Zákazníci zboží házejí na podlahu. Americký řetězec stahuje LGBT produkty

  15:07
Výhrůžky ze strany zákazníků přiměly prodejny řetězce Target v USA stáhnout některé výrobky z každoroční kolekce zboží s LGBT tématikou. Tradiční marketingová akce letos narazila na zvýšený odpor konzervativních zákazníků, zvláště pak v jižních státech. „Po konfrontačním chování vůči zaměstnancům jsme některé výrobky stáhli z prodeje, jiné přesunuli do skladů,“ oznámila mluvčí značky Kayla Castanedová.

Společnost Target uvedla na trh LGBT kolekci nazvanou Pride na začátku května. Nyní je z amerických obchodů i internetových stránek stahuje. Prodejní akce zahrnovala více než 2 000 výrobků včetně oblečení, hudby nebo vybavení domácnosti. Mezi tyto položky patří textil, hrnky s nápisy, kalendáře anebo dokonce oblečení pro novorozence. Zprávu přinesl portál The Guardian.

Maloobchodní prodejce nabízí například knihy s LGBT tematikou pro děti ve věku 2–8 let včetně titulu „Bye-bye Binary“ (Sbohem binarito) anebo knihu „What Are Your Words“ (Jaká jsou tvá slova), která dětem radí, jak správně používat transgenderová zájmena. Velkou vlnu rozruchu mezi konzervativními zákazníky vzbudil především prodej jednodílných dětských plavek, které svým střihem lépe umožňují skrýt penis.

„Plavky související s Pride jsem přesunuli hlouběji do prodejny,“ uvedl jeden ze zaměstnanců Targetu v Arkansasu. Zboží v obchodě začali podle jeho slov přemísťovat již v neděli.

Měsíc hrdosti

„Od představení letošní kolekce jsme zaznamenali stupňující se hrozby ze strany zákazníků, které podkopávaly pocit bezpečí a pohody členů našeho týmu při práci,“ uvádí se v prohlášení společnosti Target. Vzhledem k těmto nestabilním okolnostem společnost provedla úpravy včetně odstranění položek, které byly středem nejvýznamnějšího konfrontačního chování.

Od chlapáctví k trans reklamě. Slavný pivovar přestřelil a přišel o miliardy

Společnost Target oslavuje takzvaný Měsíc hrdosti prostřednictvím prodeje předmětů z kolekce Pride Collection již více než deset let. Až letošní kolekce však vedla k nárůstu střetů mezi zákazníky a zaměstnanci a k incidentům. „Zákazníci třeba zboží házeli na podlahu,“ uvedla mluvčí společnosti Target Kayla Castanedová.

Opatření společnosti Target přicházejí nedlouho poté, co v se v USA vzedmula vlna odporu proti pivu Bud Light poté, co pivovar Anheuser-Busch najal pro propagaci značky na sociálních sítích trans influencera Dylana Mulvaneyho. „Společnost Target nyní dělá mnohem horší věci než cokoli, co udělala značka Bud Light,“ uvedl ke kauze americký komentátor Matt Walsh.

Target podle slov jeho mluvčí nyní přehodnocuje všechny výrobky z kolekce Pride. Jediným zbožím, které řetězec odstranil z prodeje okamžitě, byly výrobky značky Abprallen, které se zvláště na sociálních sítích vzbudily nelibost zákazníků. Uživatelům sítí se nelíbily obrázky pentagramů, rohatých lebek a dalších kontroverzních symbolů, které se na předmětech této značky objevují, píše The Guardian.

„Target nyní přezkoumává některé plavky určené trans osobám a další dětské zboží,“ uvedla Castanedová, ale žádné rozhodnutí o těchto produktech zatím nebylo přijato,“ dodala. Tyto plavky jsou navíc podle ní určeny pouze pro dospělé, jak uvedla v prohlášení pro agenturu AP.

„Nepotřebujeme, aby naše děti viděly, co se v Targetu prodává,“ komentovala akci řetězce moderátorka Megyn Kellyová. „Důležité je, aby se lidé konečně rozhodli nenakupovat v Targetu. Nikdy neexistovala společnost, která by byla více pro-transgenderová než Target,“ napsala zase konzervativní komentátorka Candace Owensová.

Děláme ty správné věci

Není to poprvé, co společnost Target, jeden z největších maloobchodních řetězců ve Spojených státech, čelí výzvám k bojkotu. V roce 2016 na ni mířila kampaň rozčilených zákazníků, kteří nesouhlasili s politikou firmy umožňující mužům, kteří se identifikují jako ženy, používat ženské toalety.

Již v úterý se objevily zprávy, že v několika pobočkách společnosti Target v jižních státech USA se konaly mimořádné krizové schůzky kvůli LGBT oblečení pro děti. Podle mnoha pozorovatelů se firma chce vyhnout situaci, která potkala značku Bud Light. „Dostali jsme 36 hodin na to, abychom vzali všechny naše věci z Pride a přesunuli je do menší sekce. Nic nesmí být na figurínách, žádné velké nápisy...“ uvedla jedna z prodavaček Targetu.

V podcastu časopisu Fortune se na názor týkající se dění v posledních dnech tázali také generálního ředitele společnosti Target Briana Cornella. „Myslím si, že činíme jen dobrá obchodní rozhodnutí, která jsou správná pro společnost a skvělá pro naši značku,“ řekl.

Podle něho věci, které Target dělá z hlediska diverzity, rovnosti a inkluze, mají přidanou hodnotu. „Pomáhá nám to zvyšovat prodeje, buduje to větší angažovanost našich zákazníků, a to jsou pro naše podnikání v dnešní době ty správné věci,“ uzavřel Cornell.

Autor:
  • Nejčtenější

Výrazně zpomalte rychlovlaky, vzkazují obce k nové trati. A koleje chtějí skrýt

12. března 2024

Postavte rychlotrať v tubusu, a nebo na ní výrazně snižte rychlost. Tak by se daly zjednodušeně...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

16. března 2024

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pořád Big Mac, ale už spíše Big Tech. Co ukázal výpadek u fastfoodového obra

16. března 2024

Když McDonald’s ve 40. letech minulého století poprvé otvíral, zákazníci vybírali menu z papírových...

Soláry, kam se podíváš. Elektrárnám dochází místo, musí být kreativní

17. března 2024  10:52

Elektřina ze slunce bude podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) v příštích několika...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce

13. března 2024  13:48

Nápojářská skupina Kofola po devíti letech sáhla k úpravě loga. Ikonický lísteček lékořice na svých...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Cena elektřiny bude příští rok nižší než letos, říká analytik Matoušek

19. března 2024

Premium Dobrá zpráva: v příštím roce bude celková cena elektřiny nižší než v tomto roce. Ta méně dobrá zní,...

Irové svolili k nemyslitelnému. Na trh začali dodávat whiskey s příchutěmi

19. března 2024

Ochucené whisky vyrábějí palírny ve Spojených státech i Kanadě již několik desítek let a nejsou tak...

Musk přiznal užívání ketaminu. Je v zájmu investorů, abych pokračoval, tvrdí

18. března 2024  21:48

Miliardář Elon Musk v rozhovoru s bývalým moderátorem CNN Donem Lemonem přiznal, že užívá ketamin....

Přestaňte snít o konci ropy a plynu, prohlásil šéf saúdského těžebního obra

18. března 2024  20:29

Transformace energetického průmyslu selhává a svět by měl přestat snít o postupném odchodu od ropy...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...