Zlepšení je však podle agentury AP pouze technické, protože za ním stojí vyšší počet pracovních dnů připadajících na letošní duben.
V období od ledna do dubna se prodej meziročně propadl o sedm procent na zhruba dva miliony vozů. Prodej aut v Evropě je nyní pod zvýšeným tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Automobilky kvůli poklesu poptávky uzavírají továrny a propouštějí tisíce zaměstnanců.
V Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, se prodej v dubnu zvýšil téměř o čtyři procenta po březnovém propadu o 13 procent. Ve Francii však prodej klesl o více než pět procent a v Itálii o více než deset procent.
Prodej automobilky Škoda Auto v EU se v prvních čtyřech měsících podle sdružení meziročně snížil o šest procent na 155 360 vozů. V samotném dubnu však pokles činil pouze 0,3 procenta.
Nejprodávanější značkou v EU zůstal v dubnu Volkswagen s odbytem přes 140 tisíc vozů a tržním podílem 13,5 procenta. Celá skupina Volkswagen, do které patří rovněž Škoda Auto a další značky, zvýšila prodej v EU o desetinu na téměř 275 tisíc vozů.
Svaz dovozců automobilů už minulý týden oznámil, že v České republice se prodej nových osobních aut v období od ledna do dubna propadl o 14 procent na 51 514 vozů. V samotném dubnu klesl o devět procent.