváte se, že je nezvládnete? A zrovna vás ještě navíc...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Spořicí turismus je téměř národní hobby. Co je ale lepší?

14. května 2024

Po relativně dlouhé okurkové sezoně v oblasti spořicích účtů a stálosti jejich úrokových sazeb se...

IT nebylo to pravé ořechové. Srdce ho táhlo k práci s kovem a dřevem

18. května 2024

Technická škola ho nebavila, stejně tak ho neoslovil ani víc adrenalinově zaměřený obor. Adrenalin...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pokud zázračně nezbohatneme, vlastní zajištění na stáří je nezbytné, říká expertka

15. května 2024

Premium Důchod a příprava na něj je často skloňovaným tématem. Legendární tisícovka na penzijko už dávno...

Podílové fondy i akcie ukrajují z výnosů. Co je příčina, vysvětlují analytici

21. května 2024

Ceny akcií i dluhopisů po optimistickém prvním čtvrtletí zabrzdily. Hlavním důvodem dubnového...

KOMENTÁŘ: Sendvičová generace je v obležení povinností. Jak z toho ven

21. května 2024

Přibližně milion Čechů denně bojuje s náročnou situací, kdy musí pečovat o své stárnoucí rodiče,...

Když tělo hovoří za duši. Signály těla vnímejte jako cenné informace o zdraví

20. května 2024

Premium Máte na den naplánováno hodně úkolů a obáváte se, že je nezvládnete? A zrovna vás ještě navíc...

Kvíz: Dovolená po vlastní ose. Co čekat v hotelu a co (ne)můžete reklamovat

19. května 2024

Stále častěji si Češi vybírají dovolené na vlastní pěst, během kterých zvládnou navštívit co...